Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پارسا رئیس امور مالیاتی کشور در برنامه تیتر امشب درباره نظام جامع مالیاتی تصریح کرد: باید تولید و سودی باشد تا بتوان بر آن مالیات محاسبه کرد. ما در این شرایط خاص کشور برای  ارائه اظهارنامه مالیاتی مهلت داده ایم همچنین بخشودگی جرائم مالیاتی را که از مهرماه سال گذشته شروع کردیم از خرداد  تا پایان سال هم ادامه می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: علاوه بر این شرکت‌هایی که برای اولین بار به بورس می‌روند متعرض گذشته مالیاتی آن‌ها نمی‌شویم و از این به بعد مالیات آن‌ها حساب می‌شود و فرصتی است تا آنها وارد بورس شوند و فعالیت شفاف داشته باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: طبق مصوبه سران قوا اگر کسی به موقع اصل بدهی مالیاتی خود را پرداخت کند ماهیانه یک و نیم درصد جایزه خوش حسابی دریافت می کند.

پارسا با تاکید بر ایجاد فرهنگ مالیاتی گفت: این سوال نباید پیش بیاید که چرا باید مالیات بدهیم. افراد باید متناسب با ثروت، درآمد و مصرف و سود  در پرداخت هزینه‌های جامعه شریک باشند. اساس اداره مملکت،  پرداخت مالیات است.

رئیس امور مالیاتی کشور در خصوص طرح جامع مالیاتی گفت : به دنبال استقرار نظام مالیاتی استانداردی هستیم که در دنیا حاکم است و همان موقع که مردم خرید انجام می‌دهند همان زمان مالیات آن را پرداخت کنند که به آن نظام مالیاتی هوشمند می گویند.

او افزود: دو گام برای این کار نیاز است نخست اینکه فرایند‌های مالیاتی کشور الکترونیکی شود. گام دوم باید همه اطلاعات و داده‌های اقتصادی دستگاه‌های اجرایی و همه معاملات بر خط در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

پارسا تصریح کرد: طراحی پایانه‌های فروشگاهی انجام شده  و امیدواریم تا قبل از پایان دولت بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

این مقام مسئول گفت: اطلاعات و داده‌های اقتصادی دستگاه های مختلف در اختیار سازمان مالیات نیست و همه معاملات کشور که برخی از طریق دستگاه پوز صورت می‌گیرد به سازمان امور مالیاتی وصل نیست.

او افزود: سیستم گذر از مالیات سنتی به هوشمند به خوبی اتفاق افتاده، اما وقتی اطلاعات و داده نباشد نمی‌توان از این ظرفیت استفاده مناسب شود. ندادن اطلاعات و دیتا بازی کردن در زمین دشمن است.

پارسا تاکید کرد:  مدیر دستگاهی که اطلاعات لازم را به سازمان مالیاتی نداده است مسئولیت تضامنی دارد. وقتی به سطح مدیرکل و اجرایی می‌رسد مشکل وجود دارد  تا دو هفته دیگر نام دستگاه‌هایی که همکاری نمی کنند را می‌گویم.

او با اشاره به جرائم این دستگاه ها افزود: بودجه آن‌ها معلق می شود و این دستگاه ها از سوی دادستانی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند. با این روال اداری حداکثر تا دو هفته دستگاه ها همکاری می کنند و در غیر این صورت نام دستگاه‌ها را اعلام می‌کنم.

پارسا تاکید کرد: تا مهر ماه امسال شاهد اجرای ورژن جدید نظام مالیاتی کشور خواهیم بود.

رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص اخذ مالیات از خانه های خالی تصریح کرد: مسئول اجرای این طرح وزارت راه و شهرسازی است که سامانه آن را آماده کرده و  اطلاعات لازم را از سازمان های مربوط گرفته است.

او ادامه داد: به محض اینکه سامانه را به ما ارائه بدهند ۱۰ روز بعد برگه مالیاتی مربوط به خانه های خالی را صادر می کنیم.گفته شده این سامانه تا دو هفته آینده تکمیل می شود.

نظام مالیاتی ما نظام عادلانه ای نیست

سبحانیان، معاون مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه برنامه تصریح کرد: نظام مالیاتی ما نظام عادلانه ای نیست. در کشورهای توسعه یافته، میزان مالیات به نسبت درآمدها افزایش می یابد اما در نظام مالیاتی ما چنین نیست.

او افزود: یکی از دلایل این امر این است که ما در نظام مالیاتی خود دستگاه سیاستگذار نداریم و دستگاه متولی، صرفا مجری است و منفعلانه عمل می کند.

سبحانیان بیان کرد: با وجود تاکید بر کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و تکیه بر درآمدهای مالیاتی اما سهم درآمدهای مالیاتی تفاوتی نسبت به سال های گذشته نکرده است.

او اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل ناعادلانه بودن نظام مالیاتی ما، اجرا نشدن طرح جامع مالیاتی است و  با گذشت حدود ۱۶ سال این طرح اجرا نشده است.

این مقام مسئول افزود: لازمه پیاده سازی نظام مالیاتی عادلانه دسترسی به اطلاعات کامل است اما در درون سازمان مالیات هم باید قابلیت استفاده از این اطلاعات وجود داشته باشد.

سبحانیان گفت:نه دستگاه های دولتی و حاکمیتی اطلاعات لازم را به سازمان امور مالیاتی داده اند و نه سازمان امور مالیاتی توان استفاده از اطلاعات موجود را دارد.

او بیان کرد: اخذ مالیات از خانه های خالی برای ایجاد درآمد نیست، این کار برای پیشگیری از احتکار خانه ها و بهبود وضعیت مسکن صورت می گیرد.

سبحانیان افزود: پیش نویس طرحی در مجلس برای شناسایی خانه های خالی در دست بررسی است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی نظام مالیاتی ما خانه های خالی مالیاتی کشور دستگاه ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

استاندار تهران با اشاره به اینکه مالیات، رشد حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، گفت: شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

وی افزود: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، خاطرنشان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کردها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

فخاری در ادامه بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار پرداخت نشدن مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و گفت: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

منبع: فارس

کد خبر 746925

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • آمار ترسناک از قربانیان دخانیات در ایران
  • فروش نخی سیگار، ممنوع
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • دخانیات در سال چند ایرانی را به کشتن می‌دهد؟
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات