Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@14:46:32 GMT

تولید آستون مارتین DB5 پس از ۵۵ سال

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۷۰۳۹

تولید آستون مارتین DB5 پس از ۵۵ سال

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آستون مارتین در سال ۱۹۶۵ تولید DB5 اصلی را پایان داد. پس از ۵۵ سال، این شرکت خط مونتاژ خود را دوباره به عقب بازگردانده و با همان طراحی یک خودروی دیگر را تولید کرده است. دلیل این امر این است که آستون مارتین به خودروی DB5 که در سال ۱۹۶۴ توسط شان کانری در فیلم Goldfinger رانده شد، ادای احترام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

آئودی به دنبال کسب جایگاه نخست خودروهای لوکس برقی

برای خودرویی که قیمت آن ۲.۷۵ میلیون پوند تخمین زده شده است، می‌توانید تصور کنید که کار‌های زیادی برای تولید آن و همینطور، جمع‌آوری اسباب‌بازی‌های مورد استفاده جیمز باند، انجام شده است. بر اساس گفته، طراحان این خودرو، ساخت آن و درست و دقیق جمع کردن قطعات DB5، بیشتر از ۴ هزار و ۵۰۰ ساعت وقت گذاشته شده است.

از مسلسل‌های دوگانه در جلو تا سیستم تحویل عملکرد صفحه نمایش دود در قسمت پشت، DB5 پر از وسایل جیمز باند است. این صفحه حتی دارای یک صفحه سقفی قابل جابجایی در سمت مسافر است، اما این یک ویژگی اختیاری است. پلاک چرخشی در جلو و عقب کاربردی است و در واقع دارای صفحات سه گانه است. علاوه بر این، آستون مارتین ریزه‌کاری‌هایی را برای DB5 در نظر گرفته است. از جمله این کارها، می‌توان به سیستم روغن‌پاشی پشت آن و پنجره ضد گلوله DB5 Goldfinger اشاره کرد. از نظر تجهیزات داخلی هم، DB5 به وسایل مورد استفاده جیمز باند تجهیز شده است.

موتور ۴ لیتری این خودرو دارای پنج دنده است که به صورت دستی تغییر خواهد کردو قدرت آن به ۲۹۰ اسب بخار می‌رسد. آستون مارتین اظهار داشت نهایت تلاش خود را در ساخت بدنه، موتور و تجهیزان DB5 Goldfinger انجام داده است تا بهترین کیفیت را برای مشتریان محدود آن به ارمغان آورد. گفتنی است، تولید این محصول فقط امسال ادامه دارد و آستون مارتین اعلام کرده که ۲۵ دستگاه از DB5 Goldfinger ساخته خواهد شد و تنها برای مشتریان خاص در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار خودرو خودروی جیمز باند خودروسازان آستون مارتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با اشاره به اینکه پرونده ثبت جهانی روستای پالنگان در دست اقدام قرار گرفته است گفت: تا پانزدهم اردیبهشت سال جاری باید پرونده ثبت جهانی روستای پالنگان را تکمیل کنیم و به سازمان جهانی گردشگری ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرمان وطن‌دوست امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: در حوزه گردشگری نباید تک محصولی عمل کنیم بلکه باید بر سایر جاذبه‌های گردشگری هر منطقه نیز تمرکز شود.

وی افزود: تنوع بخشی به جاذبه‌های گردشگری و تنوع بخشی به تأسیسات گردشگری دو اصل مهم هستند که باید مدنظر قرار گیرند چون باعث ماندگاری بیشتر مسافر و گردشگر می‌شوند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان خاطرنشان کرد: ۴۳ روستای هدف گردشگری در استان کردستان وجود دارد که ۱۳ روستا دارای مصوبه دولتی و ۳۰ روستا نیز دارای مصوبه کارگروه گردشگری استان هستند.

وطن‌دوست ادامه داد: روستای پالنگان کردستان جزو هشت روستایی بود که سال گذشته دارای شانس ثبت جهانی در سازمان جهانی گردشگری بود که با کسب ۸۶ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز، دوم شد و در نهایت روستای کندوان آذربایجان شرقی این عنوان را از آن خود کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال دوباره پرونده ثبت جهانی این روستا در دست اقدام قرار گرفته است، گفت: ارزیابی ثبت جهانی در دو سطح ملی و بین‌المللی انجام می‌شود که ما تا ۱۵ اردیبهشت فرصت داریم پرونده روستای پالنگان را جهت ثبت جهانی تکمیل کنیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: در این راستا مراسم هزار دف روز جمعه _سی‌ویکم فروردین_ در روستای پالنگان برگزار می‌شود و در سنوات آتی نیز این مراسم در آخرین جمعه فروردین هر سال برگزار خواهد شد.

وطن دوست افزود: در حال حاضر حداقل در حوزه گردشگری استان یک هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا در بخش خصوصی با ۹۰ طرح گردشگری وجود دارد.

کد خبر 745492

دیگر خبرها

  • ایران دارای توانمندی های یک ابرقدرت است
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • لیگ کنفرانس اروپا؛ امروز: کار دشوار آستون ویلادر فرانسه
  • پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هوندا به دنبال قهرمانی در فرمول یک
  • مهم ترین تفاوت گوشی ردمی 12 و ردمی 13
  • مارتین تایلر: آب و هوای قطر باعث شد صدایم را از دست بدهم