Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از سوختن چندین اصله درخت ارس در آتش سوزی رخ داده شده در منطقه کوه بهار جاجرم خبر داد.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وقوع آتش سوزی در منطقه کوه بهار در شهرستان جاجرم گفت: آتش سوزی از عصر روز گذشته آغاز شد و تا ساعت چهار صبح ادامه داشت اما اکنون آتش به طور کامل اطفاء شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این منطقه رویشگاه درخت های باارزش ارس نیز وجود دارد، افزود: طی آتش سوزی رخ داده شده تعدادی از درخت های ارس در آتش سوختند اما تلاش یگان حفاظت و مردم بومی منطقه سبب شد تا آتش به بخش هایی که جنگل های ارس وجود داشت، نرسد.

حیاتی تصریح کرد: از آنجاییکه آتش سوزی در شب اتفاق افتاد هنوز تعداد درخت های دچار حریق شده اعلام نشده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن منطقه ای که دچار آتش سوزی شده بود رویشگاه گیاه گون نیز بوده است.

به گفته این مقام مسئول غفلت چوپان ها که سبب شده بود تا منطقه دچار آتش سوزی شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد آتش سوزی های اتفاق افتاده طی سال جاری در این استان نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است و به طور میانگین حداقل هر سه روز یک فقره آتش سوزی در استان رخ می دهد.

‌گفتنی است درختان ارس یکی از گونه های گیاهی خاص خراسان شمالی است که رویشگاه این درختان در منطقه ایران تورانی این استان است.

مقاومت یکی از خصوصیات مهم درختان ارس است و علاوه بر آن درخت های ارس به اشعه فرابنفش خورشید مقاوم هستند، بنابراین می توانند در ارتفاعات و همچنین سرما را به خوبی تحمل کنند.

درختان ارس از جمله درخت هایی هستند که در این استان از قدمت بالایی نیز برخوردار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آتش سوزي جاجرم خراسان شمالي آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه نوشهر دریاره گرمای هوا و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها هشدار داد.


در این هشدار آمده است: با توجه به افزایش محسوس دما و شدت باد گرم در ارتفاعات از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری و حتی وارد منطقه جنگلی نشوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- منطقه نوشهر گفت: درخواست ما از شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند

سرهنگ محسن مرادی صادق از شهروندان خواست: با مشاهده آتش سوزی، مراتب را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، محیط بانی، شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و دهیاری‌ها یا به شماره تلفن‌های رایگان امداد جنگل به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.


او از مسافران و گردشگران هم خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • شکوفه‌های چشم نواز درختان لارستان به وقت بهار + تصاویر
  • نصب تله‌های جالب برای آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار | این تله‌ها چطور عمل می‌کنند؟
  • نصب تله‌های فرمونی برای جلوگیری از آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار
  • گشت فوریت‌های اجتماعی در منطقه ۷ تهران
  • نوزادان منطقه ۲ تهران صاحب درخت شدند
  • حکایت همنشینی زباله‌ها پای درختان منطقه جنگلی کومان سپیددشت + فیلم
  • ثبت چهار حادثه سقوط درخت و واژگونی در بندرعباس
  • نگاهی به طبیعت بهاری شهر اردل+ تصاویر
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو تعدای از محکومان تعزیرات