Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 60 هکتار از جنگل‌های بلوط بلند شهرستان اردل طعمه حریق شد، گفت: آتش‌سوزی از ساعت 8 صبح روز گذشته آغاز شده و ساعت 2 بامداد امروز توسط نیروهای منابع‌طبیعی، مدیریت بحران و تشکل‌های مردمی مهار شد.

علی محمدی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه 60 هکتار از جنگل‌های بلوط بلند شهرستان اردل طعمه حریق شد، گفت: آتش‌سوزی از ساعت 8 صبح روز گذشته آغاز شده و ساعت 2 بامداد امروز توسط نیروهای منابع‌طبیعی، مدیریت بحران و تشکل‌های مردمی مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این حادثه علوفه‌های یک‌ساله و درختان خشکیده طعمه آتش شده است، ادامه داد: به دلیل شیب منطقه به درختان تک‌پایه آسیبی نرسیده است.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی در قسمت بالای سد کارون 4 توسط عامل انسانی رخ داده است، اضافه کرد: این منطقه در مرز مشترک چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان است و ما به این منطقه جاده دسترسی نداریم اما از سمت دهدز جوامع محلی و گردشگر می‌توانند وارد منطقه شوند.

محمدی‌مقدم با بیان اینکه وجود رفتینگ در این منطقه که توسط وزارت نیرو ایجاد شده است سبب ورود گردشگر به منطقه شده است، توضیح داد: این منطقه مشرف بر سد کارون4 است که مسؤولان سد باید  پیش‌بینی‌های لازم برای  اطفای حریق شامل آتش‌بر و دیگر امکانات داشته باشند اما تاکنون هیچ توجهی به این موضوع نشده است.

وی با بیان اینکه حتی ما پیشنهاد دادیم که در صورت تأمین اعتبار به لحاظ فنی و نصب تجهیزات همکاری لازم را داشته باشیم اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم، گفت: ما جاده دسترسی به این منطقه نداریم و نیاز است که قبل از شروع حادثه مسؤولان سد کارون 4، آتش‌بر و دیگر تجهیزات را مستقر کنند و پیش از رسیدن نیروهای منابع‌طبیعی و مدیریت بحران حریق کنترل شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه علاوه بر نیروهای ستاد بحران شهرستان اردل، نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های ده‌گانه، همیاران طبیعت، انجمن‌ها و تشکل‌ها زیست‌محیطی خصوصا نیروهای مردمی شهرستان لردگان مانند گروه‌های کوهنوردی در اطفای حریق کمک شایانی کردند، افزود: در مجموع 100 نفر در خاموش کردن آتش نقش داشتند.

 انتهای پیام/68024

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مهار آتش تشکل های مردمی نیروهای منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آتش بُر در روستای بیشه

لطفعلی بیرانوند در بازدید از عرصه‌های طبیعی این شهرستان اظهار کرد: طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر، زالیاب و... از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس و... در حال اجرا است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است، احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و همچنین درختکاری‌ها و مناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان (اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو) دارند افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده (جنگل‌ها و مراتع) در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.
بیرانوند تصریح کرد: از تمام همشهریان و طبیعت‌دوستان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق