Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@17:36:35 GMT

سقوط پهپاد شناسایی پاکستان در خاک افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۹۲۹۲

سقوط پهپاد شناسایی پاکستان در خاک افغانستان

منابع خبری از سقوط یک پهپاد شناسایی ارتش پاکستان در داخل خاک افغانستان خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک فروند پهپاد شناسایی متعلق به ارتش پاکستان در فاصله 800 متری از «خط دیورند» مرز مورد مناقشه افغانستان و پاکستان در داخل خاک افغانستان سقوط کرد.

«بلال سروری» خبرنگار افغان در توئیتی نوشت که نیروهای پاکستانی داخل خاک افغانستان شدند تا لاشه هواپیما را بازگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرنگار افغان به نقل از بزرگان قومی و منابع دولتی در شهرستان «سرکانی» ولایت «کنر» گفت که پهپادهای شناسایی پاکستان اغلب وارد حریم هوایی افغانستان می‌شود.

تخطی‌های مرزی پاکستان و ورود به خاک افغانستان همواره منجر به واکنش نیروهای افغان و درگیری بین دو طرف شده و تلاش‌های دیپلماتیک افغانستان نیز برای جلوگیری از حصارکشی یکجانبه این مرز مورد مناقشه سودی نداشته است.

تقابل نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان در «خط دیورند»مبارزه با تروریسم؛ بهانه پاکستان برای پیشروی در خاک افغانستاننماینده کنگره آمریکا: «دیورند» به عنوان مرز رسمی افغانستان-پاکستان رسمیت یابد

خط فرضی دیورند که در سال 1893 و دوران استعمار انگلیسی‌ها ترسیم شد تاکنون توسط دولت افغانستان به عنوان مرز رسمی دو کشور به رسمیت شناخته نشده است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 بیشتر بخوانید... رئیس شورای مصالحه افغانستان برای نخستین بار به پاکستان می‌رود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاک افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نماینده زابل از حاکمان افغانستان | حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنید؛ حق همسایگی این نیست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در نطق میان دستور خود با تاکید بر اینکه وعده صادق الحمدلله بار دیگر اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید، افزود: از رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی، نیروهای مسلح به خصوص سپاه در رابطه با وعده صادق که درس فراموش‌نشدنی به مستکبرین جهان به ویژه آمریکا و اسراییل غاصب داد تقدیر و تشکر ویژه و به وجود آنها افتخار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: فصل بودجه است، نمایندگان هم وظیفه دارند که به درخواست‌های به حق نیروهای مسلح با صعه صدر برخورد کنند.

خروش هیرمند به سوی سیستان و بلوچستان + فیلم | طالبان آب را از کمال‌خان به سمت نیمروز باز کرد

این نماینده مجلس همچنین با تقدیر از اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج)، تصریح کرد: حرکت بسیار زشت اشرار در سیستان و بلوچستان به شدت محکوم است و از متولیان امر به جد درخواست داریم با عاملین، آمرین و همکاران آنها به شدت برخورد شود. همچنین ضرورت دارد حداقل امکانات برای دفاع نیروها فراهم شود تا بتوانند در وظیفه ذاتی خود به نحو مطلوب ایفای نقش کنند.

دهمرده در ادامه نطق خود به بیان نکاتی درباره حوزه انتخابیه‌اش پرداخت و با تاکید بر اینکه اداره سیستان و بلوچستان با روش‌های کهنه، معمول و متداول اصلا مقدور و جوابگو نیست، گفت: ضرورت دارد در این زمینه تجدید نظر و روش‌های علمی و کارشناسی جایگزین روش‌های سنتی شود در این راستا براساس نظر کارشناسان تقسیم استان یک ضرورت و یک فرصت است.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی ویژه به زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان جهت جبران عقب ماندگی‌های استان، اظهار کرد: وسعت این استان از ۹ استان کشور بیشتر است ولی بودجه عمرانی آن از یک سوم کمتر است و روز به روز فاصله نقاط برخوردار و کم برخوردار بیشتر می‌شود،.

نماینده مردم زابل در مجلس همچنین گفت: با توجه به سر ریز شدن و پر شدن سد کجکی ضرورت دارد حاکمان افغانستان حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنند؛ حق همسایگی این نیست که الان جاری است و در حال انجام شدن است و این تعامل و همدلی جاده یک طرفه نیست.

دهمرده خواستار رسیدگی دولت به وضع نیروهای خرید خدمات، نهضتی‌ها، مهرآفرین، غیرانتفاعی‌ها و ناظران کشاورزی شد و تاکید کرد: باید به وضع گرانی، تورم، نرخ ارز و بقیه مطالب طبق قول‌های داده شده و جلسات مشترک مجلس و دولت حقیقتا رسیدگی شود.

کد خبر 846033 برچسب‌ها خبر مهم استان سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی افغانستان رود هيرمند

دیگر خبرها

  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • سقوط پهپاد اسراییلی در جنوب لبنان بر اثر اصابت موشک
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان
  • درخواست نماینده زابل از حاکمان افغانستان | حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنید؛ حق همسایگی این نیست
  • حادثه تلخ در اسکله پتروشیمی رازی ماهشهر/ سقوط جرثقیل ۲ کشته داد