Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس پلیس راهور مرکز استان کرمان گفت: دلیل حدود ۳۰ درصد تصادفات درون شهری استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است. - اخبار استانها -

سرهنگ مسعود محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه پلیس طرح‌های ویژه‌ای برای پیشگیری و برخورد از جرائم راهنمایی و رانندگی در استان کرمان اجرا کرده اظهار داشت: در حال حاضر طرح انضباط ترافیکی در سطح شهر کرمان در حال اجرا است و یکی از تخلفاتی که به طور جدی با آن برخورد می‌شود استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از شایع‌ترین علل تصادفات عدم توجه راننده وسیله نقلیه به جلو محسوب می‌شود که فاکتورها‌ی متعددی باعث حواس پرتی و کاهش تمرکز رانندگان حین رانندگی می‌شود افزود: یکی از دلایل عمده تصادفات استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران: استفاده از تلفن همراه سبب افزایش 20 برابری تصادفات می‌شودکاهش تصادفات از اولویت‌های برنامه‌های استان کرمان استکرونا آمار مرگ و میر تصادفات رانندگی را کاهش داد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمان بیان کرد: برابر قانون نیز استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی تخلف راهنمایی و رانندگی محسوب می‌شود و با متخلف باید طبق قوانین برخورد شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه در تصادفات درون شهری و در برخورد با عابرین پیاده بیشترین دلیل تصادف استفاده از تلفن همراه توسط رانندگان است عنوان کرد: حدود 30 درصد از تصادفات به‌دلیل استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است چرا که راننده تمرکز و توجه به جلو را از دست می‌دهد.

محسنی با بیان اینکه مبلغ جریمه‌ای که در قانون برای این تخلف در نظر گرفته شده است یک میلیون و 200 هزار ریال است افزود: این مبلغ جریمه برای رانندگانی که در سرعت بالا و غیرمجاز در حرکت هستند اضافه می‌شود و نمره منفی هم به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه این نمره منفی برای خودروهای عمومی 5 نمره منفی و برای وسایل نقلیه شخصی 3 نمره است گفت: رانندگان توجه داشته باشند برخی خسارات ناشی از تصادف قابل جبران نیست و ممکن است جان افراد از دست برود.

انتهای پیام/511/ح

R7860/P/S6,67/CT15 واژه های کاربردی مرتبط استان کرمان بیشتر بخوانید... ۶۵ درصد فوتی‌‌های تصادفات استان گیلان مربوط به محورهای فرعی است ۴۰ درصد از تصادفات فوتی در قم مربوط به عابران پیاده است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استفاده از تلفن همراه حین رانندگی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ امجدیان گفت: در استان کرمانشاه ۲۷ نقطه حادثه خیز وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

جانشین پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: بی توجهی عابران پیاده بیشترین علت مرگ و میر در تصادفات درون شهری کرمانشاه بوده است.

وی همچنین مجموع جانباختگان حوادث ترافیکی سال گذشته در استان را  ۱۳۳ نفر عنوان کرد و افزود: این آمار نسبت به مشابه سال گذشته  ۱۶ درصد رشد داشته است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه