شکنجههای وحشتناک معتادان در کمپ با انداختن سگ به جان شان
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۸۷۵۵
ساعت 8 شب 15 تیر مأموران کلانتری 143 امامزاده داوود در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ مشکوک پسری جوان در یک کمپ ترک اعتیاد خبر دادند.
به گزارش گروه روی خط رسانههای خبرگزاری برنا؛ بهدنبال اعلام این خبر، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت راهی محل حادثه که کمپی مجاز در جاده امامزاده داوود بود، شدند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کشف جسد
با حضور تیم جنایی در سالن کمپ آنها با جسد پسر 31 ساله در حالی مواجه شدند که مورد شکنجه قرارگرفته بود. بررسیها نشان میداد کمپ در اختیار دو برادر بهنامهای بابک و بهرام است. دو برادر در تحقیقات اولیه مدعی شدند که پسر جوانی، روز قبل یعنی14 تیر در کمپ پذیرش شده است و قبل از پذیرش این جراحات را داشته است.
اما بازپرس جنایی و متخصصان پزشکی قانونی با مشاهده زخمهای روی بدن پسر جوان، به اظهارات کذب دو برادر پی بردند. چرا که زخمها جدید بود و نشان میداد که از ساعاتی پیش به وجود آمده است.
در ادامه بررسیهای میدانی مشخص شد که پسر جوان به دستور صاحبان کمپ و توسط معتادانی که در آنجا نگهداری میشدند مورد شکنجه قرار گرفته است. بدین ترتیب به دستور بازپرس غلامی، دو برادر و 9 مردی که در این شکنجه مرگبار حضور داشتند بازداشت شدند.
کمپ 200 میلیونی
در ادامه تحقیقات دو برادر که کمپ ترک اعتیاد را اجاره کرده بودند، در حالی که منکر شکنجه بودند تحت بازجویی قرارگرفتند. یکی از آنها گفت: من خودم معتاد بودم اما ترک کردم و بعد هم تصمیم گرفتم کمپ ترک اعتیادی تأسیس کنم. 12 سال قبل کمپ را تأسیس کردم و از حدود سه سال قبل نیز این کمپ را در اختیار گرفتم. 200 میلیون تومان برای رهن کامل کمپ پرداخت کردهام.
او ادامه داد: بعد از تأسیس کمپ، برادرم نیز برای کمک به من آمد. روز حادثه من داخل کمپ نبودم و زمانی به اینجا رسیدم که مأموران و اورژانس آمده بودند.
برادر این مرد نیز گفت: روز حادثه بیرون بودم و زمانی که آمدم دیدم که چند نفر از معتادان کمپ دور شایان جمع شدهاند و او را کتک میزنند. اعتراض کردم و بعد آنها شایان را به حمام بردند، من هم دوباره بیرون رفتم. وقتی برگشتم دیدم حال شایان بد شده است و فوراً با اورژانس تماس گرفتم.
در ادامه، 9 مرد جوانی که در رابطه با شکنجههای مرگبار بازداشت شده و عاملان این قتل بودند، مدعی شدند که قصد قتل و شکنجه نداشتند اما این کار را به دستور صاحبان کمپ انجام دادهاند.
اظهارات یکی از متهمان
مرد معتادی که در این ماجرا بازداشت شده در مورد علت کتک زدن شایان گفت:اگر شایان را کتک نمیزدیم خودمان شکنجه میشدیم.
وی که آثار زخم عمیقی شبیه جای گاز گرفتگی سگ روی پایش دیده میشد گفت: هر کسی که به کمپ میآمد سگ را رها میکردند و پاهای او را گاز میگرفت. اگر هم مخالفت میکردیم به قدری ما را کتک میزدند تا بمیریم.
خوب چرا به این کمپ آمدید؟
من خودم آمدم اما خیلی از بچهها را خانواده هایشان به زور آوردند. بعضی از آنها نیز معتادان ترک اجباری بودند. اوایل نمیدانستیم که شرایط کمپ اینطوری است. من 12 سال است که اعتیاد دارم، البته قبلاً ترک کردهام اما دوباره به سراغ مواد رفتم. 10 ماه قبل به این کمپ آمدم ودیگر به من اجازه خروج داده نشد.
آیا پول هم میدادید؟
از 800 هزار تومان تا 2 میلیون تومان ماهانه از ما پول میگرفتند. اما به جای غذا کدو و بادمجان گندیده به ما میدادند.
موضوع شکنجه را به خانوادهتان نمیگفتید؟
نمی توانستیم. هر زمان که ملاقاتی داشتیم سه نفر از پرسنل کمپ بالای سر ما میایستادند اگر کوچکترین اشارهای میکردیم به قدری ما را شکنجه میکردند که به سختی میتوانستیم نفس بکشیم. البته من خانوادهام ساکن چین هستند و کسی را ندارم و هزینه کمپ را از پس اندازم میدهم. ولی یکی از بچهها وقتی خانوادهاش برای ترخیص آمدند به او گفته بودند باید 18 میلیون تومان بدهی وگرنه اجازه نمیدهیم که او از کمپ برود.
چگونه درمان میشدید؟
درمان نمیشدیم. یک پزشک کمپ داشتیم که هفتهای یکبار میآمد و مهرش را میزد و میرفت.
چرا شکنجهتان میکردند؟
برای تفریح و خنده خودشان. تقریباً هر روز یک بار ما را شکنجه میکردند و به تماشای این شکنجه میایستادند.
نمی توانستید فرار کنید؟
نمی شد فرار کرد. کمپ یک حیاط داشت که دیوارهایش فنس کشی شده بود و بشدت از آن محافظت میشد. یکی از بچهها میخواست فرار کند که او را گرفتند و جلوی سگ انداختند.
چرا شایان مرد؟
شایان 13 تیر ساعت 3 صبح پذیرش شد. روز حادثه، 15 تیر، شروع به داد و بیداد کرد که نمیخواهد باشد و سر همین مسأله او را سه ساعت به قول مسئولان کمپ تنبیه کردیم. اما شایان زیر این شکنجهها حالش بد شد. حتی بابک هم شایان را کتک زد و زمانی که دید حالش وخیم است به دو نفر دستور داد او را به حمام ببرند. بعد از حمام باز هم حال شایان بد بود و او را به اتاق بابک بردیم که متوجه شدیم فوت کرده است. بابک به ما گفت دو نفرتان با چاقو همدیگر را بزنید که پلیس فکر کند او میخواسته فرار کند و در هنگام فرار شما را هم زخمی کرده است.
مگر کمپ تحت نظارت مرجع رسمی نبود؟
زمانی که مسئولان میآمدند ما را در یک اتاق حبس میکردند و کسی از وضعیت ما خبر نداشت.
در این مدت کسی از کمپ آزاد نشد؟
چند نفری آزاد شدند و چند نفری هم فرار کردند اما چون معتاد بودند و از مسئولان کمپ میترسیدند هیچ کدام شکایت نکردند.
منبع:ایران
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: شکنجه شکنجه وحشتناک دو برادر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش
باستانشناسان در فرانسه بقایای دو زن متعلق به عصر ماقبلتاریخ را یافتهاند که گمان میرود به شیوهای نظیر گروههای مافیایی در ایتالیا شکنجه شده و به قتل رسیده باشند. به گزارش یورو نیوز؛ محققان تصور میکنند این زنان از طریق خفگی با بند و با استفاده از طنابی که مچ پاهای آنها را به گردنشان میبست جان خود را از دست دادهاند. این شیوه قرارگیری بدن، منجر به کمبود اکسیژن و مرگ فرد بر اثر خفگی میشود. گروههای مافیایی در ایتالیا گاهی اوقات از این روش شکنجه، که به عنوان «اینکاپرتامنتو» شناخته میشود، برای مجازات افرادی که تصور میشود خائن هستند استفاده میکنند. بقایای کشف شده از زنان قربانی مراسم آئینی
نویسندگان این مطالعه میگویند: «کشتن افراد از طریق خفه کردن به عنوان نوعی خودکشی نمادین تعبیر شده است، زیرا این خود فرد است که باعث خفگی خودش میشود.» باستانشناسان همچنین بقایای زن سومی را در موقعیت دفن معمولی در همان نزدیکی پیدا کردهاند که گمان میرود زنده به گور شده باشد. اسکلت این زنان در مکانی واقع در نزدیکی شهر «سنپل تروا شتو» در دره رون فرانسه پیدا شدهاند و گمان میرود بین ۳۵۰۰ تا چهار هزار سال قبل از میلاد در ترتیبی مطابق با آئین انقلاب تابستانی و زمستانی در جوامع کشاورزی اولیه دفن شده باشند. باستانشناسان با اشاره به وجود شیوههای مشابه در تمدن اینکاها در آمریکای جنوبی میگویند این قتلها میتواند بخشی از اعتقادات آئینی باشد که در آنها قربانی کردن یک انسان میتواند برداشت خوب محصول و امنیت غذایی را تضمین کند. اریک کروزی، انسانشناس زیستشناختی در دانشگاه پل ساباتیر تولوز و یکی از نویسندگان مقاله، در این باره گفت: «همواره این ایده وجود داشته است که قرار دادن یک فرد در شرایط احتضار و مرگ موجب رشد محصولات خواهد شد.» همزمان تفاسیر دیگر به این اعتقاد کهن اشاره دارند که در جوامع باستانی «مأموران بردگان، خدمتکاران، بستگان، همسران یا دیگر افراد طبقه پایین را میکشتند تا اربابان و افراد مافوق اجتماعی یا خویشاوندان خود را در زندگی پس از مرگ همراهی کنند.» تصور میشود این زنان با استفاده از طناب در وضعیت خفگی قرار گرفتهاند
بنابر مشاهدات باستانشناسان، «دست و پاهای یکی از زنان به حالت خمیده از پشت بسته شده و قطعهای از سنگ آسیاب را روی جمجمهاش قرار داده شده بود». به گفته آنان، سنگ آسیاب در جوامع باستان نماد کشاورزی و برداشت محصول محسوب میشده است. یکی دیگر از زنان در وضعیت «دمر» قرار داشت و زانوهایش خم شده بود، «در حالی که گردنش روی قفسه سینه» زن اول قرار داشت و دو تکه سنگ آسیاب به صورت افقی روی پشتش قرار داده شده بود. گمان میرود که این شیوه شکنجه باعث شده تا زن اول در نتیجه فشار حاصل از وزن زن دوم روی گردنش به حال خفگی بیافتد، در حالی که زن دوم نیز به خاطر وضع قرارگیری بدنش دچار مشکل شده و احتمالاً به خاطر ایست قلبی جان سپرده است. این مطالعه میگوید خفهکردن از این طریق ممکن است در طول دوران نوسنگی یا اواخر عصر حجر به یک عمل رایج مرتبط با مراسم و مکانهای آئینی تبدیل شده باشد. اسکلتهای کشفشده در دیگر مکانهای حفاری باستانشناسی در سراسر اروپا در یک بازه زمانی دو هزار ساله نشان میدهد که ۲۰ مورد احتمالی دیگر از قتلهای آئینی از طریق مشابه «خودخفگی» در ۱۴ مکان مختلف وجود دارد. در سایر مکانها، بقایای اجساد مردان و کودکان نیز پیدا شده است. پژوهشگران معتقدند که این آئینها احتمالاً بیش از این رواج داشته است، با این حال در شرایط حاضر اطلاعات کافی در مورد اسکلتهای سایر مکانهای باستانشناسی برای نتیجهگیری دقیق وجود ندارد. اولین نمونه از این روش کشتن در یک محوطه باستانشناسی میانسنگی کشف شده است که قدمت آن به حدود ۵۴۰۰ تا ۴۸۰۰ سال قبل از میلاد برمیگردد. نتایج مطالعات تازه در نشریه علمی «Science Advances» منتشر شده است. کانال عصر ایران در تلگرام