Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۳۵
پایگاه آتش نشانی نیز در روستاهایآذربایجان غربی احداث شده است.

عارف خدرلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یک میلیون و ۹۸ هزار نفر در روستاهای آذربایجان غربی سکونت دارند که ۳۴ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی تصریح کرد: در آذربایجان غربی از مجموع نزدیک به ۳ هزار روستا، یک هزار و ۹۷۷ روستا دارای دهیاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی افزود: ۹۵ درصد مدیریت داخل روستا توسط دهیاران انجام می گیرد و تا به امروز منشا خدمات بزرگی بوده اند.

خدرلو با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به روستاهای استان اعتبار تزریق شده که ۸۶ درصد این رقم در دولت تدبیر و امید بوده است، گفت: دهیاری یک نهاد عمومی غیردولتی است که بخش عمده درآمد آن از محل مشارکت های مردم تامین می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۳۳ میلیارد تومان توسط دولت به دهیاری های استان کمک شده است که در قیاس با سال ۹۲ از رشد ۳.۵ برابری برخوردار است.

این مسوول اظهار داشت: چون پایه توسعه آذربایجان غربی کشاورزی است و این حوزه معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است لذا در قیاس با استان های صنعتی از اعتبارات کمتری برخوردار است.

خدرلو خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا موضوع کشوری کردن اعتبارات ارزش افزوده را پیگیری کنند.

وی افزود: از سال ۹۲ تا به امروز ۴.۵ میلیون مترمربع در حدود ۸۲۰ کیلومتر زیرسازی و آسفالت معابر روستایی به همت دهیاران، مردم روستا و بنیاد مسکن در استان انجام گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی افزود: علاوه بر ایجاد ظرفیت های فضای سبز و دیگر خدمات در ر‌وستاها، ۳۵ پایگاه آتش نشانی نیز در روستاها احداث شده است.

خدرلو رصد و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده روستایی را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: این امر بر عهده دهیاران است و در بحث جلوگیری از تخریب منابع طبیعی نیز دهیاران موظف به ارائه گزارش جهت پیشگیری هستند که به همه دهیاران جهت همکاری با دستگاه های ذیربط در این خصوص تاکید شده است.

وی ادامه داد: دولت خدمات توسعه ای خوبی را در روستاها ارائه کرده است و در چند سال اخیر یک هزار و ۱۷۰ روستای استان از شبکه گاز بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه صدور مجوز، تامین زیرساخت های توسعه و اعطای تسهیلات سه وظیفه مهم دولت در توسعه روستایی است، تصریح کرد: ما به دنبال اشتغال های نوین مبتنی بر زندگی روستایی هستیم و در این مسیر همه باید همکاری داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه منابع روستایی و بافت اشتغال سنتی دیگر جوابگوی خیل جوانان عمدتا تحصیل کرده روستایی نیست، گفت: در روستاها دنبال کسب و کارهای نوین از جمله بوم گردی هستیم.

این مسوول اعلام کرد: برای ترغیب روستائیان به کسب و کارهای نوین و کشاورزی جدید به آموزش و فرهنگسازی نیاز داریم و تحقق درست این امر نیازمند همکاری همه دستگاه های متولی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی به امنیت شغلی دهیاران اشاره کرد و افزود: در این زمینه اتفاقات خوبی رخ داده است به طوری که  قبلا برای روستاهای بیش از ۱۵۰۰ نفر جمعیت دهیار تمام وقت بود اما در حال حاضر برای روستاهای بالای هزار نفر دهیار تمام وقت مشغول به کار است.

خدرلو از دیگر چالش های این حوزه به تغییر شورای روستا اشاره کرد و یادآور شد: بعد از هر انتخابات روستایی، دهیار تغییر می یابد که برای امنیت شغلی دهیاران به دنبال آن هستیم با همکاری مجلس طرحی اجرا شود تا برای روستاها از میان دهیاران موجود، دهیار جدید انتخاب شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی آتش نشانی مجلس شورای اسلامی روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رضا اصغری افزود: پارسال ۴۳ هزار و ۵۱۰ اشتراک در بخش شهری و ۲۶ هزار و ۷۲۰ اشتراک روستایی پذیرش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش  ۵ درصدی داشت.

او با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۶۶ هزار و ۸۵۶ اشتراک‌پذیری‌ انجام گرفته بود گفت: ۵۳۴۴ انشعاب شهری و ۱۷ هزار و ۹۰۵ انشعاب هم روستایی بود.

اصغری با اعلام اینکه نصب انشعابات پارسال نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۰ درصدی داشت، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۸ هزار و ۴۰۵ انشعاب شهری و روستایی نصب شده بود.

او در ادامه به گازرسانی حفرات خالی شهری و روستایی نیز اشاره کرد و گفت: پارسال به ۶۷۵ مورد از حفرات خالی گازرسانی شد و طی آن ۱۰ هزار و ۷۶۷ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌غربی، همچنین با بیان اینکه تعویض کنتور مشترکین از دیگر وظایف بهره‌برداری است، اعلام کرد: در این خصوص نیز سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۶۵ کنتور مورد تعویض قرار گرفت.

اصغری در ادامه با اشاره به قانون برخورد با استفاده‌کنندگان از انشعابات غیرمجاز، گفت: سال گذشته در این زمینه ۹۷ مورد استفاده غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری شد که البته نسبت به سال ۱۴۰۱ که طی آن ۱۳۷ مورد شناسایی شده بود، کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی