Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، اظهار داشت: با توجه به اهداف و برنامه‌های تدوین شده در سالجاری برای تحقق و اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید، با هدایت و موافقت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مانند سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و که در راستای تحقق این شعار گام بر می‌دارند، برای تامین زیرساخت‌ها در راستای جذب سرمایه‌گذار و افزایش و جهش در تولید صنایع مستقر در منطقه، پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه بندرعباس خرید پساب فاضلاب برای تهیه اب صنایع را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کاری خود عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،حسن خلج طهرانی عنوان کرد: بناست شرکتهای زیرمجموعه منطقه ویژه خلیج فارس و صنایع غرب بندرعباس مثل فولادهرمزگان، فولاد کاوه، صبا فولاد، مادکوش و آلومینیوم المهدی و پالایشگاه بندرعباس و شرکتهایی که نیازمند آب هستند در قالب یک کنسرسیوم، صندوق تامین توسعه و زیرساخت را تشکیل دهند که وظیفه آن کارهای اولیه برای خرید آب تضمینی از شرکت ژرف کار جم و احداث واحد شیرین سازی آب از پساب بندرعباس و دیگر زیرساخت از جمله برق است.

این مسئول  افزود: مشکل ورود پساب فاضلاب بندرعباس به دریا سالیان طولانی یکی از پر چالش‌ترین معضلات شهری این شهرستان بود که بوی نامطبوع آن در اطراف خورهای شهر به ویژه خور گورسوزان و همچنین چهره نازیبایی که به ساحل بندرعباس داده بود باعث نارضایتی شهروندان و یکی از اساسی‌ترین مطالبات آن‌ها در سال‌های متمادی بوده است که منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس امید دارد بتواند این پروژه را با ارائه یک پکیج یک پارچه که شامل توسعه و بازسازی شبکه، ارتقا پمپاژ و بازسازی، ارتقا و ساماندهی تصفیه خانه فعلی، خط انتقال و پمپاژ پساب و شیرین‌سازی این پساب تا حد عمومی مورد درخواست صنایع، به بهره‌برداری برساند و آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس را تامین کند.

وی با بیان اینکه  افق نیاز آب منطقه ویژه خلیج فارس، در طول روز ٢٢٠ هزار مترمکعب است گفت  انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برای استفاده اب صنایع غرب و پالایشگاه بندرعباس در دستور   منطقه ویژه است که در حال حاضر با پیگیری  مسرانه این مهم در حال رصد میباشد.

خلج طهرانی این اقدام ماندگار در جهت صیانت از محیط زیست و ارتقای زندگی هرمزگان‌نشینان عنوان کرد و افزود: طرح انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برای استفاده صنایع غرب و پالایشگاه بندرعباس نه تنها جنبه‌ی اقتصادی که جنبه های اجتماعی و محیط زیستی فراوانی دارد و می‌تواند چالش ورود پساب به دریا را پس از سال ها به اتمام برساند.

وی در پایان گفت: که جا دارد از حمایت غریب پور ریاست هیات عامل سازمان ایمیدرو  و همتی استاندار هرمزگان  و نمایندگان بندرعباس در مجلس که همیشه دغدغه مردم را دارند و معاون عمرانی استانداری قدردانی و تشکر نماییم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منطقه ویژه خلیج فارس خرید پساب فاضلاب منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس پساب فاضلاب صنایع غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، افزود: با توجه به نقش مؤثر فعالان بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌های فعال اقتصادی در تولید و اشتغال، از ارائه راهکارهای این بخش در تحقق شعار سال و تدوین برنامه‌های عملیاتی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تقویت تشکل‌های صنفی و فعالان بخش خصوصی را از اولویت‌های استان در سال جاری عنوان کرده و اظهار داشت: تشکل‌های صنفی به عنوان پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی و دولت می‌توانند در احصای موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید و شناسایی ظرفیت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان نقش مؤثری ایفا کنند...

استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در استان در سال جاری نیز اشاره کرده و افزود: در این زمینه تغییر فرهنگ و نگرش جذب سرمایه‌گذار و استفاده از افراد دغدغه‌مند توسعه استان در مدیریت‌ها و بدنه کارشناسی دستگاه‌های متولی ضروری است.

وی بر روان سازی خدمات جذب سرمایه گذاری، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم کردم امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران از جمله زمین مناسب تاکید کرد.

معتمدیان همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو را الگوی مناسبی از مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات دولتی و با اتکا به سرمایه خود در آماده‌سازی زیرساخت‌های این منطقه فعالیت می‌کند و امیدواریم با اتمام زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور فعالان اقتصادی در این منطقه فراهم شود.

وی در ادامه با قدردانی از دستگاه قضائی استان جهت رفع مشکلات قضائی واحدهای صنعتی مشکل‌دار، افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شده و در سال جاری نیز این روند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: با فعال شدن این واحدها، سرمایه‌های منجمد بخش خصوصی به چرخه تولید باز گشته و زمینه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین رونق تولید در استان فراهم خواهد شد.

کد خبر 6083865

دیگر خبرها

  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس
  • ورود رسمی ابرهلدینگ اقتصادی به خرید سهام استقلال!
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • ترکیب ۵ پتروشیمی بزرگ برای خرید سهم باشگاه استقلال!
  • ترکیب پیشنهادی خرید سهم باشگاه استقلال