Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تاریخ دوم تیر ماه ، سال  ۱۳۹۹ پیروز حناچی شهردار تهران، مناف هاشمی معاون ترافیک شهردار، برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و احمد مسجد جامعی، زهرا نژاد بهرام، محمد سالاری، محمد جواد حق شناس و شهربانو امانی از اعضای شورای شهر تهران، به همراه چند تن از بازیگران سینما، کلی خبرنگار و عکاس و یک گروه موسیقی در خیابان شهریار حدفاصل خیابان حافظ تا خیابان خارک جمع شدند تا مراسم تبدیل خیابان ۲۲۰ متری شهریار به پیاده راه ۲۲۰ متری شهریار را جشن بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار ساخت این پیاده راه ۲۲۰ متری که بخشی از پهنه فرهنگی رودکی به شمار می‌رود، از ۲۹ مرداد سال ۹۸ شروع شده بود و سرانجام پس از ۱۰ ماه، با حضور همه این افراد و گروه‌ها به اصطلاح افتتاح شد؛ افتتاحی که به اعتقاد عضو شورای شهر و مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در امور توان یابان هنوز ناقص است.

احمد مسجد جامعی که خود از حاضرین افتتاح این پروژه ملی بود، یک روز بعد در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: اصل این طرح تالار به تالار بوده و نباید تبدیل به پیاده راه می‌شد.

او با انتقاد از اینکه هنوز مبلمان شهری در این منطقه نصب نشده است، تصریح کرد: ندیدم ذی نفعان محلی برای این پروژه مورد مشورت قرار بگیرند.

مسجدجامعی با انتقاد از اینکه اسم این پهنه رودکی گذاشته شده، اما هیچ المانی از رودکی در آن نیست، گفت: می‌توانیم با برجسته کردن این شخصیت، گفتمان آسیای میانه را به عنوان پدر شعر فارسی از طریق دیپلماسی شهری برقرار کنیم.

حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح این پیاده راه گفته بود: افتتاح پیاده راه یک هفته به تعویق افتاد و علت آن، این  بود که می‌خواستیم ضوابط مناسب سازی برای معلولان را به عنوان فضای شهری رعایت کنیم.

ظاهرا شهردار تهران با این سخن خواسته بگوید، جایگاه معلولان و ایجاد شرایط مناسب رفاهی برای ما دارای اهمیت است، اما در عمل هم توانسته این پیام را به معلولان منتقل کند؟

پیاده راه شهریار به شکل کامل برای معلولان مناسب سازی نشده

علی عین القضات مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در امور توان یابان چند روز پس از افتتاح این پیاده راه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به اعتقاد من هنوز پیاده راه شهریار به شکل کامل برای معلولان مناسب سازی نشده است و از کمبود‌های معبر می‌توان به نبود رمپ ویژه معلولان در ابتدای معبر، نبود سرویس بهداشتی معلولان، مناسب سازی نشدن فضای سبز مقابل تالار وحدت اشاره کنم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران هم نسبت به وضعیت این پیاده راه انتقاد دارد و می گوید اگرچه پهنه جنوبی آن برای تردد معلولان مناسب سازی شده است اما پهنه شمالی برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است و این گذر فاقد سرویس بهداشتی مناسب برای معلولان است.   سرویس بهداشتی  افراد عادی هم قفل است      

پیاده راه پهنه شمالی که برای افراد نابینا مناسب سازی نشده است

نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ضرورت اجرای این طرح گفت: برای ارتقای فضای کالبدی گذر شهریار احتیاج بود بخشی از آن تبدیل به پیاده راه شود و این کار را انجام دادیم تا کارکرد فرهنگی شهر را در فضای عمومی ارتقا دهیم.

مدیریت شهری دوره پنجم در روز‌های آغازین شروع به کار خود دو خط ۶ و ۷ متروی تهران را با ادعای مناسب سازی نشدن از حیث ایمنی تعطیل کرد و بعد از شهردار شدن حناچی هم شعار «تهران، شهری برای همه» را سرلوحه شعائر خود کرد.

حالا برای افتتاح ۲۲۰ متر پیاده راهی که ۱۰ ماه زمان برده و به ادعای خودشان افتتاح آن به خاطر مناسب سازی برای معلولان به تأخیر افتاده، خبر می‌شنویم که هنوز مناسب سازی به طور کامل انجام نشده است.

ضعف مدیریت شهری فعلی در مناسب سازی معابر برای معلولان در حالی رقم می‌خورد که در این دوره شاهد ادعای بیشتری در خصوص ضرورت مناسب سازی هستیم.

این دغدقه مندی را بیشتر در تذکرات اعضای شورای شهر می‌توان دید که هر از گاهی نسبت به مناسب سازی نشدن یکی از ساختمان‌های اداری تذکراتی را می‌دهند.

در تاریخ یکم تیر ماه یکی از معلولان برای پیگیری امور معلولان به شورای شهر مراجعه کرده بود که متأسفانه به دلیل شرایط نامناسب ساختمان شورای شهر با دشواری مواجه شد؛ همین موضوع سبب شد تا مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران نسبت به این وضعیت متذکر شود.

او اظهار کرد: در حاشیه جلسه علنی شورا که شاهد حضور نماینده کمپین پیگیری اجرای قانون معلولان بودیم و برخی از نقایص و مشکلات شهروندان دارای معلولیت در دسترسی به ساختمان شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد.

فراهانی تأکید کرد: با عنایت به لزوم فراهم کردن دسترسی و تردد آسان معلولان به ساختمان شورا و ملاقات این عزیزان با نمایندگان در شورا که متأسفانه تا پیش از این کمتر مورد توجه قرار گرفته، با استناد به بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به شهرداری تهران درباره توجه به ارتقای دسترس پذیری و مناسب سازی فضای ساختمان شورای اسلامی شهر تهران برای حضور و مراجعه بدون دغدغه معلولان عزیز تذکر می‌دهم.

اگرچه این تذکرات اقدامی خوب است، اما کافی نیست. به عبارتی تذکر برای تذکر نیست، بلکه برای اصلاح رویه‌های غلط است و اگر مقامات مسئول در اموری تذکرات و خواسته‌های نمایندگان مردم را نادیده می‌گیرند، آن‌ها باید برای اصلاح رویه‌های غلط از ابزار‌های دیگر خود نظیر سوال یا استیضاح استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

وعده یک ماهه ستاد مناسب سازی برای تجهیز ایستگاه‌های مترو به بالابر چاله‌های خیابانی، قاتل خودروها/ رانندگی در کدام خیابان ها خسارت زاست؟

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران گذر شهریار مناسب سازی معابر پیاده راه شهریار معلولان و جانبازان معلولان مناسب سازی مناسب سازی نشده شورای شهر تهران شهرداری تهران پیاده راه ساختمان شورا برای معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بررسی اهم اقدامات شرکت مترو تهران در خط 6 برای سال جاری

تین نیوز

جلسه بررسی برنامه های اجرایی شرکت مترو تهران در خط 6 ومرور جدول زمان بندی اهداف تعیین شده، با حضور مدیرعامل شرکت مترو، پیمانکاران، مشاوران و سایر دست اندرکاران مربوطه انجام شد؛ طبق این برنامه ، اولویت فعالیت های اجرایی خط 6 در سال جاری، اتمام عملیات اجرایی 4 ایستگاه باقی مانده خط مذکور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه (مترو) طی جلسه برگزار شده در خصوص اهم اقدامات خط 6 مترو در سال 1403 که با حضور مهندس "مسعود درستی" مدیرعامل شرکت مترو تهران انجام شد، مسائل مختلفی از جمله افتتاح ایستگاه های باقی مانده و ورودی های جدید، پایانه مترویی دولت آباد و پروژه توسعه جنوبی خط 6 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در این نشست با تاکید بر لزوم تسریع عملیات احداث ایستگاه های پروژه توسعه جنوبی خط 6 (از دولت آباد تا شهرری)، اولویت اصلی اقدامات متناظر با این خط در سال جاری را تکمیل 4 ایستگاه باقی مانده بخش اصلی خط 6 (سرباز، استاد نجات اللهی، میدان خراسان و شهدای هفدهم شهریور) برشمرد و خواهان ارائه برنامه جدید برای تکمیل ایستگاه های خط مذکور شد.

گفتنی است در بخش اصلی خط 6 مترو تهران، غیر از 4 ایستگاه باقی مانده که مربوط به بخش های میانی و جنوبی این خط می شود، پروژه توسعه جنوبی خط نیز دنبال می شود که اسفندماه سال گذشته عملیات حفاری مکانیزه آن به پایان رسید و از سال جاری، مرحله تکمیل ایستگاه های آن با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • معبر اطراف میدان توحید در کرمان پیاده‌راه می‌شود
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان
  • ۶۷ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در شهریار راهی کمپ شدند
  • ◄ بررسی اهم اقدامات شرکت مترو تهران در خط 6 برای سال جاری
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی
  • سرشاخه کاری راهی برای جوان سازی درختان گردو