Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:21:51 GMT

محدودیت‌های جدید کرونا در تربت‌حیدریه

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۷۱۸۲

محدودیت‌های جدید کرونا در تربت‌حیدریه

ع‍لی رستمی دوشنبه ‌شب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، برگزاری هرگونه آیین عروسی، عزاداری و تجمع‌ در شهر و روستاها تا اطلاع بعدی ممنوع است و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، استفاده از ماسک برای کارکنان دولت، مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی و در مکان‌های عمومی اجباری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: همچنین در راستای اقدام پیشگیرانه ورود به هسته مرکزی شهر برای تمام وسایل نقلیه شخصی از صبح سه‌شنبه ممنوع است و وسایل نقلیه عمومی نیز با کاهش تعداد سرنشین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جمعه بازار تربت‌حیدریه نیز تا اطلاع بعدی تعطیل و فعالیت دستفروشان نیز در سطح شهر خواهد بود افزود: برخی صنوف مانند آریشگاه‌های زنانه و مردانه فقط در زمان‌های اعلام شده اجازه فعالیت دارند.

رستمی ادامه داد: برای تردد و تجمع در اماکن تفریحی، تفرجگاه‌های داخل و خارج از شهر از جمله مناطق پیشکوه و رودمعجن تا اطلاع بعدی نیز ممنوعیت و محدودیت در نظر گرفته شده است.

وی با عذرخواهی از اقشار مختلف مردم به خاطر محدویت و ممنوعیت‌های اعمال شده گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خودداری از رفت و آمدهای غیر ضروری، اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و استفاده از دستکش و ماسک، می‌توان تا حدی زیادی از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کرد.

فرماندار تربت‌حیدریه از فعالیت شبانه‌روزی کادر درمانی این شهرستان قدردانی کرد و افزود: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های درمانی شهرستان محدود است و مردم باید هشدارهای مسوولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه عمل کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان در جنوب خراسان رضوی خدمات می‌دهد.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت بیمارستانی در مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

براساس آخرین آمار رسمی، تاکنون ۲۴۳  هزار و ۵۱  نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و  ۷۳۱ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲۰۴ هزار و ۸۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا تربت حیدریه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت حیدریه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تربت حیدریه بهداشت و سلامت ویروس کرونا تربت حیدریه بهداشت و سلامت تربت حیدریه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

به گزارش قدس خراسان، محمد علیشاهی اظهار کرد: این حادثه حوالی ساعت ۱۲ امروز در منطقه رباط سفید در جاده مشهد به سمت تربت حیدریه رخ داد.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه سه دستگاه ناوگان اورژانس شامل یک بالگرد و ۲ آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: تمامی مصدومان این حادثه به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • بازگشت ۷ واحد راکد در تربت حیدریه به چرخه تولید
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه
  • گردشگری بومی و نقش آن در شکوفایی اقتصاد مناطق