Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@10:28:47 GMT

وقوع آتش سوزی در پالایشگاه کاردون ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۸۳۳۰

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندار ایالت فالکون ونزوئلا اعلام کرد که روز دوشنبه (به وقت محلی) بخش کراکینگ کاتالیزوری در پالایشگاه کاردون متعلق به شرکت نفت دولتی این کشور دچار آتش سوزی شد.

رویترز به نقل از دو منبع آگاه افزود که این آتش سوزی باعث شد تولید بنزین در این پالایشگاه متوقف شود، چراکه بخش کراکینگ کاتالیزوری از قسمت‌های حیاتی چرخه تولید بنزین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که فرماندار ایالت فالکون گفته است که آتش سوزی در این پالایشگاه به سرعت مهار شده، رویترز به نقل از منابع خود گفت که توقف تولید بنزین در این پالایشگاه باعث تشدید کمبود سوخت در ونزوئلا می‌شود.

این آتش سوزی در حال روی داد که پالایشگاه کاردون اوایل خردادماه میزبان دو نفتکش ایرانی حامل سوخت و تجهیزات لازم برای راه‌اندازی این پالایشگاه بود و پس از آن این پالایشگاه پس از مدتی وقفه کار خود را از سر گرفت.

همزمان با ارسال سوخت و تجهیزات پالایشگاه از سوی ایران به ونزوئلا، آمریکا که با همکاری نفتی تهران و کاراکاس شاهد شکست تحریم‌های خود بوده است، تلاش‌های گسترده‌ای را برای توقف روابط مشروع تجاری این دو کشور آغاز کرد.

واشنگتن افزون بر تحریم نفتکش‌های و ناخداهای آن‌ها، تلاش کرده است که تا حکم توقیف نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت به ونزوئلا را از دادگاه‌های داخلی خود بگیرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند

در پی وقوع سیل در استان‌های جنوبی، ۱۴۶ نیرو در قالب ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به وقوع سیلاب در استان‌های جنوبی کشور گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل، تیم‌های واکنش سریع در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان وارد عمل شده‌اند.

وی ادامه داد: تا این لحظه خسارت‌های محدودی در استان‌های کرمان و هرمزگان به تاسیسات آبرسانی وارده شده است و در شهر کنارک نیز شاهد آب‌گرفتگی هستیم که نیروهای امدادی در حال رفع آن هستند.

امینی با بیان اینکه هم‌اکنون 146 نیروی عملیاتی در قالب 73 تیم واکنش سریع در حال مدیریت سیلاب هستند گفت: ذخیره‌سازی آب در مخازن ذخیره مناطق شهری و روستایی که در معرض آسیب‌پذیری بالا قرار دارند و همچنین پایش و رصد مستمر کلر مازاد و کدورت آب در مناطقی که منابع تولید در حاشیه رودخانه ها و یا از سدها آب تامین می‌شود نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی خطوط برق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ایجاد خاکریز در اطراف منابع تولید (چاه‌ها) و ایستگاه‌های پمپاژ آب و فاضلاب در معرض سیلاب از دیگر اقدامات لازم برای مقابله با آسیب‌های احتمالی ناشی از سیل است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور از رصد مستمر تاسیسات تامین، تولید و انتقال آب در طول بحران در دفاتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های درگیر سیل خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی از شهرستان‌ها نیروها و تجهیزات امدادی از استان‌های همجوار (معین) اعزام شده‌اند و کلیه تجهیزات فاضلاب و پمپ‌های لجن‌کش قوی و تجهیزات مقابله با بحران برای امدادرسانی در مناطق سیل‌زده در حال فعالیت‌اند.

امینی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی شرکت‌های آب و فاضلاب در کنار مسئولیت‌های خود به سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مدیریت سیلاب در معابر شهری و مسیرهای روستایی یاری می‌رسانند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید انرژی با توربین‌های بادی خیابانی/ کربن‌زدایی لندن با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • ساختمان تاریخی دانمارک در آتش سوخت (فیلم)
  • کارت سوختی که ۲ روزه تولید و ۲ ماهه دست مردم می رسد!
  • واژگونی و حریق خودروی حامل سوخت قاچاق در خواف/ راننده جان باخت