Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آن که انگلیس برخی از مقامات روسیه را به ادعای دست داشتن در مرگ سرگئی مگنیتسکی، وکیل و بازرس یک دفتر حقوقی، تحریم کرد، مسکو تهدید کرد اقدام لندن را تلافی خواهد کرد.

بر این اساس، سفارت روسیه در لندن در بیانیه‌ای بدون ارائه توضیحات بیشتر اعلام کرد: "طرف روس حق خود را برای اتخاذ اقدامات تلافی جویانه در ارتباط با تصمیم خصمانه انگلیس محفوظ می‌داند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه اعلام شد: مسکو به ویژه از تحریم مدیران ارشد کمیته تحقیق روسیه و دفتر دادستانی کل و قضات به خشم آمده است.

این سفارتخانه افزود: "در روسیه، بازرسان، دادستان‌ها و قضات مسئولیت‌های خود را مستقل از مقامات اجرایی انجام می‌دهند و فقط براساس قانون عمل می‌کنند".

انگلیس در نخستین مورد هدف قرار دادن افرادی که متهم به نقض حقوق بشر هستند (در دوران پس از خروج از اتحادیه اروپا - پسابرگزیت)، ۲۵ مقام روس از جمله الکساندر باستریکین، رئیس کمیته قدرتمند تحقیقات را که به طور مستقیم به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گزارش می‌دهد، تحریم کرد.

مگنیتسکی، مشاور مالیاتی ویلیام براودر سرمایه دار انگلیسی، سال ۲۰۰۹ پس از متهم کردن مقامات روس به کلاهبرداری مالیاتی ۲۳۰ میلیون دلاری، در زندان بر اثر بیماری نامعلومی جان باخت. مسکو این اتهامات را رد کرده است.

براودر در توییتر با قدردانی از دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس به علت اعلام تحریم ها، آن را یک "نقطه عطف بزرگ" خواند. انگلیس همچنین شماری از افراد از عربستان سعودی و کره شمالی را نیز تحریم کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم روسیه نقض حقوق بشر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ۶ شخص و نهاد در ارتباط با ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است جریمه مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌ ایران

دیگر خبرها

  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد