Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دقایقی پیش گروهک تروریستی داعش مسئولیت ترور «هاشم الهاشمی» تحلیلگر سیاسی عراقی در بغداد توسط افراد مسلح را برعهده گرفت.

در همین ارتباط، «غیث التمیمی» در یک پیام توئیتری خطاب به «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نوشت: «آقای نخست وزیر، من اسنادی در اختیار دارم که مشخص کننده طرف هایی است که در ترور هشام الهاشمی دست داشته اند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه می نویسد: «این اسناد را شهید هشام در اختیار من قرار داده است و من آمادگی این را دارم تا این اسناد را با تمام جزئیات در اختیار شما قرار دهم. من اندکی قبل توسط همین طرف ها تهدید شدم. برای اینکه گفته بودم که اسنادی در اختیار دارم. منتظر اعلام موضع شما هستم و اگر کشته شدم مسئولیت خون من و هشام الهاشمی بر عهده توست».

منابع خبری شامگاه دوشنبه گزارش دادند که «هشام الهاشمی» تحلیلگر سیاسی عراقی در منطقه «زیونه» در بغداد و پس از پایان یک مصاحبه تلویزیونی به دست افراد مسلح ترور شد.

پایگاه خبری شبکه «السومریه» به نقل از یک منبع امنیتی در این خصوص گفت که الهاشمی پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. وزارت کشور عراق نیز ترور هشام الهاشمی را تأیید کرد.

گفتنی است که الهاشمی، مورخ و پژوهشگر حوزه امنیتی و استراتژیک و گروههای تندرو و متخصص پرونده گروه تروریستی داعش بود. وی در زمینه نسخه های خطی فقهی و حدیثی فعالیت داشت و تحصیلات خود را در رشته مدیریت و اقتصاد با مدرک لیسانس به پایان رساند.

الهاشمی در زمان رژیم صدام به زندان افتاد؛ اما در سال ۲۰۰۲ آزاد شد و پس از سال ۲۰۰۳ مدتی را به عنوان روزنامه نگار فعالیت کرد و گزارش ها و مستندهای بسیاری را برای روزنامه ها و شبکه های خارجی به رشته تحریر درآورد.

کد خبر 4967747

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق تروریسم داعش ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ ایران لبنان عربستان سعودی روسیه فلسطین افغانستان ترکیه الحاق کرانه باختری سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است

سفیر نروژ در کابل در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت گروه تروریستی داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «پاول کلومن بیکن» سفیر نروژ در کابل در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان درباره مسائل افغانستان و منطقه تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت گروه تروریستی داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است.

ارگ حکومت کنونی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر نروژ تاکید کرده است کشورش از مخالفان کابل حمایت نمی‌کند.

این دیپلمات نروژی با اشاره به اخراج پناهجویان افغان از پاکستان نیز گفت اخراج پناهجویان نگران کننده است.

بر اساس این بیانیه، مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار تعامل مثبت با تمام کشورها است.

«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استآمریکا: القاعده و داعش در افغانستان تضعیف شده‌اندمسکو: هدف داعش در افغانستان تضعیف ثبات آسیای مرکزی است

پیش از این نیز برخی رسانه‌های نزدیک به حکومت طالبان مدعی شده بودند دولت پاکستان از گروه تروریستی داعش علیه رقبای خود استفاده می‌کند . این رسانه ها ارتش پاکستان را مسئول حمله روز گذشته در قندهار دانستند.

«ولادیمیر ورونکوف» رئیس دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل نیز اواخر بهمن ماه در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت داعش در افغانستان گفته بود طالبان قابلیت داعش برای انجام حمله در داخل افغانستان را مختل کرده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • طالبان: سرکرده داعش خوراسان در افغانستان حضور ندارد
  • تغییر بزرگ: رئیس چلسی رفتنی شد!
  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • بازیکن رئال مادرید و اتهام ارتباط با داعش
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است