Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، خبرگزاری رویترز نوشت: «اگنس کالامار» کارشناس ویژه سازمان ملل متحد درباره اعدام‌های فراقانونی، سریع یا خودسرانه گفت که آمریکا نتوانسته است شواهد کافی برای ادعایش درباره سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه او تهدیدی قریب‌الوقوع بوده است، ارایه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالامار در گزارشی که در آن خواستار پاسخگویی برای ترورهای هدفمند با پهپادهای نظامی و وضع مقررات برای تسلیحات شده بود، گفت که حمله پهپادی آمریکا که منجر به ترور سردار سلیمانی شد، نقض منشور ملل متحد بود.

وی در گفت‌وگو با رویترز گفت که جهان در زمانی حساس و یک نقطه عطف احتمالی در ارتباط با استفاده از پهپادها قرار دارد و این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدامی نمی‌کند و جامعه بین‌الملل، آگاهانه یا ناآگاهانه، سکوت پیشه کرده است.

کالامار قرار است روز پنجشنبه گزارش خود را به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارایه کند تا کشورهای عضو درباره اینکه چه اقدامی در این رابطه صورت بگیرد، بحث کنند. آمریکا دو سال پیش این شورا را ترک کرد.

واشنگتن به بهانه اینکه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که بارها علیه اشغالگری و نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی موضع‌گیری کرده، رویکرد ضدیهودی و ضداسرائیلی دارد، از این شورا خارج شد.

کالامار در گزارش خود تاکید کرد که در ترور سردار سلیمانی برای اولین بار یک دولت (آمریکا) از اصل دفاع از خود برای توجیه حمله به یک شخصیت دولتی در خاک یک کشور ثالث استفاده کرد که غیرقانونی بود.

سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، معاون نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه هشت تن دیگر از نیروهای مقاومت بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ به دستور «دونالد ترامپ» در حمله پهپادی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

 

اخبار مرتبط گزارشگر سازمان ملل ترور سردار سلیمانی را نقض هنجارهای بین‌المللی دانست ظریف: اخراج آمریکا از غرب آسیا پاسخ استفاده افسارگسیخته از ابزار ترور و خشونت است/ پاسخ ما در زمان و مکان مناسب با احساس حداکثر درد خواهد بود/ آمریکا با ترور سردار سلیمانی حضور خود در غرب آسیا را پایان داد ترور سردار سلیمانی 11 سپتامبر منطقه است سپاه انتقامی دردناک و پشیمان کننده از متجاوزین خواهد گرفت/ هرکس میزبان آمریکا شود دشمن ملت‌های مسلمان است برگزاری بیش از 40 تظاهرات و تجمع در آمریکا در اعتراض به ترور سردار سلیمانی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا ترور سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ترور سردار سلیمانی سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است