Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صمت از افزایش قیمت بیش از پنج درصدی برخی اقلام در دوران کرونا خبر داد و گفت: گفت: طبق آخرین بررسی ها حدود ۳۶ قلم کالا با افزایش ۰ تا ۵ درصد و ۵۳ قلم هم بیش از پنج درصد افزایش را تجربه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمدرضا کلامی» شب گذشته (دوشنبه 16 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما از افزایش قیمت بیش از پنج درصدی برخی اقلام در دوران کرونا خبر داد و گفت: با بررسی حدود 100 قلم کالا در سامانه 129 سازمان حمایت، حدود 11 قلم از این اقلام شامل کالاهای مصرفی و سرمایه ای فاقد افزایش قیمت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صمت گفت: طبق آخرین بررسی ها حدود 36 قلم کالا با افزایش 0 تا 5 درصد و 53 قلم هم بیش از پنج درصد افزایش را تجربه کرده اند.

 

کلامی گفت: با توجه به تغییر ارز تخصیصی واردات کالا از دلار چهار هزار و 200 تومان به ارز نیمایی 12 هزار تومان و همچنین افزایش نرخ ارز نیمایی از 12 به 16 هزار تومان در حال حاضر نرخ هر کیلو برنج هندی به طور میانگین کشوری حدود 15 هزار و سیصد تومان است.

 

وی تصریح کرد: با اینکه قیمت جهانی شکر سفید کاهش یافته اما افزایش نرخ دلار در کشورمان این امکان را فراهم نمی کند که نرخ شکر کمتر از 8 هزار و خرده ای باشد.

 

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صمت گفت: قیمت گوشت گوسفند فقط دو و نیم درصد افزایش یافته است.

 

کلامی در خصوص رشد دو و نیم درصدی نرخ گوشت گوسفندی مخلوط در یک ماه اخیر و رسیدن آن از 92 هزار و پانصد تومان به 94 هزار و پانصد تومان هم گفت : از آنجا که درآمد مصرف کنندگان با افزایش و رشد همراه نبود، گوشت گوسفندی کشش افزایش بیش از این قیمت را ندارد، از سوی دیگر، کرونا سبب شده تا دام زنده با اقبال خوبی در میادین و دامداری ها همراه نباشد.

 

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی اگر مجوز خروج دام زنده از کشور را صادر کنیم با افزایش نرخ گوشت در داخل مواجه خواهیم شد زیرا در دراز مدت ممکن است نتوانیم پاسخگوی نیاز داخل باشیم.

 

کلامی در خصوص افزایش گوشت مرغ گفت: به دلیل شیوع کرونا، تقاضا از سوی مصرف کنندگان کاهش یافت و این اتفاق، ضرر قابل توجهی به تولید کنندگان وارد کرد از سوی دیگر تولیدکنندگان طیور، نهاده های دامی را با نرخ متعادل و مناسب از وزارت جهاد دریافت نکردند این امر سبب شد تا نرخ گوشت سفید (مرغ) در بازار با افزایش همراه شد.

 

وی تصریح کرد: در هفته جاری مقدار ورودی مرغ به میادین بهمن و پیروزی در تهران از مرز 450 تن گذشت این در حالی است که افت این میزان مرغ به زیر 350 تن در هفته گذشته سبب افزایش نرخ مرغ شده بود.

 

کلامی گفت: با افزایش نا متعارف نرخ ارز در کشور، خروج تخم مرغ از کشور شدت گرفت و ما مجبور به کنترل خروج کالا از کشور شدیم از این رو نرخ تخم مرغ دوباره روند کاهشی یافته است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ تخم مرغ درب مرغداری حدوداً 9 هزار و پانصد تومان و قیمت مصرف کننده برای هر شانه تخم مرغ زیر 20 هزار تومان می باشد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت کلامی وزارت صنعت معدن و تجارت بیش از پنج درصد افزایش نرخ نرخ گوشت تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد محمداصغری صبح امروز با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ در تویسرکان طی سال گذشته اظهار کرد: میزان جوجه ریزی در سال ۱۴۰۲، ۴ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۸۴۲ قطعه بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱، افزایش ۴۷ درصدی داشته به طوری که میزان جوجه‌ریزی سال ۱۴۰۱، ۲ میلیون و ۸۵۵ هزار قطعه ثبت شده است افزود: این مهم بیانگر تعامل سازنده بین واحدهای تولیدی و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان یادآور شد: میزان گوشت مرغ تولیدی در شهرستان طی سال پیش بیش از ۸ هزار تن و در سال ۱۴۰۱، ۵ هزار و ۶۰۰ تن بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در تأمین و تولید مرغ گرم وجود ندارد خاطرنشان کرد: گوشت مرغ شهرستان با همکاری یکصد واحد مرغداری فعال تولید می‌شود.

محمداصغری تصریح کرد: وضعیت جوجه‌ریزی و تولید مرغ در سال جاری نیز از روند مطلوبی برخوردار است به طوری که در فروردین ماه ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شده است.

وی در پایان به اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ در تویسرکان اشاره کرد و گفت: این مهم در حال انجام و در مرحله نصب کارتخوان است به نحوی که از مرحله تولید تا توزیع به صورت هوشمند رصد می‌شود.

کد خبر 6081723

دیگر خبرها

  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • استقبال سانچو از بازگشت به منچستریونایتد در سایه حمایت ویلکاکس؛ شرط بازگشت: خروج تن هاخ
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • رشد ۷۲ درصدی کالاهای اساسی تخلیه شده در مجتمع بندری انزلی
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • مسیریابی دلار با خروج احساسات