Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

چهار دیپلمات ایرانی از تیرماه سال۱۳۶۱ در لبنان ربوده شده‌اند و تا کنون از سرنوشت آنها خبری نیست.

مجید تخت روانچی روز دوشنبه در این نامه که به مناسبت سی‌وهشتمین سالروز ربوده شدن این دیپلمات‌ها به دبیرکل این سازمان نوشته، اعلام کرده است که طبق اخبار و اطلاعات موجود، این افراد بلافاصله پس از ربوده شدن در نزدیکی بیروت در منطقه‌ای که آن زمان تحت اشغال نیروهای رژیم اسرائیل بوده است، به نیروهای این رژیم تحویل داده شده‌اند و شواهد بعدی نیز نشان می‌دهد که آنها در زندان‌های رژیم مذکور بوده و زنده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ایران با اشاره به اعلام آمادگی دبیرکل وقت سازمان ملل در سال ۱۳۸۷ برای مساعدت به روشن شدن سرنوشت این دیپلمات‌ها و استقبال ایران از این پیشنهاد، آلام افراد ربوده شده و خانواده های آنها طی ۳۸ سال گذشته را یادآور شد.

تخت‌روانچی همچنین با تاکید بر اهمیت ابعاد انسانی این موضوع، به پیشنهاد ایران به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مبنی بر تشکیل کمیته‌ای حقیقت یاب در این باره اشاره کرد و از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست از فعالیت‌های آن حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه ربودن دیپلمات‌های ایرانی مغایر حقوق بین‌الملل و به ویژه حقوق بشردوستانه بین‌المللی است، مسئولیت سازمان ملل در برخورد با این موضوع و طرح مسئولیت رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داده است.

نماینده ایران همچنین به همکاری دولت لبنان در این زمینه اشاره و یادآوری کرده است که دولت آن کشور نیز در گذشته به طور رسمی خواستار مساعدت دبیرکل سازمان ملل در روشن شدن سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در لبنان شده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان ملل اسرائیل سازمان ملل ربوده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر محمد رئیس زاده افزود: جنایتی که در بیمارستان‌های غزه رخ می‌دهد جنایات بی‌سابقه‌ای است که با هیچ معیار بشری و انسانی و قوانین بین المللی مطابقت ندارد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی مسئول حفظ و ارتقای سلامت مردم دنیاست؛ یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که در بحث سلامت توسط سازمان جهانی بهداشت مطرح می‌شود نیز سلامت روان است این در حالی است که جنایاتی که رژیم صهیونیستی در بیمارستان‌ها و مناطق مختلف نوار غزه انجام می‌دهد بزرگترین ضربه روحی و روانی را به سلامت روان مردم دنیا وارد کرده است.

رئیس زاده ادامه داد: قتل بیش از ۱۳ هزار کودک، به شهادت رساندن بیش از ۳۰ هزار غیرنظامی، قتل هدفمند ۳۸ پزشک سرشناس، به شهادت رساندن ۳۶۰ نفر از کادر درمان و تخریب بیش از ۱۸۰ مرکز درمانی و بیمارستان، حمله به آمبولانس‌ها، کشتار مجروحین، جلوگیری از ارسال کمک‌های بهداشتی و درمانی به مجروحین، حادثه اخیر مجتمع پزشکی شفا و انتشار تصاویر آنها، تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است.

وی بیان کرد: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه یک ویروس روانی را به مردم دنیا تحمیل کرده است و مانند این است که یک کرونای روانی و روحی در سطح کل دنیا انتشار داده ست که آسیب‌های جسمی و روانی آن نیز از کرونا کمتر نبوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان جهانی بهداشت در چنین شرایطی وظایفی را برعهده دارد؛ دکتر تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت موضع‌گیری‌های مناسبی نسبت به این جنایات در غزه داشته است، اما برای این که این موضع‌گیری‌ها صرفاً در حد حرف باقی نماند ما از سوی سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت (WHO) دو درخواست را مطرح کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اولین درخواست ما این بوده که به دلیل آسیب روانی و روحی که جنایات رژیم صهیونیستی به مردم دنیا وارد کرده، سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کنند، دوم آن که عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان جهانی بهداشت تعلیق شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: ما این دو درخواست را از سوی وزارت امور خارجه و معاون بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه نیز پیگیری و ارسال کرده‌ایم تا این دو درخواست از طریق مبادی رسمی بین المللی نیز پیگیری شود.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: از آنجا که رژیم جنایتکار صهیونیستی به هیچ مولفه‌ای از بهداشت جهانی و بهداشت روانی پای‌بند نیست و حقوق انسان‌ها را رعایت نمی‌کند و به هیچ یک از توصیه‌ها و هشدار‌های جهانی نیز توجه نکرده این درخواست را داریم که تعلیق عضویت این رژیم جنایتکار در دستور کار WHO قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • درخواست کاردار ایران درباره نمایندگان رژیم صهیونیستی
  • درخواست تیم تهرانی از سازمان لیگ بی‌جواب ماند
  • نامه بیش از ۲ هزار روانشناس به دبیرکل سازمان ملل برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن
  • درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • مخالفت حزب الله با درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم
  • مقام حزب‌الله: درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کردیم
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند
  • آمریکا اشتباه می‌کند قطعنامه‌ی شورای امنیت الزام آور است
  • دیپلمات روس: تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت لازم الاجرا هستند
  • درخواست بیش از ۲ هزار روانشناس برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن