Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهاره آروین صبح امروز پیش از آغاز جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دی‌ ماه سال گذشته شورای شهر مصوبه‌ای تحت عنوان الزام شهرداری به راه‌اندازی سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های شهر را به تصویب رساند که بر اساس آن مقرر شد ظرف مدت چهار ماه این سامانه راه‌اندازی و اطلاعات آن در اختیار شهروندان، مسئولان شهرداری و سایر واحدهای قضایی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از حادثه حریق کلینیک سینا مطلع شدیم که این مصوبه تا حد خوبی اجرایی شده است، گفت: نرم‌افزار اولیه برای کمیسیون‌های مربوطه ارسال شده تا نظر خود را اعلام کنند و به نظر می‌رسد تا پایان تابستان اطلاعات این سامانه به اشتراک گذاشته شود.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با بیان اینکه کلیه مشخصات ایمنی ساختمان‌هایی که آتش‌نشانی آن را مورد پایش قرار داده است، منتشر می‌شود؛‌ گفت: سازمان آتش‌نشانی عنوان کرده است که اطلاعات ۳۳ هزار ساختمان را دارد که این اطلاعات با اولویت ساختمان‌هایی با کاربری عمومی همچون بیمارستان، مدرسه و ... که مردم مراجعه روزانه به این ساختمان‌ها دارند، منتشر شده و برای همه قابل استفاده خواهد بود.

آروین در پاسخ به این سوال که برخی از ساختمان‌ها امنیتی هستند، گفت: اطلاعات سازمان آتش‌نشانی منتشر می‌شود و سعی می‌کنیم در مورد برخی ساختمان‌های حساس که مردم مراجعه روزانه دارند، اطلاعات را منتشر کنیم، اما اطلاعات سایر ساختمان‌ها که مردم مراجعه روزانه ندارند برای دستگاه قضایی قابل اشتراک است.

کد خبر 528717 برچسب‌ها شورای شهر تهران حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران حوادث ایران ساختمان ها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال‌آفرینی مجدد بولسونارو در برزیل

ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل در بحبوحه رویارویی بین سیستم قضایی  این کشور و ایلان ماسک، تاجر آمریکایی و مالک پلتفرم به دلیل اطلاعات نادرست منتشر شده در پلتفرم ایکس درباره برزیل، از هواداران خود خواست تا امروز یکشنبه در کوپاکابانا با بهانه دفاع از آزادی بیان، که به نظر او در معرض تهدید است، تظاهرات کنند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته ناظران، تظاهرات در ساعت ده صبح به وقت برزیل در ساحل معروف ریودوژانیرو، دو ماه پس از اولین تظاهرات سازماندهی شده توسط بولسونارو و حامیانش در ۲۵ فوریه در سائوپائولو، که حدود ۱۸۵۰۰۰ نفر را گرد هم آورد، آغاز می‌شود. 

بولسونارو که از حزب راست افراطی است در یک کلیپ ویدئویی که روز پنجشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، ادعا کرد: تمام جهان از خطر آزادی بیان ما آگاه هستند. بیایید بدون پوستر یا بنر برای دفاع از دموکراسی و آزادی خود به طور مسالمت آمیز کار کنیم. 

بولسونارو (۶۹ ساله) از زمانی که ایلان ماسک مالک پلتفرم X، در اوایل آوریل به الکساندر دی موراس، قاضی دادگاه عالی برزیل حمله کرد، به بهانه آزادی بیان برای جمع کردن حامیان خود استفاده کرد.

در سال‌های اخیر یک قاضی برزیلی دستور داده است حساب‌های اینفلوئنسر‌ها در جنبش‌های فوق محافظه‌کار برزیل مسدود شود تا از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری به عمل آید.

ماسک که نزدیکی خود به بولسونارو را پنهان نمی‌کند، قاضی را یک دیکتاتور توصیف کرد و خواستار برکناری او شد.

از سوی دیگر، قاضی تحقیقاتی را آغاز کرد و ماسک را به استفاده مجرمانه از پلتفرم X متهم و برای هر حسابی که دوباره فعال می‌شد جریمه اعمال کرد.

پیش از این حامیان بولسونارو که به عنوان شبه نظامیان دیجیتال معرفی می‌شوند، برای دفاع از رئیس‌جمهور سابق برزیل اطلاعات نادرستی را در پلتفرم ایکس منتشر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انتشار برای نخستین بار| سروده رهبر انقلاب و روایت ایشان از «وعده صادق»
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • نخستین اطلس کامل تنها قمر زمین منتشر شد
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • جنجال‌آفرینی مجدد بولسونارو در برزیل
  • احتمال جدایی اشکرینیار از پاری‌سن‌ژرمن
  • انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال
  • آماده باش برای 10 نقل و انتقال اروپایی در تابستان 2024
  • سریال‌های ایستاده در صف شبکه نمایش خانگی
  • در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود