Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@05:44:40 GMT

دلیل افزایش نرخ ارز چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۹۰۰۶

دلیل افزایش نرخ ارز چیست؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اصلی‌ترین دلیل افزایش نرخ دلار را عدم بازگشت ۲۶ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور توسط شرکت‌های صادرکننده دانست.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید کاظم موسوی در رابطه با راه‌های شکست نرخ افسارگسیخته ارز، گفت: یکی از دلایل افزایش خطرناک قیمت ارز، بازنگرداندن ارز‌ها به کشور توسط صادرکنندگان است که این مبلغ حدود ۲۶ میلیارد دلار است و به نظر می‌رسد با این کار به دنبال معاملات دیگر با کشور‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازگرداندن ۱۵ میلیارد دلار از ارز خارج شده، قیمت دلار را در کشور شکانده و قیمت‌ها متعادل می‌شوند، ادامه داد: گذاشتن زمان برای شرکت‌هایی که ارز را به کشور بازنگردانده جهت بازگرداندن این ارز و نظارت بر عملکردشان نخستین اقدامی است که دولت باید در این راستا انجام دهد و اگر به نتیجه مورد نظر نرسید باید آن‌ها را به قوه قضاییه ارجاع دهند.
پفک فروش دارو و اقلام بهداشتی وارد می‌کند
وی افزود: همچنین در مرحله دوم باید کار صادرات کالا‌های مختلف را به شرکت‌های متخصص و قابل اطمینان و عبور کرده از فیلتر تخصصی سپرد چراکه شرکت‌ها صرفا براساس سود، کالایی را وارد می‌کنند و تخصصی در زمینه آن کالا ندارند، بطور مثال یک پفک فروش دارو و اقلام بهداشتی وارد می‌کند چراکه سود بییشتر دارد.

موسوی با بیان اینکه به منظور ایجاد ثبات در بازار ارز و سکه، رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد به کمیسیون اقتصادی مجلس دعوت می‌شوند، اظهار کرد: قیمت‌های کنونی به هیچ عنوان مورد قبول مردم و مجلس نیست بنابراین باید با هر مکانیزمی شکسته شوند.
ضرورت اخذ مالیات از مالکان خانه‌های خالی
وی به ارتباط افزایش قیمت ارز و سکه با قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: اخذ مالیات از مالکان خانه‌های خالی قیمت مسکن را پایین میاورد، همچنین اخذ مالیات، مانع از کمبود عرضه خانه می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تورم ناشی از افزایش نرخ ارز تعطیلی کارخانه‌ها و تعدیل نیرو‌ها را بیش از گذشته به همراه داشته است، اضافه کرد: امیدوارم رئیس بانک مرکزی به قول خود مبنی بر کاهش قیمت ارز طی چند روز آینده عمل کند درحالی که مجلس با قدرت پای کار ایستاده و پیگیر تحقق این مهم است. منبع: خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت دلار قیمت ارز بحران اقتصادی در دولت روحانی بحران اقتصادی بحران در دولت روحانی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار مبادله ای چند؟

آفتاب‌‌نیوز :

هر اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان داد و ستد شد.

همچنین قیمت حواله دلار آمریکا نیز با نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۶۴ تومانی به ۴۶ هزار و ۳۶۹ تومان و حواله آن با افزایش ۶۰ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۲۶۲ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۶۸ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • قیمت دلار مبادله ای چند؟
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات اخیر؛ قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم چند بود؟
  • قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم ۱۸ هزار تومان بود امروز بالاتر از ۶۵ هزار تومان! /وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات ۹۴ و ۱۴۰۲
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • مسیریابی دلار با خروج احساسات
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت