Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@19:22:00 GMT

آمار به‌روز جهانی درباره کرونا/

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۸۶۶۸

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان

ایسنا/خراسان رضوی یک روانشناس گفت: با توجه به افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در ایام تعطیلات به خصوص نوروز تلاش برای حفظ امنیت کودکان ضروری است.

احمد اکبری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در شرایطی که همه کودکان دانش و مهارت لازم برای حفظ امنیت خود در اینترنت را ندارند و به گفته یونیسف میلیون‌ها کودک در معرض خطر آنلاین online risk قرار گرفته‌اند، تأمین امنیت کودکان و دور نگه داشتن آنها از آسیب‌های فضای مجازی به عنوان دغدغه پیش از کرونا وجود داشت و پس از کرونا برجسته شد.

وی با بیان اینکه دوران کرونا نشان داد آشنایی با اینترنت نیاز کودکان برای «زندگی دیجیتال» Digital Life و حیات کنونی آنهاست، ابراز کرد: دنیای بدون خطر نامطلوب است و کودکان باید یاد بگیرند که گنجایش خطرات محاسبه شده را داشته باشند و تا آنجا که ممکن است عواقب آن را برطرف سازند در این میان باید تجزیه و تحلیل درستی از ارزیابی خطر و ارزیابی مزایای اینترنت داشت.

 کنار گذاشتن نگرش‌های متمایل به حذف فضای مجازی

این روانشناس با بیان اینکه دسترسی به فضای اطلاعاتی از حقوق اساسی انسان‌هاست، افزود: نادیده گرفتن این مهم می‌تواند به انفعال و از دست رفتن موقعیت‌ها بیانجامد؛ بنابراین، باید از سطوح ابتدایی تا دانشگاه بخش عمده‌ای از آموزش در فضای مجازی محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: اجبارهایی همچون کرونا اهمیت ورود به آموزش‌های مجازی را به نظام‌های آموزشی دیکته نموده است.

اکبری با اشاره به این خواسته یونیسف که باید ابزارهای یادگیری مجازی را افزایش و در اختیار مربیان، والدین و فرزندان قرار داد، گفت: دسترسی به سرویس‌ها و خدمات مرتبط با امنیت کودکان، دسترسی کودکان محروم و کم درآمد به اینترنت و حفظ روابط اجتماعی کودکان از طریق شبکه‌های اجتماعی ضروری است.

وی اعلام کرد: کودکان زیادی در سراسر دنیا این روزها از پنجره گشوده اینترنت به زیست خود ادامه می‌دهند اما واکنش والدین به این شرایط قابل تأمل است و از میزان استفاده کودکان از اینترنت در دوران کرونا احساس بدی دارند.

این روان‌شناس کودکان ادامه داد: والدین باید اطمینان حاصل کنند دستگاه‌های در دسترس کودکان به جدیدترین ورژن های ‌ و برنامه‌های ضد ویروس مجهز هستند و با کودکانشان گفتگوی آزاد و دوستانه درباره چگونگی ارتباط با سایرین در زمان اتصال به اینترنت داشته باشند.

والدین هوشیار باشند

اکبری با تأکید بر وضع قوانینی درباره چگونگی، زمان و مکان استفاده از اینترنت با موافقت و همراهی کودکان گفت: والدین باید نسبت به علائم استرس و پریشانی کودکان ناشی از فعالیت‌های آنلاین هوشیار باشند.

وی گفت: احترام والدین به آزادی انتخاب کودک و نوجوان قادر به کنترل و نظارت بر فعالیت‌های آنلاین آنها بوده و در زمینه مصرف رسانه باید میانجیگری کنند که این میانجیگری شامل؛ طیفی از ایجاد ممنوعیت در دسترسی به صفحات مضر، نظارت در کاربری، کاربری فعال میان والدین و کودک، تسهیلگری در هدایت به صفحات مفید، ارتقاء سیاست‌های حفاظتی فعلی خود، مطابقت با واقعیت‌های یادگیری از خانه می‌شود.

اکبری افزود: والدین باید با نظارت و ترویج بر رفتارهای مناسب آنلاین، اطمینان یابند کودکان به خدمات مشاوره‌ای مدرسه دسترسی دارند.

وی با اشاره به نقاط منفی آموزش‌های مجازی، گفت: استمرار آموزش‌های مجازی می‌تواند تفاوت‌های فردی و هدایت تحصیلی را به چالش بکشد.

این استاد دانشگاه آزاد، عدم آموزش معلمان در دانشگاه‌ها و مراکز تربیت‌معلم منطبق بر آموزش از راه دور الکترونیکی و مجازی را به عنوان یکی از نقاط ضعف آموزش‌های مجازی برشمرد و ابراز کرد: با توجه به نبود امکانات در برخی مناطق به خصوص خانواده‌هایی که به لحاظ مالی امکان فراهم نمودن وسایل ارتباط جمعی را برای کودکان ندارد و نبود محتوا و طراحی برنامه‌های درسی کتب موجود به ویژه دروسی همچون ریاضی و علوم مناسب آموزش‌های مجازی نیست.

اکبری اذعان کرد: عدم آشنایی با شیوه‌ها و فنون تعامل در فضای مجازی و گرما بخشی به کلاس درس و کاهش مناسبات انسانی در دراز مدت می‌تواند به جایگزینی فناوری و وسایل آموزشی به جای روابط چند وجهه کلاسی بین شاگردان و معلم و شاگردان با یکدیگر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از یک میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آمار فوق‌العاده ستاره پرسپولیس در انتخابی جام جهانی!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید