Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی مطالبات از خودروسازان گفت: در حال حاضرمطالبات قطعه سازان ۳۰ هزار میلیارد تومان است و پس از عید پرداختی به آن‌ها صورت نگرفته است. تاریخ انتشار: 06:40 - 17 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۲۱۶

محمدرضا نجفی منش در گفت‌وگو با میزان درباره قیمت خودرو اظهار کرد: بار‌ها اعلام شد قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تعیین شود تا افراد به طمع کسب سود و سرمایه گذاری وارد این بازار نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره پیشنهاد‌ها برای عرضه خودرو در بورس افزود: خودروسازان باید تمام مواد اولیه از قبیل فولاد، آلومینیوم، مس و مواد پتروشیمی را در بورس خریداری می‌کنند بنابراین بهتر است قیمت خودرو نیز در بورس کشف قیمت شود.

وی با اشاره به واردات برخی از قطعات در صنعت خودرو، افزود: بیشترین واردات مربوط به قطعات الکترونیکی و برخی مواد پلاستیکی و پلیمیری است که تولید برخی از قطعات پلاستیکی توسط پتروشیمی‌ها آغاز شده تا این قطعات در داخل کشور تولید و داخلی سازی آن‌ها افزایش یابد.

نجفی منش گفت: برخی از قطعه ساز‌ها با خطر تمام شدن مواد اولیه مواجه هستند و بیشتر از یک هفته مواد اولیه ندارند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به مطالبات قطعه سازان از خودروساز‌ها بیان کرد: وضعیت پرداختی به قطعه سازان به هیچ وجه مناسب نیست و برخی از قطعه سازان بیش از ۱۲۰ روز است که دریافتی نداشته اند.

وی با بیان اینکه حداکثر یک ماه پس از تولید کالا باید هزینه آن پرداخت شود، ادامه داد: قطعه سازان مواد اولیه خود را یا به صورت نقدی خریداری می‌کنند یا باید بخش زیادی را به صورت پیش پرداخت بپردازند و همین موضوع تامین نقدینگی را برای آن‌ها با مشکل ایجاد کرده است.

نجفی منش درباره حجم مطالبات از خودروسازان گفت: در حال حاضرمطالبات قطعه سازان ۳۰ هزار میلیارد تومان است و پس از عید پرداختی به آن‌ها صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: عرضه خودرو در بورس به زیان مصرف کنندگان است

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خودرو اخبار اقتصادی قطعه سازان مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک

رضا سرایی با اشاره به ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک بیان کرد: مبلغ این قرارداد ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو معادل ۹ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۹۷ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: طبق قرارداد، شرکت ماشین‌سازی اراک موظف است در مدت ۱۸ ماه این پروژه را تکمیل و سفارشات را تحویل دهد که مراحل ساخت و تولید از اواخر آذرماه شروع شده است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک، ساخت مخازن کروی پتروشیمی را از دیگر اقدامات در حال انجام این شرکت عنوان کرد و افزود: مبلغ این قرارداد ۶ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۲۴ یورو معادل ۲ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۳۹ میلیون ریال در نظر گرفته شده که طبق توافق قرارداد، باید در مدت ۱۲ ماه تکمیل و تحویل داده شود.

سرایی خاطر نشان کرد: این پروژه آبان ماه سال گذشته شروع شد و محل اجرای آن استان بوشهر، بندر عسلویه است.

شرکت دانش بنیان و مادر تخصصی ماشین سازی اراک با بهره‌مندی از ماشین آلات مدرن، خطوط تولید پیشرفته و کادر مهندسی مجرب یکی از شرکت‌های صنایع زیربنایی و استراتژیک کشور محسوب می‌شود که حیطه گسترده‌ای از فعالیت‌های مختلف تولیدی و اجرای طرح‌های صنعتی را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • ساخت و بازسازی ۴۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی به طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»