Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@13:22:20 GMT

رهبری: از دیدن جمعیت تنم می‌لرزید

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۸۲۹۰

"من چشمم که می‌افتاد به این جمعیت گاهی اوقات تنم می‌لرزید، می‌گفتم پروردگارا! من در قیامت چطور جواب این‌ها را بدهم؟ " مقام معظم رهبری دیدار با واحد روحانیت حزب جمهوری اسلامی در سال ۶۴ فرمودند:

"بنده اعلام کرده‌ام و حالا هم به شما برادران عزیز دارم عرض می‌کنم من تابع حجت شرعی‌ام. یک روزی بود بنده در مسجد کرامت مشهد نماز می‌خواندم، منبر می‌رفتم، سخنرانی می‌کردم بعد از نماز، منبر یعنی نمی‌رفتم می‌ایستادم صحبت می‌کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چشمم به این جمعیت که می‌افتاد آن جمعیت در مساجد مشهد نظیر نداشت، یعنی مسجد پدر خودم که پنجاه سال بود نماز می‌خواند بعد از نماز ایشان می‌آمدند برای مثلاً فرض کنید که صحبت من بود گوش کنند یا نماز ما و آن اجتماع مسجد ما ده برابرِ مثلاً اجتماع مساجد معروف و معتبر مشهد بود، تمام این مساجدی که بود مشهد، بدون استثناء. یک اجتماع عظیمی از در و دیوار، واقعاً از در و دیوار جمعیت همین‌طور می‌چسبیدند که بیایند نماز و بیایند گوش کنند آن حرفهای ما را. من چشمم که می‌افتاد به این جمعیت گاهی اوقات تنم می‌لرزید، می‌گفتم پروردگارا! من در قیامت چطور جواب این‌ها را بدهم؟ این همه مسجد خالی شد تو مشهد که مسجد ما پر شد. آخر من چطور جواب این‌ها را بدهم؟ واقعاً تنم می‌لرزید. بار‌ها با خودم فکر می‌کردم در آن وقت که از این کارهائی که دارم می‌کنم، نماز می‌خواندم و تفسیر می‌گفتم و حدیث روی تخته می‌نوشتم و از این کارهائی که آن وقت‌ها جدید بود، نو بود اینکار‌ها، جاذبه داشت، می‌گفتم بیایم کنار، منصرف بشوم و اینکار‌ها را نکنم که این جمعیت یک خرده‌ای، بعد فکر می‌کردم که خب آن نهیب تکلیف وظیفه و این‌ها که آیا مثلاً جایز هست جایز نیست. خب منی که تنم از فرضاً چند هزار آدم می‌لرزیده، آن روز، حالا چند میلیون آدم را رو دوش من سوار کردند و بنده باید این‌ها را از این پل صراط عبور بدهم مگر می‌شود این کار. مگر بنده حاضرم بدون احراز تکلیف شرعی کاری بکنم والله حاظر نیستم و نخواهم کرد. آن چیزی را که احراز کردم آن را عمل می‌کنم ولو تمام عالم با او مخالف باشند. آنی را که احراز کردم که خلاف است عمل نمی‌کنم ولو تمام عالم بر طبق او بیایند بگویند که اینکار باید انجام بگیرد."

دیدار با واحد روحانیت حزب جمهوری اسلامی ۶۴/۰۶/۲۱

برنا/

برچسب ها: مقام معظم رهبری ، حزب جمهوری اسلامی ، روحانیت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Iwq

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مقام معظم رهبری حزب جمهوری اسلامی روحانیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جمعیت نمازگزاران در مسجد 5 گنبدی پاکستان در ماه مبارک رمضان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، این مسجد واقع شده در شهر جناح و با مساحت 60 هزار فوت مربع بزرگترین مسجد کویته است.
 
کار ساخت و ساز مسجد جامع در سال 2006 با مشارکت ساکنان شهرک جناح آغاز و در سال 2008 تکمیل شد. این مسجد پنج گنبدی مردم را از سراسر شهر جذب می‌کند.
 
نمازگزارانی که وارد مسجد می‌شوند با یک لوستر غول پیکر و درخشان که از سقف گنبدی عظیم آن آویزان شده است، مواجه می‌شوند. همچنین یک اثر هنری شیشه‌ای رنگارنگ که مسجد الحرام در مکه و مسجد النبی در مدینه را به تصویر می‌کشد نیز در این مکان وجود دارد.
 
این مسجد گنجایش 1500 نفر را دارد.
 
حسن شیخ، یکی از اعضای کمیته سازماندهی مسجد در مورد طراحی آن گفت: «ما از برخی مساجد چشمگیر از سراسر جهان، از جمله برخی از کشورهای خلیج فارس الهام گرفتیم.»
 
این مسجد جامع در اصل عبادتگاه کوچکی بود که از گل ساخته شده بود.
 

دیگر خبرها

  • حادثه دیدن ۹۳ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته / مراجعه ۶۴ هزار نفر به پست‌های ثابت هلال‌احمر
  • روایتی از ساخت مسجدی که پس از ۱۰۷۲ سال میعادگاه منتظران ظهور است
  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد
  • گریه بهروز رهبری‌فرد با دیدن عکس انصاریان و میناوند (فیلم)
  • ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد! (+فیلم)
  • (ویدئو) روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • ببینید| روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • حضور جمعیت نمازگزاران در مسجد 5 گنبدی پاکستان در ماه مبارک رمضان
  • آیت‌الله خامنه‌ای در شخصیت‌های قبل از انقلاب بی‌نظیر بودند و کسی نمی‌تواند انکار کند