Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیدرضا جندقیان بیدگی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۱۰ هزار و ۴۵۵ پروژه عمرانی و خدماتی در سطح روستاها در سال گذشته ۳۶۵۴ پروژه مربوط به بهسازی معابر، ۱۸۳ پروژه مربوط به احداث ساختمان دهیاری، ۵۱۷ پروژه در زمینه بوستان و فضای سبز روستایی، ۷۸۵ پروژه در حوزه خدمات ایمنی و آتش نشانی، ۳۱۷ پروژه اماکن ورزشی و فرهنگی، بهداشت محیط و پسماند ۳۹۰۱، ساماندهی آرامستان ها ۷۲، گردشگری ۱۳۲، گلزار شهدا ۳۰۵، طرح های درآمد زا ۴۳ و سایر پروژه ها ۵۴۶ پروژه اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: در راستای وظایف قانونی محوله به دهیاری‌ها مبنی بر انجام پروژه‌های عمرانی و خدماتی در روستاها، دهیاری ‌ها از طریق اعتبارات دریافتی موظف به اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها هستند.
جندقیان بیدگلی ادامه داد: اجرای این پروژه‌ها در روستاها باعث ارتقای شاخص‌های کالبدی و زیست محیطی بوده که بهبود کیفیت زندگی در روستاها را سبب می‌شود و در همین راستا طی چهار سال گذشته و با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و راهبردهای دولت برای توجه به توسعه مناطق روستایی به عنوان اساس توسعه کشور، اقدامات موثری برای افزایش اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌ها صورت پذیرفته است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تاکید کرد: سال گذشته بیش از ۵۱۷ بوستان روستایی ساماندهی و تجهیز شد و با این حساب شمار بوستان های ساماندهی و تجهیز شده روستایی به ۷ هزارو ۵۰۰ روستا رسید.

 وی افزود: وجود بوستان و فضای سبز در روستاها باعث ایجاد روحیه، طراوت، نشاط و افزایش جذابیت‌های بصری در محیط‌ های روستایی می‌شود و همچنین ایجاد مکانی برای گذراندن اوقات فراغت ساکنان و مسافران و بازی کودکان از کارکردهای دیگر این فضاها است.
جندقیان بیدگلی ادامه داد: براساس بندهای یک و ۲۳ ماده ۱۰ اساسنامه، تشکیلات این سازمان، دهیاری‌ها و دهیاران را موظف کرده است که زمینه های لازم برای بهبود وضعیت زیست محیطی روستا و پارک‌ها و فضاهای سبز را مهیا کند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها افزود: همچنین در سال گذشته  ۱۳۲ پروژه در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری در زمینة توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستایی و توسعه بوم‌گردی به اجرا در آمد.

وی گفت: ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و اشتغال‌زایی در روستا از سیاست ها و اولویت های دولت است و در تقویت اقتصاد روستایی، توجه به ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و اشتغال‌زایی در روستا، کمک به اجرای طرح‌های توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفت و به اجرا درآمد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با تاکید بر اینکه نهاد دهیاری به عنوان مدیر ارشد روستا و نماینده جامعه محلی است، خاطر نشان کرد: دهیاری می‌تواند به واسطه وظایف و اختیاراتی که در زمینه عمران و نواحی روستایی دارد، با توزیع متعادل امکانات و خدمات، ضمن محرومیت‌زدایی، از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان به سکونتگاه‌های شهری کاسته و بستر لازم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار روستایی را ایجاد کند.
جندقیان بیدگلی گفت: سال گذشته ۲۷۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری ها واگذارو تجهیز شد و به ترتیب شمار ماشین‌آلات واگذار شده به دهیاری‌ها به ۱۶ هزارو ۹۲۷ دستگاه رسید.

وی در مورد ماشین‌آلات عمرانی گفت: ماشین‌آلات عمرانی برای اجرای پروژهای عمرانی در روستاها مورد استفاده قرار می‌گیرد که سهم قابل توجهی از فعالیت‌های این ماشین‌آلات در انجام پروژه‌های بهسازی معابر است و ماشین‌آلات خدماتی که شامل خودروی حمل زباله و آتش‌نشانی است برای خدمات‌رسانی به روستاییان در زمینه مدیریت پسماند و ایمنی و آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور سعید رضا جندقیان پروندهٔ خبری وعده‌هایی که تحقق یافت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور عمرانی و خدماتی دهیاری ها دهیاری ها ماشین آلات سال گذشته پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این جلسه با حضور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، مدیرامور آب و فاضلاب میاندوآب و مدیران دفاتر معاونت آب به منظور رسیدگی به مشکلات و بررسی و راهبری پروژه برگزار و در آن مشکلات پروژه‌های آبرسانی و قرارداد بهره برداری از تاسیسات بخش آب مهاباد مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
در این جلسه موارد مربوط به قرارداد‌های پیمانکاران بخش اجرایی پروژه‌ها و قرارداد‌های بهره برداری شهری و روستایی، چاه‌های دشت تقی آباد و بخشی از چاه‌های شهر میاندوآب، اصلاح شبکه فرسوده شهری، ترمیم مخزن قاریاغدی و مخزن ۲۹ هزار متر مکعبی تصفیه خانه تبریز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. 
در این جلسه همچنین با عنایت به اجرای پروژه مجتمع ۸۱ روستایی از محل محرومیت زدایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و نیاز ضروری به ادامه و به نتیجه رساندن پروژه، موارد مربوطه بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری