Web Analytics Made Easy - Statcounter

 قاسمعلی قنبری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری برنامه های تابستانی را توجه به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، مهارت آموزی، استمرار فعالیت‌های پرورشی و ایجاد زمینه لازم جهت تقویت و تامین سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس برنامه های اوقات فراغت در زمینه مهارت های مختلف اعم از ارتباطی، معرفتی، فرهنگی و هنری، حرفه ای، اقتصادی و اشتغال‌زایی، ورزشی و سلامت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسؤول ادامه داد: با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای دارای وضعیت قرمز، کانون و پایگاه‌های تابستانی نیز که به صورت محدود فعالیت خود را آغاز کرده بودند به مدت یک هفته تعطیل شدند.

وی اظهار داشت: برای اجرای فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت طی سال جاری، ۴۶۷ پایگاه با پوشش بیش از ۷۵ هزار دانش آموز در نظر گرفته شده که تلاش می‌شود این مهم در تمامی ادارات نواحی و مناطق و مدیران در مراکز پایگاه‌های تابستانی در سطح استان با عملکرد خوبی تحقق یابد.

دبیر ستاد فعالیت های تابستانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: سامانه آموزشی شاد  فرصتی مناسب برای فعالیت های پرورشی به ویژه در ایام کرونایی است که باید از ظرفیت به وجود آمده در این سامانه جهت اجرای برنامه های تابستانی نهایت بهره مندی را داشت.

به گفته قنبری در زمان حاضر ۸۰ درصد دانش آموزان زنجانی عضو شبکه شاد هستند که تا حدود زیادی زیرساخت های لازم برای ارائه برنامه های اوقات فراغت فراهم شده چرا که انجام این کار از اسفند سال گذشته کلید زده شده بود.

وی اظهار داشت: این در حالی است که با توجه به شرایط کرونایی این اداره کل سه جشنواره فرهنگی و هنری را به صورت مجازی برای گروه‌های هدف برگزار کرد که استقبال آنان را به همراه داشت.

رییس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی، هنری در بخش استانی نیز به صورت مجازی از طریق شبکه شاد برگزار شد که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۵ درصدی داشت که بیانگر اقبال دانش آموزان زنجانی است.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی و تقویت زیرساخت‌های لازم می تواند فرصت مناسب برای ارائه برنامه های مختلف آموزشی برای دانش آموزان باشد، اظهار داشت: برنامه ریزی لازم توسط دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت برای ارتقای تکنولوژی مود نیاز در فضای مجازی می تواند برای سال های آینده نیز نتیجه بهتری را به دنبال داشته باشد.

قنبری خاطرنشان کرد: امور فرهنگی طی برنامه ریزی ها درصدد آن است که ۸۰ درصد برنامه های در نظر گرفته شده طی سال تحصیلی جدید به صورت مجازی برگزار شود که تحقق این مهم نتایج مطلوبی به دنبال دارد.

افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی سال ۱۳۹۹ با شعار"هر دانش آموز یک مهارت " همزمان با سراسر کشور و با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش و به صورت مجازی در استان زنجان برگزار شد.

برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش فضای مجازی زنجان شبکه شاد دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش فضای مجازی زنجان شبکه شاد دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش فضای مجازی زنجان شبکه شاد دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ارزش گذاری جایگاه معلمان در جامعه را در واقع ارج نهادن به مقام بالای علم، آگاهی، بصیرت و معرفت دانست و مردمی سازی و مشارکت پررنگ مردم در برنامه‌های هفته معلم را مساوی با نهادینه کردن ارزش علم و دانش در وجود دانش آموزان عنوان کرد.

وی ادامه داد: اگر مردم پای کار باشند و دانش آموزان مشارکت کنند، برنامه‌ها جلوه زیباتری پیدا می‌کنند و این کار به آنها احساس هویت می‌دهد بنابراین باید سعی شود در برگزاری برنامه‌ها از شکل رسمی و اداری که مردم و دانش آموزان فقط در آنها تماشاگرند، پرهیز شود.

صحرایی از رسانه‌های استان خواست یک موج رسانه ایی در سطح جامعه نسبت به گرامی داشت جایگاه واقعی و مقام معلم راه اندازی کنند؛ مانند پویش اگر بخواهید از معلم خود تشکر کنید چطور این کار انجام می‌دهید یا چه چیزی به او می‌گویید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به چارچوب برگزاری امتحانات نهایی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست در برگزاری هر چه بهتر و راحتر و بدون دغدغه این آزمون برای دانش آموزان تلاش کنند.

صحرایی با اشاره به برخی از مشکلات مدارس شهر کرمانشاه مانند فرسودگی مدارس، کمبود فضای آموزشی در برخی از شهرک‌های تازه ساز؛ ایجاد فضای آموزشی به اندازی کافی قبل از ایجاد شهرک‌ها را مورد تاکید قرار داد و همچنین از شهرداری، فرمانداری و آموزش و پرورش استان خواست گام به گام مسائل و کمبود فضای آموزشی در برخی محلات رفع کنند.

تجلیل از معلمان از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جلسه به تشریح برنامه‌های هفته معلم استان پرداخت گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته تجلیل از معلمان نمونه در سطح منطقه، شهرستان، استان و کشوری در قالب برنامه مختلف با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها است.

سلمان محمدی ادامه داد: در این هفته از معلمان نمونه، پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار، بازنشسته، خانواده شهدای فرهنگی تجلیل و همچنین از معلم بیماران صعب العلاج عیادت می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف قرآنی، ورزشی، هنری، آموزشی در سطح تمام شهرستان‌ها و استان و دیدار ۴۰ معلم و فرهنگی نمونه، بازنشسته، خانواده شهید استان با مقام معظم رهبری خبرداد و گفت: همچنین معلمان در این هفته به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها می‌روند و طی مراسمی با غبار روبی عطر افشانی و گلباران مزار شهدا با شهیدان انقلاب اسلامی تجدید پیمان می‌کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند