Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغرزاده با بیان اینکه امسال اولین کشتارگاه صنعتی خراسان جنوبی در خوسف به بهره بردای می رسد، گفت: این کشتارگاه ها بیش از ۸۰ درصد تاکنون پیشرفت فیزیکی داشته است و در خط دام سنگین و سبک و شترمرغ فعالیت خواهد داشت.

«محمد اصغرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در سه ماه ابتدای امسال به نظارت بر کشتارگاه ها، سردخانه ها، هتل ها، قصابی ها، پیتزافروشی ها و ساندویچ فروشی ها در سراسر استان پرداختیم و محصولات دامی آنان نظیر مرغ، گوشت قرمز، ماهی و تخم مرغ و غیره را مورد بررسی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت هشت هزار مورد نظارت داشتیم، افزود: از این تعداد 398 مورد غیر بهداشتی بودند و در این راستا بیش از  14 تن از فرآورده های دامی را در استان ضبط کردیم و 22 تن نمونه برداری شدند و هفت تن را به مراجع قضایی ارجاع دادیم و 10 تن از فرآورده های دامی معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تمامی دستگاه های برش در مرغ فروشی های استان را پلمپ کردیم، ادامه داد: اما با درخواست های بسیاری از طرف مردم و مرغ فروشی ها مواجه شدیم تا نسبت به رفع پلمپ این دستگاه ها اقدام کنیم و در این راستا حدود 2 هفته قبل با حکم دادستان نسبت به رفع پلمپ دستگاه های برش ورود کردیم.

 

اصغرزاده در ادامه اظهار کرد: فعال بودن این دستگاه ها منوط به رعایت شرایط بهداشتی است و مردم اگر در مرکزی دیدند که شرایط بهداشتی رعایت نمی شود حتما به دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اطلاع بدهند با این مراکز به شدت برخورد خواهیم کرد چرا که برای تامین سلامت مردم با هیچ کسی تعارف نداریم.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در سال جاری به سمت رونق صادرات خواهیم رفت، افزود: ما تاکنون صادرات کرک و مو به چین و تخم مرغ به عراق و جوجه یک روزه و مرغ منجمد به افغانستان داشتیم و امیدواریم بتوانیم بازاریابی در حوزه خلیج فارس داشته باشیم چون دارای شرایط صادرات محصولات دامی استان به این حوزه هستیم.

 

وی در ادامه تاکید داشت: تنها راه برون رفتی که باعث جهش تولید و پیشرفت استان می شود پرداختن و توجه کردن به بحث صادرات است به این دلیل که باعث افزایش بهره وری و ارزش افزوده و ارزآوری به کشور و استان می شود.

 

اصغرزاده با بیان اینکه امسال روی بحث هاب شتر تمرکز خواهیم کرد، افزود: بحث واردات شتر را پیگیری می کنیم تا شتری با تولید مناسب وارد استان شود؛ 70 محصول از شتر را می توان صادر کرد.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری اولین کشتارگاه صنعتی خراسان جنوبی در خوسف به بهره بردای خواهد رسید، ادامه داد: این کشتارگاه ها بیش از 80 درصد تاکنون پیشرفت فیزیکی داشته است و در خط دام سنگین و سبک و شترمرغ فعالیت خواهد داشت و دارای خط بسته بندی خواهد بود.

 

وی در پایان بیان کرد: جز استان هایی هستیم که تعامل خوبی بین دامپزشکی و سایر دستگاه ها وجود دارد و محصولاتی سالم در استان تولید می شود و امسال سعی می کنیم ارتباطات خود را در زمینه حفظ سلامت مردم و افزایش صادرات در استان ارتقا دهیم.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: هاب شتر مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی کشتارگاه صنعتی نظارت صادرات خراسان جنوبی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، استاندار زنجان امروز در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان ابهر در آیین آغاز به کار  یک واحد تولید محصولات شیمیایی حضور یافت.

در این واحد، محصولات شیمیایی بوکسیت کلسینه، کربنات باریم، دولومیت کلسینه و منیزیت کلسینه شده، تولید می‌شود.

برای تکمیل و راه اندازی این واحد تولیدی ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

به گفته فرماندار ابهر، ۲۳۴ واحد صنعتی در این شهرستان مستقر است و بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر در واحد‌های صنعتی این شهرستان مشغول به کار هستند.

ابهر پنج شهرک صنعتی دارد و محصولات تولیدی ۲۲ واحد صنعتی در این شهرستان، صادراتی است.

دیگر خبرها

  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • روزانه حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • زیرسازی و آسفالت راه ۱۷ روستای خوسف
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • آمادگی برای افتتاح ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی سمنان در سفر دولت سیزدهم
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید