Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- قائم مقام بانک مرکزی بر لزوم تسریع شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

 به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر اکبر کمیجانی، در دومین نشست «بحث و بررسی عملکرد شبکه بانکی در اجرای طرح اعطای تسهیلات به صاحبان کسب‌وکارهای آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا»، ضمن قدردانی از همکاری شبکه بانکی در اعطای تسهیلات به خانوارهای یارانه‌بگیر، گفت: در طرح اعطای تسهیلات به صاحبان کسب‌وکار آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا، تا تاریخ ۱۴تیر ماه ۱۳۹۹، تعداد ۱۴۷ هزار و ۹۰۰ واحد کسب‌وکار با آمار شاغلان ۳۳۲ هزار و ۷۳۰ نفر که مورد تایید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار گرفته بودند، از طریق سامانه کارا به شبکه بانکی کشور معرفی شده‌اند که لازم است در پرداخت تسهیلات ستاد ملی مقابله با کرونا به این واحدها تسریع و تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه موضوع تسریع در اعطای تسهیلات یاد شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که براین اساس پیش بینی می‌شود در روزهای آتی پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب‌وکار با رشد قابل توجهی روبه‌رو شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون پایش و سیاست‌های اقتصادی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری و اعضای هیات مدیره ناظر بر امور اعتباری بانک‌ها و مؤسسات اعتباری عامل در این جلسه حضور داشتند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پرداخت تسهیلات اعطای تسهیلات شبکه بانکی آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد

بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بانک مرکزی بانک‌ها را موظف به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد ریال با سررسیدهای تا پایان ۱۴۰۲ تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و استمهال اصل تسهیلات به مدت یک سال کرد.

در بخشنامه شماره ۰۳.۷۲۲ مورخ ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ آمده است: بدین وسیله بند «ض» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به شرح ذیل ابلاغ می‌شود:

«ض‏‏‏‏- بانک‌های عامل موظفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد (۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال با سررسیدهای تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی با اولویت (متناسب با میزان وام و به صورت فصلی) و بر اساس آئین‌نامه اجرایی تدوین شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد اقدام و اصل تسهیلات را به مدت یک‌سال استمهال کنند.

بار مالی ناشی از این بند تا مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد (۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از محل بند «م» ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تضمین و پرداخت خواهد شد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است گزارش تفصیلی عملکرد این بند را هر ۶ ماه یک‌بار به کمیسیون‌های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه کند.»

تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی بند قانونی اشاره شده متعاقباً ارسال خواهد شد. بر این اساس، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

کد خبر 739329

دیگر خبرها

  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • انفجار گاز در نوشهر ۲ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • تعمیر سیم های شارژ آسیب دیده توسط تعمیرکار مشهور تایوانی (فیلم)
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • استفاده مکرر از روغن سرخ کردنی روند آسیب مغزی را تسریع می کند
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد