Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:16:04 GMT

اقتصاد روسیه ۶ درصد در ۲۰۲۰ کوچک می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۷۷۵۱

اقتصاد روسیه ۶ درصد در ۲۰۲۰ کوچک می شود

بانک جهانی انتظار دارد اقتصاد روسیه تحت فشار همه گیری ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت ۶ درصد در سال جاری میلادی کوچک شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بانک جهانی انتظار دارد اقتصاد روسیه 6 درصد در سال جاری میلادی کوچک شود که بیشترین رکود از سال 2009 تا حالا است. اقتصاد روسیه تحت فشار همه گیری ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همه گیری ویروس کرونا فعالیت‌های تجاری در روسیه را کند کرده و تقاضا برای نفت، اصلی‌ترین صادرات این کشور را پایین آورده است.

پس از برقراری تعطیلی های گسترده در سراسر روسیه جهت مهار گسترش ویروس کرونا، نرخ بیکاری در این کشور افزایش یافت. بانک جهانی حالا پیش بینی میکند تولید ناخالص داخلی با سریعترین سرعت طی یازده سال گذشته کاهش یابد. این بانک تخمین می زند اقتصاد جهان 5.2 درصد در سال جاری میلادی کوچک شود.

 بانک جهانی اعلام کرد انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی روسیه 2.7 درصد در 2021 و 3.1 درصد در 2022 افزایش یابد.

در گزارش این بانک آمده است:« با وجود پیش بینی رشد برای تولید ناخالص داخلی، تولید ناخالص داخلی در 2022 به زحمت به سطح قبل از بحران کرونا خواهد رسید».

ذخایر ارز خارجی روسیه به 570 میلیارد دلار رسیدسرمایه‌گذاری بانک‌های روسی برای افزایش تولید نفت روسیه

بانک جهانی اعلام کرد در صورت نبود موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا که می تواند باعث اعمال دوباره محدودیت‌ها بر کسب و کارها در روسیه شود، اقتصاد روسیه در نیمه دوم 2020 روند بهبودی را طی خواهد کرد که نتیجه افزایش مصرف خانواده هاست.

طبق گزارش بانک جهانی، با وجود اینکه اقتصاد روسیه ضربه سختی از بحران کرونا خورده است ولی اقدامات حمایتی که توسط دولت این کشور اتخاذ شده می‌تواند به مهار افزایش فقر ناشی از این بحران کمک کند.

ریناد سلیگمن، مدیر بانک جهانی در روسیه گفت:« در صورت نبود حمایت های دولتی، فقر در روسیه افزایش می یافت».

سلیگمن گفت اگر دولت یارانه های مالیات برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط را پرداخت نمی کرد، فقر در روسیه در سال جاری میلادی تا 15 درصد افزایش پیدا می کرد.

انتهای پیام/8

 

R7586/P/S7,85/CT10 بیشتر بخوانید... اروپا نفت خام روسیه را به خاطر قیمت بالای آن نمی‌خرد روسیه نفت شیل آمریکا را سرمشق خود قرار داده است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همه گیری ویروس کرونا تولید ناخالص داخلی سال جاری میلادی اقتصاد روسیه بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید

بانک جهانی از کاهش ضریب جینی ایران به ۳۴.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ خبر داد که کمترین رقم طی ۸ سال گذشته بوده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک جهانی نشان می دهد ضریب جینی ایران در سال 2022 کاهش یافته و به کمترین رقم طی 8 سال گذشته رسیده است.

ضریب جینی ایران که میزان شکاف درآمدی را نشان می دهد در سال 2021 بالغ بر 35.5 درصد اعلام شده بود اما این رقم در سال 2022 با کاهش 0.7 واحدی به 34.8 درصد در سال 2022 رسیده است.

ضریب جینی ارقامی از 0 تا 100 را در برمی‌گیرد که هرچه این رقم بیشتر باشد دلالت بر شکاف و نابرابری درآمدی بیشتر در یک کشور دارد. به عبارت بهتر، اگر همه افراد جامعه به اندازه هم درآمد داشته باشند، ضریب جینی معادل صفر و اگر تمام درآمدها تنها به یک نفر برسد، ضریب جینی 100 است که این بدترین حالت ممکن خواهد بود.

بدین ترتیب پس از 8 سال دوباره ضریب جینی ایران به رقم 34.8 درصد رسیده است.  بانک جهانی در سال 2014 نیز رقم ضریب جینی ایران 34.8 را  درصد اعلام کرده بود. کمترین رقم ثبت شده برای ضریب جینی در ایران طی سه دهه گذشته مربوط به سال 2013 است که این رقم به 34 درصد رسیده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • چاپ اسکناس‌های درشت‌ تورم‌زا است؟
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید