Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،عباسعلی درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن در فصل گرما و فصل شیوع بیماری‌های عفونی مانند اسهال، نباید تمامی درد‌های شکمی و علایم گوارشی را به پای کرونا نوشت، اما احتیاط شرط عقل بوده و باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: رعایت تمامی جوانب احتیاط در کودکان نیز مانند دیگر افراد و بزرگسالان ضروری است، موارد بدون علامت بیماری در کودکان زیاد بوده و می‌توانند ناقل بدون علامت باشند.

او گفت: رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و ضدعفونی و استفاده از ماسک در تمامی افراد به ویژه کودکان ضروری است.

درستی با بیان اینکه احتمال جهش ویروس کرونا غیر محتمل نیست، اظهار کرد: بیماری علایم متعددی دارد و تمام علایم بیماری هنوز شناخته شده نیستند، علایم کووید۱۹ در تمامی افراد و در تمامی سنین ثابت نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳ + تمامی هزینه‌های خروج از کشور

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اگر تابه‌حال به خارج از کشور سفرکرده باشید خودتان از هزینه‌های خروج از کشور مطلع هستید، اما اگر برای اولین بار می‌خواهید راهی کشورهای دیگر شوید، بهتر است در جریان باشید که بایستی بعد از هزینه پرواز و رزرو هتل باید عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید. حال سؤال پیش می‌آید که هزینه‌های مربوط به این عوارض چقدر است که در ادامه متن می‌توانید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشید. با توجه به اینکه در رابطه با پرداخت عوارض خروج از کشور سؤالات زیادی پیش می‌آید، ما نیز در این متن سعی کردیم تا جای ممکن جواب درستی برایتان پیدا کنیم تا با خیال راحت نسبت به سفر اقدام کنید.

عوارض خروج از کشور چیست؟

شاید در همین ابتدا سؤالتان این باشد که منظور از عوارض خروج از کشور چیست؟ مبلغی که هر شخص موظف است در هنگام خروج از کشور به دولت پرداخت کند، عوارض خروج از کشور (Departure Tax) می‌گویند. این عوارض با توجه به سفرهای هوایی، زمینی و دریایی محاسبه می‌شود و پرداخت آن برای همه ضروری است. تا چندین سال قبل، در هنگام پرواز خارجی این مبلغ به شهرداری واریز می‌شد اما در طی پنج سال اخیر این عوارض با عنوان مالیات خروج از کشور از مسافران دریافت شده و به حساب دولت واریز می‌شود. همچنین بخشی از این مبلغ به سازمان گردشگری و بخشی دیگر نیز برای بازسازی روستاهای مرزی کشور استفاده می‌گردد.

 

مبلغ عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ چند است؟

با توجه به بودجه مصوبه مجلس برای هر یک از گروه‌های خاص معین‌شده است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش‌یافته است. در تعیین هزینه عوارض چندین عامل وجود دارد که عبارت‌اند از تعداد دفعات سفر به خارج از کشور، نوع مرز، نوع سفر مانند زیارتی، سیاحتی و کاری. هریک از این عوامل تأثیر در مبلغ عوارض دارند. در سفر دوم ۵۰ درصد و در سفر سوم نیز ۱۰۰ درصد نسبت به عوارض خروج از کشور سفر اول اضافه‌تر دریافت می‌گردد.

عوارض خروج از کشور کودکان

برای این سؤال نیز باید بگوییم که کودکان و نوزادان تا چندین سال قبل معاف از پرداخت عوارض بودند اما این روزها بزرگسال با کودکان و نوزادان تفاوتی ندارند و ضروری است هر فردی که کد ملی دارد در حین پرواز عوارض خروج از کشور پرداخت کند.

نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور

در کشورمان برای پرداخت عوارض خروج از کشور شیوه‌های گوناگونی وجود دارد که در ادامه به معرفی هرکدام می‌پردازیم تا گزینه راحت‌تر را انتخاب کنید.

پرداخت از طریق سامانه الکترونیک سداد

یکی از آسان‌ترین روش‌های پرداخت عوارض استفاده از سامانه سداد است که با همکاری سازمان امور مالیاتی و بانک ملی طراحی‌شده است.

پرداخت از طریق شعب بانک ملی ایران

اگر امکان استفاده از روش‌های پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور را نداشته باشید، باید به صورت حضوری به بانک ملی بروید و نسبت به پرداخت مبلغ عوارض اقدام کنید.

پرداخت از طریق کارت‌خوان پرداخت الکترونیک سداد

دستگاه‌های کارت‌خوان متصل به سامانه پلیس گذرنامه این امکان را فراهم می‌سازد تا به راحتی عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید. همچنین به راحتی می‌توانید از دستگاه‌های ATM در فرودگاه استفاده کنید.

 

ضروریت نگه‌داشتن رسید پرداخت عوارض

با پرداخت عوارض از روش‌های ذکرشده در سیستم ثبت می‌شود، بنابراین نیازی به ارائه قبض فیزیکی به متصدی پرواز نیست ولی برای اطمینان بیشتر می‌توانید تصویر پرداخت را بر روی گوشی خود نگه‌دارید تا در صورت نیاز نشان دهید.

افراد معاف از پرداخت عوارض خروج از کشور

با توجه به قانون پرداخت عوارض در هنگام خروج از کشور بایستی تمامی مسافران نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. اما در این میان افرادی هستند که معافیت دارند، مانند:

خدمه پرواز: این افراد به دلیل شغلشان باید از کشور خارج شوند که در این صورت نیازی به پرداخت ندارند.

دانشجویان و افراد با مجوز تحصیلی: کسانی که در کشورهای خارجی تحصیل می‌کنند، این افراد نیازی به پرداخت عوارض ندارند و البته برای این افراد باید فاصله رفت‌وآمدهایشان بیشتر از ۳ ماه باشد.

بیماران و جانبازان: این‌گونه افراد نیز با مجوز شورای پزشکی اگر برای درمان راهی کشورهای خارجی می‌شوند، از پرداخت عوارض معاف شده‌اند.

زائرین کربلا در اربعین: طبق مصوبات مجلس نیازی به پرداخت عوارض در این تاریخ را ندارند.

افراد با گذرنامه سیاسی: افرادی که گذرنامه سیاسی دارند و از وزارت کار و امور اجتماعی ویزای کار گرفته‌اند، نیازی به پرداخت عوارض خروج از کشور ندارند.

تخفیف عوارض خروج از کشور

بر اساس قوانین مصوبه در مجلس برخی از افراد شامل تخفیفات در پرداخت عوارض هستند:

ورزشکاران تیم ملی: ورزشکارانی که مجوز ورزش دارند، شامل تخفیف عوارض خروج از کشور می‌شوند.

مرزنشینان: افرادی که در روستاهای مرزی زندگی می‌کنند، فقط یک‌بار در طول سال باید عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند.

مدارک لازم برای پرداخت عوارض خروج از کشور

برای پرداخت عوارض خروجی نیاز به ویزا، پاسپورت یا گذرنامه و غیره نخواهید داشت. برای پرداخت الکترونیکی باید کارت‌بانکی عضو سامانه شتاب همراه با رمز دوم داشته باشید و با ورود مشخصات فردی پرداخت انجام می‌شود.

تا چه زمانی فرصت پرداخت عوارض را داریم؟

زمان پرداخت عوارض خروج از کشور حداکثر ۳۰ دقیقه قبل از سفر است. اما بهتر است از قبل نسبت به پرداخت آن اقدام کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

 

آیا عوارض پرداخت‌شده قابل‌استرداد است؟

در صورت بروز اشتباه در پرداخت یا به دلیل انصراف از سفر به راحتی می‌توانید به سایت سامانه امور مالیاتی وارد شوید و درخواست استرداد هزینه را ثبت کنید. البته توجه داشته باشید که استرداد عوارضی که به صورت الکترونیکی پرداخت‌شده‌اند، امکان‌پذیر است.

مدت‌زمان اعتبار عوارض خروج از کشور

یکی از نکات قابل‌توجه در رابطه با پرداخت عوارض خروج از کشور این است که فقط تا پایان همان سال معتبر است.

سخن آخر

برای هر سفر موظف هستید تا هزینه‌هایی را پرداخت کنید، در سفرهای خارجی نیز علاوه بر هزینه‌های سفر باید نسبت به پرداخت عوارض خروج از کشور نیز اقدام کنید. از این مبلغ برای اهداف گوناگون استفاده می‌شود، بنابراین با آگاهی از روش‌های پرداخت و مبلغ آن می‌توانید سفری خوش داشته باشید. در این متن در مورد تمامی این موارد توضیحات داده شد، بنابراین با رعایت این موارد در سفرهای خارجی می‌توانید سفری همراه با آسایش را تجربه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳ + تمامی هزینه‌های خروج از کشور
  • در سفر با کودکان این باید و نبایدها را رعایت کنید | صلح با همسفران کوچک
  • اینفوگرافیک: شایع ترین بیماری‌های گوارشی در کشور
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟