Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:در شرایط کنونی با کمبودهای مختلفی در حوزه درمان دانشگاه مواجهیم.

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین:علیرضا آرمانی کیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در نشست  خبری روز دوشنبه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت:طبق ارزیابی های انجام شده،طی یک هفته اخیر، ۶۰ درصد از مردم از ماسک استفاده می کنند که اگر این روند ادامه یابد در هفته های آینده شاهد کاهش تعداد مبتلایان خواهیم بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کاهش سن ابتلا به ویروس کرونا در استان خبرداد و افزود:در مجموع تاکنون  مبتلایان ۴۸ درصد زنان و ۵۲ درصد مردان بوده اند. 

رئیس کمیته درمان ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس از کمبودهای حوزه درمان در شرایط کنونی نیز نام برد و افزود: با افزایش مراجعات بیماران کرونایی علیرغم افزایش ظرفیت دستگاه اکسیژن ساز و تختهای icuولی همچنان  با کمبود تجهیزات پزشکی پیشرفته،  منابع انسانی و  منابع مالی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مردم گفت: حرکت خوبی در خصوص استفاده از ماسک در  استان شروع شده و اگر  رفتار مردم مناسب باشد دو هفته دیگر آمار در استان بهتر و  منطقی تر می شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کمبود تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان، از فعالیت آزمایشگاه ژنتیک که در سطح ابتدایی تا پیشرفته در همدان به شکل دولتی و در دانشگاه علوم پزشکی که ارایه خدمات خواهد کرد خبر داد و افزود: ساخت مرکز سلامت خانواده هم امروز آغاز شد

مهدی مجذوبی همچنین تجهیز ساختمانی با معیار‌های روز، افتتاح مرکز جامع سلامت کوی خضر و مرکز روان اجتماعی با متخصص روانپزشک و روانشناس با ۵ میلیارد ریال خرید اولیه دارو را از برنامه‌های هفته سلامت برشمرد و گفت: بخش دندانپزشکی کودکان در بیمارستان اکباتان هم تا هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد.

اجرای طرح بهداشت دهان و دندان در مدارس ابتدایی و ایجاد پایگاه تغذیه سالم در مدارس از تاکیدات این نشست بود.

او همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان در رنکینگ کشوری رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان هم گفت: سیاست‌های رفاهی دولت در دستور کار است که شامل کالابرگ الکترونیکی و پرداخت یارانه‌ای با محوریت کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های پایین است که به مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

یوسف شعبانی از طرح کمک به کودکان خانواده‌های کم برخوردار از ۵ ماهه تا ۵۹ ماهه خبر داد و گفت: از هزارو ۱۱ خانوار که هزار و ۴۰ کودک دارای لاغری مفرط، کم وزنی شدید و کوتاه قدی هستند، ماهانه ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

او همچنین از طرح یسنا یارانه، ویژه مادران شیرخوار زیر ۲ سال خبر داد و گفت: دهک اول ۴۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

حسن رضانیا، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان هم گفت: باید تلاش کنیم تا تلاش‌ها و اراده دولت برای اقدامات مثبت و رفع فقر و رسیدگی به معیشت مردم به درستی انعکاس یابد چرا که دشمن در تلاش است تا یاس و نامیدی را به جامعه تزریق کند.

دیگر خبرها

  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد