Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای کنترل و تشدید نظارت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان میاندوآب، فوریت‌های سلامت محیط و کار با عنوان پلیس سلامت در راستای مقابله با شیوع کرونا در این شهرستان تشکیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، این روزها همه جا صحبت از میهمان ناخوانده و ویروس منحوسی به نام "کرونا" است که از اواخر بهمن ماه سال گذشته، وارد کشور ما شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میهمان ناخوانده و ویروس منحوس در مدتی که در کشور ما بود، سبب تعطیلی مدارس، دانشگاهها، نماز جمعه و جماعت‌ها، اصناف و… نیز شده و  به نوعی همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است و این در حالی است که مسئولان بارها بر اجرای طرح های فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند تاکید دارند تا مردم در کنار برگشتن به حالت عادی زندگی این فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

در این بین استان آذربایجان غربی به لحاظ شیوع کرونا در کشور جزو استان‌های قرمز بوده و در این استان به گفته مسئولان ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند که میاندوآب یکی از این شهرها است.

این وضعیت سبب شد تا محدودیت های کرونایی در برخی موارد دوباره به شهرهای استان برگردد و از ابتدای هفته برخی محدودیت ها در کنار اجباری شدن ماسک در استان اجرایی شود تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود.

اما در این میان هستند عده‌ای که این ذهنیت را دارند که کرونا تمام و یا ضعیف شده است و برخی نیز متاسفانه به وضعیت قرمز کرونا توجه نداشته و با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و یا اقدام به برپایی مراسمات عروسی و جشن و... در خانه باغ‌های حاشیه شهری می گیرند و زمینه‌ساز تجمع و شیوع بیماری می‌شوند.

پلیس سلامت برای مقابله با شیوع کرونا در میاندوآب تشکیل شد

در راستای کنترل این موارد و تشدید نظارت‌ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان میاندوآب مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب از تشکیل فوریت های سلامت محیط و کار در میاندوآب با عنوان پلیس سلامت در راستای مقابله با شیوع کرونا در این شهرستان خبر داد.

سهراب حیدری در این باره به خبرنگاران گفت: در راستای نظارت بر اجرای صحیح دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونای کشور، استان و شهرستان و همچنین برای برخورد با اجتماعات و برگزاری مراسمات جشن و یا ترحیم و برخورد با آن دسته از بیماران کووید ۱۹ که قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، فوریت های سلامت محیط و کار با عنوان پلیس سلامت در شهرستان ایجاد شده و با هماهنگی دستگاه قضایی با این موارد برخورد جدی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: فوریت های سلامت محیط و کار در میاندوآب تحت عنوان پلیس سلامت فعالیت خود را توسط واحد بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان میاندوآب و واحد بیماری ها و با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی و اتاق اصناف شروع کرده است.

وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل مربوط به کمیته پلیس کرونا، مسئولان بهداشتی به عنوان ضابط قضایی در صورت مشاهده تخلف در صنوف مختلف و برپایی هر گونه اجتماعات از قبیل مراسم جشن، ترحیم و یا گردهمایی‌هایی که فاصله اجتماعی رعایت نشود و همچنین افراد مبتلا که دستورالعمل‌های قرنطینه را رعایت نکنند، برای این موارد شکوائیه تنظیم و به دادستانی ارسال می شود تا با موارد فوق برخورد قضایی لازم انجام گیرد.

حیدری تصریح کرد: ارزیابی عملکرد ادارات و سازمانها در خصوص اجرای پروتکل های بهداشتی و پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا و راست آزمایی کارکنان ادارات و همچنین مراجعین به ادارات در راستای کنترل بیماری کرونا، نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمعات در ادارات از اهداف و وظایف پلیس سلامت در میاندوآب است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: واحد سلامت کار شبکه بهداشت و درمان میاندوآب پس از اتمام عملیات نظارت و بازرسی روزانه خود از سطح شهر، گزارش و عملکرد خود را به فرمانداری شهرستان  اعلام می کند.

وی همچنین با بیان اینکه میاندوآب در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، افزود: از مردم عزیز خواهشمندیم از تردد بی مورد درخیابان‌ها و معابر عمومی خودداری کرده و به توصیه‌ها توجه ویژه داشته باشند.

رعایت دستورات بهداشتی، پرهیز از تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی سه اصل اساسی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا به شمار می رود که لازم است توسط مردم و مسئولان مورد توجه قرار گیرد تا به لطف الهی هر چه سریعتر شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس در کشور؛ استان و شهرمان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شبکه بهداشت و درمان میاندوآب پروتکل های بهداشتی پلیس سلامت شیوع کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر

نیک بین رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در شهرستان اشکذر اجرا شد که در این طرح بیش از ۲۰۰ مورد بازدید بهداشتی به وسیله کارشناسان این اداره انجام شد.

او بیان کرد: در این طرح مراکز تهیه، تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه ها، مراکز بسته بندی مرغ، گوشت و تخم مرغ، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراکز طبخ غذا شامل رستوران‌ها و کبابی‌ها پایش شدند.

نیک بین تصریح کرد: در این طرح تعداد یک اکیپ ثابت در محل اداره دامپزشکی و یک اکیپ سیار در سطح شهرستان در دو نوبت کاری و ۴ اکیپ ثابت فعال در کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان به صورت مستمر فعالیت دارند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: در این بازرسی‌ها بیش از ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج شد همچنین پرونده ۶ متخلف به مراجع قضائی ارجاع شد.

او اظهار داشت: بازدید‌هایی مشترک با دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت در زمان انجام طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در این شهرستان انجام شد.

نیک بین خاطرنشان کرد: هدف از انجام این بازدید‌ها بررسی وضعیت بهداشت محیط و سلامت مواد غذایی عرضه شده در این اماکن، بررسی قیمت‌های عرضه انواع محصولات غذایی و فرآورده‌های خام دامی در سطح واحد‌های عرضه و ارائه آموزش‌های لازم به متصدیان بود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر اظهار داشت: شهروندان همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

او ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص مراتب را برای پیگیری از طریق تماس با شماره ۱۵۱۲ سامانه فوریت‌های دامپزشکی شهرستان اشکذر گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • فوت موتورسوار اصفهانی به دلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری
  • فوت موتورسوار اصفهانی بدلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری
  • ۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • صفر تا صد برخورد با بی‌حجابی در خودرو ۱۴۰۳ + لیست پارکینگ‌ها و شرایط جریمه