Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مجازی حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص کودکان کار و خیابان ضبح امروز برگزار شد.

وی در این نشست گفت: سازمان جهانی کار از کودکان کار و خیابان به عنوان برده داری نوین اسم می برد و ما نباید شاهد این برده داری نوین باشیم و باید کاری کنیم حضور این کودکان را در خیابان نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور کودکان اتباع به عنوان کودکان کار و خیابان گفت: اگر اداره اتباع نتواند ساماندهی لازم را درباره کودکانی که مجوز حضور ندارند، انجام دهد فرایند کار ما دچار مشکل می شود چون مرکزی که برای حضور موقت آنها داریم و نهایتاً سه هفته می توانیم آنجا نگهداری کنیم، ظرفیت نهایتاً ۵۰ نفر را دارد و همچنان ممکن است بچه هایی صبح تا شب داخل خیابان باشند.

مسعودی فرید گفت: ما فرایند را باید کامل کنیم و موضوع توانمند سازی آنهاست. کودکان ایرانی یا کسان دیگری که اجازه اقامت در ایران دارند و به عنوان شهروند ایرانی شناخته می شوند را برای توانمد سازی اقتصادی در نظر داریم. در همه دنیا حضور کسی که غیرمجاز وارد کشور شده کار توانمندسازی صورت نمی گیرد و ارجاع می شوند به اداره اتباع. اما غربالگری اولیه را برای همه کودکان انجام می دهیم.

وی بیان کرد: یک مشکلی که قبلاً داشتیم این بود که این توانمندسازی منجر به اشتغال نمی شد و پایداری توانمندی خانواده انجام نمی شد و عمده دلیلش به خاطر منابع مالی بود ولی با رایزنی ها توانستیم اعتبار خوبی را از سازمان برنامه و بودجه بگیریم و وزارت کشور هم کمکی اندک می کند که بتوانیم فعالیت های بهتری را انجام دهیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ما با ضربتی جمع آوری همه کودکان کار موافق نیستیم، گفت: البته معتقدیم باید کار جدی روی جمع آوری کسانی که از این کودکان سواستفاده می کنند صورت بگیرد.

تکمیل می شود....

کد خبر 4967861 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: کودکان کار سازمان بهزیستی ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران قوه قضاییه آتش سوزی شهرداری تهران بیمارستان سینا اطهر پلیس راهور طرح ترافیک کمیته امداد امام خمینی پیروز حناچی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی حکمی سیدمصطفی سیادت موسوی را به عنوان سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب کرد.

در این حکم آمده است: با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی به موجب این حکم جنابعالی به سمت سرپرست پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب می‌شوید.

امید است با اتکا به خداوند متعال و اهتمام به عدالت محوری، روحیه انقلابی مردم داری، پاک دستی و فساد ستیزی، قانون مداری مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی" و تعامل با سایر همکاران در تحقق اهداف سازمان مجدانه بکوشید.

توفیقات آن جناب در انجام وظایف محوله، خدمت رسانی به مردم، تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از درگاه خداوند متعال خواستارم».

سازمان حفاظت محیط زیست، سیدمصطفی سیادت موسوی، هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، هیأت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، معاونت فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران را در رزومه کاری خود دارد.

کد خبر 6084551

دیگر خبرها

  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • تصادف منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • آب آشامیدنی کنارک پایدار شد
  • «ایستاده با گرگ» به یک جشنواره جهانی دیگر رفت/ حضور در بخش رقابتی
  • دستگاه ها وظایف ذاتی خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی تر دنبال کنند
  • اتباع عمده کودکان کار و خیابانی در یزد /دستگاه‌ها وظایف خود را جدی‌تر دنبال کنند