Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@07:43:41 GMT

یک بام و دو هوای منطقه ۵ همدان در جذب نیرو

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۸۲۰۶

یک بام و دو هوای منطقه ۵ همدان در جذب نیرو

ایسنا/همدان اعضای دوره چهارم شورای شهر همدان سال ۹۲ طرح راه اندازی شهرداری منطقه ۵ را به بهانه کلانشهر شدن، مدیریت مرکز شهر همدان و ساماندهی کسبه و بازار و حتی بافت فرسوده مطرح کرده و به تصویب رساندند و در دی ماه سال ۹۴ راه‎اندازی شهرداری منطقه ۵ را طلب شهرداری از دولت دانستند.

سرانجام در مردادماه سال ۹۸ دریافت موافقت راه‌اندازی شهرداری منطقه ۵ در بافت مرکزی شهر(رینگ نخست شهر) را از سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌های کشور اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح در حالی به تصویب رسید که در سال ۹۲، سلیمان حیدری‌دلگرم، مدیرکل وقت دفتر امور شهری استانداری همدان راه اندازی شهرداری منطقه ۵ در شهرستان همدان را غیرضروری دانست و گفت: این کار ضرورتی ندارد چراکه ریزدانه کردن کنترل را سخت می کند و خود بحث خاصی دارد.

همان زمان بود که ابراهیم مولوی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: شاید نگرانی ها برای این طرح تزریق نیروهای جدید باشد اما قرار نیست نیروی جدید به مجموعه شهرداری اضافه شود چراکه سال گذشته با جذب انجام شده، نیروهای مازاد داریم و سرریز آنها به شهرداری منطقه ۵ انتقال می یابند و ساماندهی خواهند شد.

اما به نظر می رسد نگرانی فربه شدن شهرداری همدان همچنان باقیست که چندی پیش مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همدان به خبرنگار ایسنا گفت: ایجاد شهرداری بافت مرکزی می‌تواند خوب و مفید باشد در صورتی که معطوف به مسائل علمی بوده و حتی یک پست و میز به میزهای شهرداری اضافه نشود نه اینکه ۳۰۰ نفر به بهانه منطقه بافت مرکزی به شهرداری اضافه شود.

سیدحسین جعفری با تأکید بر اینکه شهرداری بافت مرکزی فعلاً در حد طرح است و به تصویب نهایی نرسیده است، ادامه داد: نکته قابل توجه و مهمی که دغدغه بنده است، این بوده که شهرداری بافت مرکزی به ساختار فعلی شهرداری اضافه نشود چراکه نباید شهرداری بیش از این عائله مند شود.

وی با اشاره به چابک سازی در بدنه شهرداری و دستگاه‌ها، اذعان کرد: اگر شهرداری همدان توان مدیریت شهرداری بافت مرکزی را با همین پرسنل موجود ندارد، نباید به سمت ایجاد منطقه برود چراکه با این منطقه نمی‌تواند ساختار شهرداری بزرگتر شود.

مسئول پیگیری منطقه جدید شهرداری همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه شهرداری بافت مرکزی یک شهرداری مردمی است، مطرح کرد: با ایجاد شهرداری بافت مرکزی بنا نداریم پیکره شهرداری را فربه کنیم.

حمیدرضا طبی‌مسرور با بیان اینکه قرار نیست به محدوده شهر همدان اضافه شود، اظهار کرد: در واقع بخشی از محدوده فعلی شهر همدان با تصویب شورای شهر و استانداری از مناطق چهارگانه جداسازی خواهد شد که مستلزم جذب نیرو نیست.

وی با تأکید بر چابک سازی بدنه شهرداری، افزود: با توجه به اینکه از مناطق چهارگانه کم می‌شود تا شهرداری بافت مرکزی  ایجاد شود، بخشی از نیروهای مناطق آزاد خواهند شد که از این نیروها در شهرداری بافت مرکزی به کار گرفته خواهد شد.

طبی‌مسرور ادامه داد: با توجه به اینکه این شهرداری در بافت مرکزی و دارای ارزش میراث فرهنگی است، ممکن است تخصصی را الزام کند که در شهرداری نداشته باشیم اما قریب به اتفاق نیروهای این منطقه از نیروهای شهرداری همدان تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه تخصص‌های مختلف در شهرداری همدان وجود دارد، یادآور شد: ماهیت شهرداری بافت مرکزی این است که بتواند بافت مرکزی را مدیریت کند و مساحتی به شهر اضافه نخواهد شد.

مسئول پیگیری منطقه جدید شهرداری همدان با تأکید بر اینکه در شهرداری بافت مرکزی قطعاً از توان و پتانسیل موجود در شهرداری استفاده خواهد شد، تصریح کرد: سیاست های بالادستی و قوانین وزارت کشور است که ما را ملزم می‌کند هسته تاریخی و بافت واجد ارزش را به عنوان یک مدیریت جدا کنیم و این ابلاغیه ای است که به سراسر کشور رفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری بافت مرکزی از دوره سوم شورای شهر مطرح بوده است، افزود: بومی سازی مدیریت شهری یکی از ارکان اصلی تشکیل شهرداری بافت مرکزی خواهد بود به طوریکه این شهرداری یک شهرداری مردمی خواهد بود که قطعاً گروه‌ها و تشکل‌ها در اجرای تصمیمات و مدیریت این منطقه ورود خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، عمده طرح های اجرا و پیاده شده در همدان پس از مدتی که به بن بست می رسد، خیلی ها علت را عدم کارشناسی درست و صحیح می دانند تا به نوعی پای خود را از قضیه کنار بکشند اما امیدواریم این بار طرح مورد نظر مثمرثمر واقع شود و گرهی از مشکلات موجود در مرکز همدان باز کند. لزوم راه اندازی منطقه جدید مسئله ای است که درباره بود و نبودش کارشناسان امر باید اظهارنظر کنند اما در حال حاضر مسئله اصلی این است که شهرداری چگونه می تواند با نیروهای مازدا و گاهی غیرتخصصی‌اش که به اذعان اعضای شورای شهر، در اجرای برنامه های تیمی ضعیف عمل کرده و سبب کاهش بهره وری در این بدنه شده، از پس طرحی که تاریخ و تمدن همدان را نشانه رفته، برآید؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرداري بافت فرسوده جذب نیرو استانداري راه اندازی شهرداری منطقه ۵ شهرداری بافت مرکزی شهرداری همدان شهرداری اضافه شهر همدان شورای شهر خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رستگاری در بازدید از بافت‌های تاریخی شهر بفروئیه شهرستان میبد با قدردانی از مشارکت شورا و شهرداری بفروئیه در پروژه‌های میراث فرهنگی و مرمت بافت تاریخی این شهر گفت: اهتمام شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی کارارزشمندی است که می‌تواند برای نقاط دیگر استان الگو باشد.


وی با بیان اینکه درسال گذشته اقدامات خوبی در شهر بفروئیه ازسوی شورا و شهرداری و میراث فرهنگی انجام شده است گفت: مسیر‌های گردشگری خوبی در بفروئیه تعریف شده است که امیدواریم با همت و مساعدت اهالی بافت تاریخی و مدیریت شهری، به مرمت بنا‌های تاریخی سرعت داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به آمادگی شورا و شهرداری، میراث فرهنگی هم وظیفه دارد در این راستا مشارکت جدی تری داشته باشد.


رستگاری تصریح کرد: با اقدامات خوبی که شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی انجام داده است؛ با تفاهم نامه ایی که بین شهرداری و میراث فرهنگی امضاء خواهد شد تخصیص اعتبار را افزایش خواهیم داد تا مجموعه بازار جعفرخان امسال تکمیل شود.


طباطبایی شهرداربفروئیه هم گفت: بازار جعفرخان یکی از پروژه‌های شاخص درحوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که ۲۵۰ متر طول دارد.


طباطبایی افزود: شهرداری مرمت این بازار را از سال گذشته آغاز و افتتاح آن را در دهه فجر داشته است که امیدواریم با مساعدتی که میراث فرهنگی خواهند داشت بتوانیم فاز دوم این پروژه را آغاز و تا پایان امسال به اتمام برسانیم

دیگر خبرها

  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • هوای استان بوشهر گرم‌تر می‌شود
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • لطافت هوای همدان، پس از بارش باران
  • محله‌های همدان قدیم مرز بندی داشتند / در کاوش از میدان مرکزی همدان هیچ گنجی یافت نشد
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود