Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان آمریکایی دستکشی را با حسگر‌های بسیار نازک و قابلیت کششی طراحی کرده‌اند که زبان اشاره را به خوبی درک و آن را به گفتار تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، زیست مهندسان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس دستکشی ساخته‌اند که از طریق یک اپلیکیشن گوشی هوشمند، زبان اشاره آمریکایی را در آن واحد به گفتار انگلیسی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان می‌گویند: امیدواریم دستکش‌مان راه جدیدی را برای افرادی باز کند که برای تعامل با دیگران از زبان اشاره استفاده می‌کنند. زیرا این افراد در تعامل با افراد سالم با مشکل ارتباطی مواجه می‌شوند و این دستکش می‌تواند این شکاف ارتباطی را به خوبی پر کند. البته این دستکش به افراد دیگر نیز کمک می‌کند که زبان اشاره یاد بگیرند.
این سیستم شامل یک جفت دستکش با سنسور‌های باریک و کششی است که از کف دست تا سر انگشت کشیده شده است و حرکات دست و انگشت‌ها را ردیابی و آن‌ها را به حروف، اعداد و عبارت تبدیل می‌کند. سپس سیستم حرکات انگشت را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند که به یک تخته مداری به اندازه سکه ارسال می‌شود که روی مچ دست قرار می‌گیرد.     این تخته مداری سیگنال‌ها را به صورت بی‌سیم به تلفن هوشمند منتقل می‌کند. این سیگنال‌ها در گوشی هوشمند به کلمات گفتاری با سرعت یک کلمه در ثانیه تبدیل می‌شوند. حسگر‌های الکترونیکی که روی این دستگاه تعبیه شده‌اند از پلیمر‌های سبک و ارزان قیمت ساخته شده‌اند.
محققان این سیستم را روی چهار ناشنوا که از زبان اشاره آمریکایی استفاده می‌کنند، آزمایش کردند. آن‌ها هر ژست دست را ۱۵ بار تکرار کردند تا الگوریتم یادگیری ماشینی آن حرکات را به حروف، اعداد و کلمات تبدیل کنند. به گفته محققان، این سیستم ۶۶۰ علامت از جمله حروف الفبا و اعداد صفر تا ۹ را تشخیص می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زبان اشاره دستاورد جدید محققان حسگر زبان اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)

نگاهی دقیق به «کرکس کندر آند یا رُخ‌کرکس آند» باعث شد تا دانشمندان بتوانند با الهام از شکل بال‌های این پرنده و بهینه‌سازی طراحی تیغه‌های توربین، تولید انرژی را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، طول بال‌های «رخ‌کرکس آند» و ۳ تا ۳.۷ متر و همچنین وزن آن چیزی حدود ۱۶ کیلوگرم است، بنابراین او بزرگ‌ترین پرنده جهان نامیده می‌شود. این‌که چطور «رخ‌کرکس آند» می‌تواند با چنین ابعادی به‌راحتی مسافت‌های طولانی را طی کند، سؤالی است که ذهن را درگیر می‌کند.

جالب است بدانید آئرودینامیک بال‌های این پرنده به‌گونه‌ای است که به او اجازه می‌دهد مسافت‌های طولانی را به‌راحتی و بدون بال زدن را پشت سر بگذارد. همین ویژگی «رخ کرکس آند»، جرقه یک ایده را در ذهن محققان روشن کرد.

محققان دپارتمان مهندسی مکانیک دانشگاه آلبرتا (U of A) کانادا در حال بررسی این موضوع بودند که آیا اتصال یک تیغه الهام گرفته از این پرنده، به پره توربین بادی می‌تواند باعث افزایش تولید انرژی شود یا خیر.

آنچه معمولاً کارایی توربین‌های بادی را کاهش می‌دهد، کشش القایی است. با عبور یک تیغه از هوا، ناحیه‌ای با فشار هوای پایین در بالای آن تشکیل می‌شود. هوای با فشار بالاتر در زیر پره (سمت فشار) به دنبال تعادل با ناحیه کم‌فشار بالا است. درواقع نوعی گردباد ایجاد می‌شود که جریان هوا را به سمت پایین منحرف می‌کنند (downwash) و باعث ایجاد کشش القایی می‌شوند.

درحالی‌که اکثر هواپیماهای مدرن با استفاده از تیغه‌ها برای به حداقل رساندن اثر گردبادها کشش القایی را کاهش می‌دهند، استفاده از آن‌ها در صنعت انرژی بادی هنوز در مراحل ابتدایی است.

پژوهش بر روی توربین‌های بادی که چنین تیغه‌هایی دارند افزایش تولید نیرو را نشان داده‌اند، اما چیزی که دراین‌بین نامعلوم بود، این بود که ایجاد تیغه‌ها باعث این افزایش نیرو شده یا افزایش سطح تماس پره توربین‌ها.

برای روشن شدن موضوع، محققان به Biome Renewables مراجعه کردند که یک شرکت طراحی صنعتی کانادایی است که محصولات انرژی پاک را با تقلید از طبیعت ایجاد می‌کند. این شرکت با الهام از «رخ کرکس آند»، پره‌هایی ۵.۳۵ متری طراحی کردند که پس از ساخته‌شدن به نوعی تیغه مجهز می‌شود.

محققان از شبیه‌سازی‌های کامپیوتری برای تعیین تأثیری که اضافه شدن این تیغه‌ها به یک توربین بادی دارد، استفاده کردند. آن‌ها متوجه شدن که افزودن چنین تیغه‌ای باعث افزایش اختلاف فشار در طول دهانه پره می‌شود که به‌نوبه خود باعث افزایش گشتاور توربین و تولید نیرو می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • کشف اسرار جدید از ماه
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد