Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش بین‌المللی «جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام»، به همت بنیاد ایرانشناسی، از تیرماه 1399، به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی بنیاد ایرانشناسی، در افتتاحیه این همایش، آیت‌ا... سید‌محمد خامنه‌ای‌، رئیس بنیاد ایرانشناسی، دبیر علمی و اعضای شورای سیاستگذاری و کمیته علمی همایش در خصوص این همایش پیام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت ‌ا... سیدمحمد خامنه‌ای، رئیس بنیاد ایرا‌نشناسی، هدف اصلی از برگزاری این همایش را آغاز گفتگوی جهانی با متفکران عالم اعم از مرد و زن و تدوین قوانینی جهت بیان مسئولیت و شأن واقعی زن بر مبنای تاریخ ایران و اسلام عنوان و بیان کرد: موضوع این همایش؛ پژوهش و بررسی شأن و موقعیت تکوینی، آفرینشی و اجتماعی زن در ایران قبل از اسلام و پس از آن و به خصوص بعد از انقلاب اسلامی است. بنیاد ایرانشناسی به عنوان یک نهاد و بنیاد علمی و پژوهشی، لازم می‌داند ویژگی‌های تاریخ تمدن ایران نسبت به سایر تمدن‌ها را بیان کند. زن در ایران باستان همواره مورد احترام بوده‌ ‌است و از پاکی زن به خوبی حراست شده است.

وی تصریح کرد: پس از ظهور اسلام عمیق‌ترین مسائل و امور ضروری برای حیات بشر معرفی و منتشر شد. اسلام اولین دینی است که منشور آزادی شخصیت زن را تدوین کرده است. در اسلام زن به جایگاهی می‌رسد که نور چشم پیغمبر؛ همسر و دخترش است. اسلام پایه‌گذار قداست زن است.

رئیس بنیاد ایرا‌نشناسی با اشاره به نگاه‌های به ظاهر حامی زنان، تحت عنوان «فمینیست»، گفت: متأسفانه گاهی در غرب صدایی بلند می‌شود و زن را در دنیا فریب می‌دهند -از اینکه زن به حق خودش نمی‌رسد- اینها شأن زن را زیاد نمی‌کند. شأن زن این نیست که بازویش قوی باشد و بتواند مرد را بزند. مرد باید خود را در مقابل زن خدمتگزار بداند. متأسفانه در بعضی از کرسی‌های رسمی در ایران نیز در حمایت از زن مطالبی گفته می‌شود که نه اسلامی و نه فلسفی و نه تکوینی و برابر با قواعد و قوانین آفرینش است. شناخت درست و تربیت زن و مرد برای اداره یک خانواده، یک جامعه متمدن را به وجود می‌آورد و از این جامعه متمدن، جامعه بشری درست ساخته می‌شود.

شیدا مهنام، دبیر علمی همایش گفت: بنیاد ایرانشناسی در این پویش در نظر دارد؛ در نشست‌های تخصصی و کارشناسی به بحث و بررسی جایگاه و نقش زنان، تهدیدهای پیش رو و نحوه فرصت‌‌سازی‌های بیشتر بپردازد.

وی افزود: این پویش بر مبنای قوانین و قواعد اصولی در قالب نشست‌های تخصصی با عنوان‌های «شناخت خلقت وآفرینش زنان از بدو تکوین و تکامل تا به امروز»، «خودباوری با خودمراقبتی و ترویج و ارتقای سلامت زنان و دختران و مادران و همسران برای تشکیل خانواده‌ و جامعه سالم‌»، «نقش زنان در تأمین صلح و امنیت ملی و بین‌المللی در مسیر دستیابی به صلح و پیشرفت پایدار»، «زنان در حوزه کسب و کار و کارآفرینی و اقتصاد خلاق علی الخصوص در حوزه کسب و کارها برای زنان در اقشار آسیب‌‌پذیر و مناطق محروم»، «زنان در عرصه علم و فناوری»، «نقش زنان و مادران در انتقال سینه به سینه میراث ناملموس فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی»، «نقش و جایگاه زنان در فضای مجازی امروز در سراسر دنیا در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی»، شکل گرفته است و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با توجه به شرایط کنونیِ گریبانگیری ویروس کویید-‌19 و نقش بسزایی که زنان در ارتقای سلامت، شکیبایی و تاب‌آوری و متعاقباً ترویج این سلامت در خانواده و جامعه دارند تأکید کرد: سلامت جسم و روان مادران، همسران و دختران در ارتقای سلامت خانواده در سطح جامعه و سلامت اجتماعی پایدار بسیار حائز اهمیت است و در این راستا ارتقای سلامت بانوان و حفظ و حراست از جایگاه و قداست زنان در خانواده به عنوان ارزشمند‌ترین نهاد اجتماعی امری ضروری است.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین سید‌مصطفی محقق داماد، عضو شورای سیاستگذاری همایش، گفت: در این همایش جایگاه زنان در تمدن‌های ایران و اسلام مورد گفتگو قرار می‌گیرند و زنان محدثه و متفکر و شعرا و... معرفی می‌شوند. همچنین جایگاه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زنان بعد از انقلاب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

محقق داماد افزود: ایران یکی از تمدن‌های عظیم تاریخ است و بعد از ورود اسلام توسط اندیشمندان و صاحب‌نظران فکر اسلامی، جایگاه عظیمی پیدا کرد و تکامل یافت. در تمدن ایران زنانی صاحب‌نظر، عالمه، شاعره، متفکره، نویسنده، اهل علم، فرهنگ و سیاست داریم. در تمدن اسلام نیز، بسیاری زنان محدثه، عالمه، فقیه، متفکر و راویه داریم. زنان فیلسوف و عارفی که بسیار نقش عظیمی دارند. در تاریخ اسلام چند زن از نظر علمی و سیاسی هنگامه‌ای کردند که هرگز نویسندگان تاریخی نمی‌توانند عظمت آنها را کتمان کنند. نقش حضرت خدیجه کبری (س) در تأسیس و پایه‌ریزی اسلام، نقش حضرت فاطمه زهرا (س) از نظر علمی، عرفانی و الگو بودن برای زنان و نقش حضرت زینب کبری (س) در تاریخ کربلا بسیار حائز اهمیت است. زنان در مسائل سیاسی تاریخ تمدن اسلام نقش بسزایی داشتند.

عضو شورای سیاستگذاری همایش مهمترین نکته تاریخ انقلاب اسلامی را با ارزش شدن جایگاه زنان برشمرد و گفت: در ایران پس از انقلاب اسلامی، خانم‌ها با حفظ تمام موازین شرعی در مهمترین جایگاه و سمت‌های سیاسی قرار گرفتند. عدم گسیختگی خانوادگی و حفظ وحدت خانوادگی در کنار فعالیت‌های سیاسی کار بسیار مهم و جالب توجه و از نقاط بسیار درخشان تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌ا... ایوبی، عضو شورای سیاست‌گذاری همایش، پژوهش‌های صورت گرفته در خصوص جایگاه زنان در تمدن‌های جهانی را درخور بحث و کنکاش دقیق و عالمانه دانست و گفت: برابری حقوق زنان و مطالبه آن مسئله جهان اسلامی و جهان ایرانی نیست بلکه در جهان غرب هم بوده و همچنان هست. گفتمان حاکم بر روابط زن و مرد در جهان غرب بنابر نظر پیر بوردیو (جامعه‌شناس فرانسوی)، سلطه مردانه و حاکمیت مردان بر زنان بود. در جهان ایران باستان گفتمان حاکم، احترام به بانو و حقوق زن بود و گفتمان غالب در جهان عرب قبل از اسلام نادیده انگاشتن زن بود.

وی انقلاب بزرگ ایران را رنسانس حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی عنوان و بیان کرد: با روزگاری مواجه هستیم که شکاف بین سنت و مدرنیته به نفع جمع بین این دو در حال از بین رفتن است. زنان پس از انقلاب اسلامی حضور در جامعه را با ارزش‌ها، تدین و سنت‌های خود در تقابل و تضاد نمی‌بینند. کارنامه درخشان نظام جمهوری اسلامی ایران پس از چهل سال، بسیار درخشان است. امروز زنان در دانشگاه‌ها، شوراهای شهر، مجلس و دیگر عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضور فعال دارند. در عرصه فرهنگ و هنر نقش زنان بسیار برجسته است و آنها سفیران فکر و فرهنگ و اندیشه کشور عزیزمان هستند.

سیوِتان سِتوفسکی، رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، طی پیامی به ارائه گزارش کوتاهی در مورد همایش پرداخت و گفت: با توجه به اوضاع کنونی جهان، بهترین زمان برای برگزاری این همایش است. جهان ما به واقع، در تقاطع فناوری، اقتصادی، اجتماعی و تمدنی قرار گرفته است. در این زمینه، بهره‌گیری از آنچه که در تلاش‌های مشترک ما برای بهبود اوضاع زنان و حضور آنها در جامعه حاصل شده است و مشخص کردن کارهایی که کماکان باید انجام شود، و مهمتر از همه، تأکید مجدد و تحکیم تعهدات متقابل ما برای حصول نتیجۀ هرچه بهتر در آینده، برای هرگونه پیشرفت چشمگیر بسیار مهم است.

وی افزود: هر آزمایش بزرگی که بشریت با آن روبرو است، همانطور که در بحران فعلی کووید- 19 اتفاق افتاده است، می‌تواند بهترین و یا بدترین حالت از غرایزمان را نمایان کند. همانطور که مدیرکل یونسکو، خانم اودری آزوله در بیانیه اخیرشان تأکید کردند «اکنون زمانی است برای تصور جهان آینده. اکنون زمانی است برای دیدن دوباره اولویت‌ها و نیازهای ما. اکنون زمانی است برای فکر کردن به آینده‌ای که مدنظر داریم». دنیایی که در آینده پدیدار می‌شود تا حد زیادی به تصمیمات امروزمان بستگی دارد.

محمد بیگدلی،‌ مدیر عامل بانک ملت و حامی مالی همایش بین‌المللی «جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام»،‌ در خصوص برگزاری چنین همایش‌هایی گفت: با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در قبال ترویج و اشاعة فرهنگ ایرانی - اسلامی و با عنایت به تأکید و فرمان مقام معظم رهبری، در خصوص تقویت نقش زنان در سلامت اجتماعی و توانمندی زنان مسلمان، برگزاری چنین پژوهش‌هایی که به همت بنیاد ایرانشناسی صورت پذیرفته است امری مهم و ضروری است.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور، از مدافعان سلامت کشور بخصوص بانوان توانمند در این عرصه که
در حال مبارزه تمام عیار با ویروس منحوس کرونا هستند، بانوانی که علاوه بر ایفای مسئولیت‌های خانوادگی، نه همپای مردان بلکه چندین گام فراتر در صف اول ایفای مسئولیت‌های حرفه‌ای و اجتماعی مبارزه با ویروس کرونا و رسیدگی به امور بیماران قرار دارند، قدردانی کرد.

بیگدلی در ادامه، نقش و جایگاه زنان در اسلام و پس از پیروزی انقلاب اسلامی را عنوان و بیان کرد: از منظر تاریخی دو مقطع مهم در ارتقای جایگاه بانوان ایرانی داشته‌ایم. یکی پذیرش اسلام توسط مردم ایران و دیگری پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. در تاریخ اسلام نمی‌توان از نقشی که حضرت خدیجه (س) به عنوان همسر و پشتیبان پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت فاطمه (س) به عنوان دخت پیامبر اکرم (ص) و همسر حضرت علی (ع)، به عنوان الگوی یک زن و حضرت زینب (س) به عنوان نماد رشادت و ایثار در شکل‌گیری و گسترش دین مهربانی داشته‌اند، به سادگی گذر کرد. نقشی که باعث تغییر نگرش نسبت به نقش بانوان در جامعه عرب شد و پس از ورود اسلام به ایران نیز زن ایرانی در پرتو این دین حیات‌بخش جایگاهی بس بالاتر یافت.

با تغییر نگرش نسبت به زن در جریان انقلاب اسلامی، زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی حضور فعالی پیدا کردند. امام خمینی (ره)، به عنوان پایه‌گذار انقلاب اسلامی نقش اساسی در این تغییر نگرش داشت امام (ره) با عدم پذیرش نگاه سنتی نسبت به زن، نگاه غالب جامعه نسبت به بانوان را تغییر داد تا آنجا که بانوان یکی از پایه‌های مهم و اساسی شکلگیری انقلاب اسلامی بودند. این نقش و حضور همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار داشته است. مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود در خصوص جایگاه بانوان از سه دیدگاه و منظر مهم زن را به عنوان عنصر تکاملی جامعه و بشر، عنصر همراهی در جوامع و عنصری در صورت و سیرت مادری مورد بررسی، تکریم و ستایش قرار می‌دهد.

طوبی کرمانی، عضو شورای سیاست‌گذاری همایش در خصوص بررسی جایگاه زن در تکوین و آفرینش در دو بازه زمانی پیش و پس از اسلام، گفت: از آنجا که در هر دو بازه زمانی، سخن در مدار ایران است، مقارنه و مقایسه این جایگاه در ایران و در جوامع و مکاتب دیگر به ویژه غرب، می‌تواند عالمانه‌تر و واقع‌بینانه‌ و به‌ دور از هر شعارزدگیِ دموکراسی و دفاع از حقوق زن، از حقایق سخن رانده و از حقیقت بازنمایی و از شبه‌ها بازگشایی‌کند و پس زا آنکه جایگاه و حیات زن روشن گردد.

وی افزود: بانو در اوستا به معنای چراغ و فروغ و روشنایی است و در اسلام در کلام الهی، زن دارای شأن و شئونی وصف ناشدنی است. هر سلام و درودی بر خاتم انبیاء و اولیای عظامش (صلوات الله علیهم) و آیندگان از مجرای یک زن به آنها ابلاغ و ارسال می‌شود –اللهم صلّ علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها- و حساس‌تر اینکه زن –و سرّ المستودع فیها- است و خاص‌تر آنکه همه درهای یاری و رحمت به دست زن گشوده می‌شود و شاهدیم که همه رزمندگان اسلام با رمز و سربند "یا زهرا و یا فاطمه" -و نه با رمز "یا حیدر" که فاتح خیبر است و نه با رمز "یا رسول الله" که حامل رحمت است- همه درهای بسته و لشکریان کفر تا بن دندان نشسته را می‌گشاید و در‌هم می‌شکند و به فرمایش علی مرتضی (سلام الله علیه) "زن" ودیعتی است برای مرد. در اسلام یک سوره ویژه به نام زن –نساء-  و یک سوره خاص بنام زن –مریم- مسمی می‌شود.

غدیر جمال، عضو اتحادیه جهانی زنان مسلمان و عضو کمیته علمی همایش بین‌المللی «جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام»، درباره ایجاد مسئولیت برای زن در جامعه و خانواده گفت: در طول تاریخ، زن در تمدن‌های مختلف باستانی دچار بی‌توجهی و بی‌عدالتی بزرگی شده است. به برکت انقلاب اسلامی، اعتماد به ‌نفس جوانان و زنان برآورده شده است. انقلاب اسلامی ایجاد شده است تا اسلام واقعی آشکار شود.

غدیر جمال با بیان اینکه چالش‌های مربوط به زنان، میان جوامع و فرهنگ‌های مختلف در جوامع اسلامی و جهان (به‌ویژه در شبه‌جزیره عربستان قبل و بعد از استعمار انگلیس)، متفاوت است؛ افزود: راه‌حل‌های احتمالی برای این بد رفتاری در ساختار اجتماعی از گذشته تاکنون بر وضعیت زنان رواج داشته و تأثیرگذار بوده است. در دوره امپراتوری بنی‌اُمیه تا عصر امپراتوری عثمانی، قوانین گمراه‌ کننده و به ‌دور از آموزه‌های اسلام شریف در رابطه با زن بکار گرفته می‌شود.

وی افزود: بی‌عدالتی و قوانین اجتماعی و اقتصادی که توسط استعمار انگلیس در جهان اسلام، به ‌ویژه در موقعیتی که زن مسلمان در جامعه ظاهر می‌شود، تنظیم و اجرا می‌شود. تخریب حرمت زندگی اجتماعی با فساد زن و از بین بردن ارزش‌های دینی متمرکز شود. روند وحشیانه و شدیداً خشونت‌آمیز بریتانیا، زن بی‌ارزش و بی‌اراده‌ای را به وجود آورد. جان و تن زنان از مدت‌ها پیش یکی از میدان‌های مهم جنگی بوده است که غرب برای در اختیار گرفتن آن از ادعای تمدن برتر استفاده می‌کند و این چیزی است که تا امروز در كشورهای غربی در رابطه با زن دیده می‌شود.

غدیر جمال در ادامه گفت: در حالی که دین اسلام به زنان این حق را داد كه انسان باشند، عدالت بخواهند و مانع از بی‌عدالتی در رابطه با خودشان شوند. آنها ثابت می‌کنند که با مردان برابر هستند. همه مشکلات و چالش‌هایی که وضعیت زنان با آن روبروست، در دین اسلام یافت نمی‌شود، یعنی روش دین شریف اسلام برای مشارکت در جامعه عدالت است.

وی تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی، زنان ایرانی و مسلمان در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی مشارکت می‌کنند. آنها ثابت کرده‌اند كه ضمن عفت بی‌حد و حصر، می‌توانند در تاريخ جهان و تاريخ اسلام تغییر ایجاد نمایند.

سونیا پوریامین، عضو کمیته علمی همایش، در مراسم افتتاحیه همایش، درباره لزوم برگزاری چنین همایش‌هایی گفت: از آنجایی که تاریخ بیشتر به دست مردان نگاشته شده و همچنین بیشتر از مردان در طول تاریخ کشورمان یاد کرده‌اند تا زنان؛ برگزاری همایش‌هایی همچون همایش بین‌المللی «جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام»، این سوال را برای ما مطرح می‌کند که آیا زنان تأثیرگذار در طول تاریخ تمدن ایران و اسلام کم داریم یا نمی‌شناسیم؟

وی تصریح کرد: در چهل سال بعد از انقلاب، زمانی که معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص حضور زنان در جامعه، راه را به درستی باز کردند و از همه خواستند تا مسیر را برای حضور مؤثر زنان هموار کنند. چرا همچنان بعد از چهل سال ما احساس می‌کنیم که زنان در این مسیر به درستی قدم نگذاشتند و ما در راه توسعه پایدار همچنان نقش موثری نداریم؟ و متأسفانه با افکار متحجری مواجه بودیم که کاملا متفاوت با دین روشنگرانه اسلام است.

بنابر گفته وی، در ایران تنها ۱۳درصد از جمعیت زنان مشغول به کار هستند و از بین آنها افراد تأثیرگذار در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور بسیار اندکند. زنان فرصت آزمایش و خطا را در این چهل سال از دست دادند. آنها در مسیر شایسته سالاری قرار نگرفتند و همچنان در حوزه تصمیم‌گیری بین انتخاب یک زن و مرد، مرد انتخاب می‌شود. البته برای زنان ایرانی خصوصا در این زمان، خانواده از هر چیزی مهمتر است. امروز ما زنانی داریم در که در حوزه صادرات، صادر کننده نمونه هستند. همچنین زنان سرپرست خانوار که فرزندان رشیدی را به جامعه هدیه دادند.

وی در پایان تأکید کرد: توقع ما از برگزاری چنین همایش‌هایی این است که بعد از برگزاری نشست‌های متعدد علمی با موضوع‌های کاملاً تخصصی، بتوان راهکارهای عملیاتی برای مسئولین جهت آگاهی‌بخشی به زنان و مردان جامعه ارائه کرد. ما موظف هستیم در قبال نسل جوان که الگوهای خوب را به آنها نشان دهیم تا آنها راه و مسیر درست را برای خودشان انتخاب کنند.

دکتر آنا استامو، عضو اتحادیه زنان مسلمان در اروپا، با اشاره به نقش زنان ایرانی و زنان مسلمان در کسب و کار و پیشرفت اجتماعی در جهان گفت:‌زن بودن هرگز کار آسانی نبوده است. زن همواره، مادر، همسر، حافظ پیوند خانواده و نگهدارندۀ هویت مذهبی خانواده بوده است. زن همیشه در محل کار، در علم، در کسب‌ و کار، در دانشگاه، حتی در سخت‌ترین کارها حضور داشته است. زن قادر است تا هر کاری را انجام دهد و طی قرن‌ها این مسئله را به اثبات رسانده است.

وی افزود: امروزه در جهان غرب و پس ‌از آن همه مبارزات و مصیبت‌ها، زن را در نقشی واقعاً قوی می‌یابیم. او باید در هر چیز موفق باشد، حتی با وجود لفاظی‌های مخالفی که توسط رسانه‌های جریان اصلی پخش می‌شود و مورد تبعیض بسیار قرار می‌گیرد. من یونانی هستم و کشورم یکی از اعضاء اتحادیه اروپاست و آنچه در مورد شرایط زنان ایرانی می‌شنویم یک تصویر بسیار منفی است؛ تصویری همواره مظلوم، بدون تحصیلات، شستشوی مغزی شده، نابرابر و انسانی فرو مرتبه است؛ اما از سال‌ها پیش که به ایران سفر کردم، کاملاً فهمیدم که چرا در رابطه با زن ایرانی به ما چنین گفته‌ شده و چرا آنها (اروپا) حقیقت را خیلی بی‌شرمانه تحریف کرده‌اند. این اتفاق افتاده است زیرا زنان در ایران بیش از زنان در اروپا قدرت دارند، اما برای ستم بیشتر بر ما (زنان اروپایی)، کلیشه‌های دروغین را گسترش می‌دهند. وقتی با زنان ایرانی آشنا شدم، این حقیقت را می‌دانستم، به همین دلیل برای من باعث افتخار است که حتی در اینترنت (به‌طور مجازی) با شما (زنان ایرانی) باشم.

عضو اتحادیه زنان مسلمان در اروپا گفت: زن مسلمانی که با روسری در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می‌کند، با یک مبارزه مداوم روبرو است. این به ‌اصطلاح برابری جنسیتی، این به ‌اصطلاح تکریم‌ها، هنگامی که زن مسلمان باشد و حتی هنگامی که او به دین و آیین خود عمل می‌کند، سخت‌تر است. بازار کار بسیار سفت‌ و سخت و پر از محدودیت است، مخصوصاً در پست‌های بالا. این یک واقعیت است و به همین دلیل است که زنان در اروپا بیشتر درس می‌خوانند، سخت‌تر کار می‌کنند، بیشتر تلاش می‌کنند و در نهایت موفق می‌شوند.

آنا استامو تصریح کرد: امروزه ما بازماندۀ بیماری عالم‌گیر کووید-19 هستیم که ضربۀ سنگینی به کل بشریت زده است؛ میلیون‌ها نفر آلوده شدند و صدها هزار نفر از میان ما رفتند. این بیماری عالم‌گیر به ما نشان داد که چقدر در مقابل ویروس نامرئی ضعیف هستیم و چگونه همه دستگاه‌های سیاسی و مالی تحت عنوان سرمایه‌داری می‌توانند ناگهان از هم فرو پاشند. مردم متمدن فهمیدند که ما به دلیل این شیوه زندگی گیج‌کننده، برخی از ارزش‌های گران‌بها را از دست دادیم و خودمان و بینش واقعی خودمان را از دست دادیم. صحبت در مورد موقعیت زن در حال حاضر، در دوره این بحران اقتصادی چشمگیر و در حالی که نرخ بیکاری جوانان را ناامید می‌کند، بسیار مهم است.

علاقه‌مندان برای شرکت و دسترسی به همایش، اطلاع از زمان برگزاری سخنرانی‌های داخلی و خارجی، ارائه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌ها و همچنین بررسی مقالات برگزیده میتوانند از طریق سایت همایش اقدام کنند. 

انتهای پیام/4139/

منبع: آنا

کلیدواژه: بنیاد ایرانشناسی آیت الله محمد خامنه ای جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام بنیاد ایرانشناسی همایش بین المللی انقلاب اسلامی جایگاه زنان برگزاری چنین ارتقای سلامت زنان مسلمان زنان ایرانی علمی همایش همایش هایی عضو شورای نقش زنان چهل سال تمدن ها برای زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ اولین پیش نشست همایش بین المللی تنظیم گری و سیاستگذاری رقابت در ایران برگزار می شود

تین نیوز

 اولین پیش نشست « همایش سالانه بین المللی تنظیم گری و سیاستگذاری رقابت در ایران » با موضوع « تنظیم گری و توسعه رقابت در صنعت حمل و نقل ریلی » برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز، میزبان این نشست تخصصی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته و  زمان برگزاری آن ساعت 14 روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 است.

بر اساس گزارش انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته حضور در این نشست فقط به صورت آنلاین مقدور است.

مشاهده بر خط نشست از طریق کانال آپارات: www.aparat.com/NICC

گروه تلگرام متخصصان ریلی ایران: https://t.me/Iran_Railway_Experts

کانال تلگرام متخصصان ریلی ایران: https://t.me/Iran_Railway_Specialists

کانال بله متخصصان ریلی ایران: https://ble.ir/iran_railway_specialists

کانال ایتا متخصصان ریلی ایران: https://eitaa.com/Iran_Railway_Specialists

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • پشت‌پرده تغییر در جایگاه زنان با مردان در اتوبوس‌های بی‌آرتی مشخص شد! |تصویر
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • جایگاه مردان و زنان در بی‌آرتی‌های تهران تغییر کرد
  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • ◄ اولین پیش نشست همایش بین المللی تنظیم گری و سیاستگذاری رقابت در ایران برگزار می شود
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا