Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، این روزها که تب ویروس کرونا جامعه را فراگرفته تقریباً در هر محفلی وارد می‌شوی یا حتی در فضای مجازی هر صفحه‌ای را باز می‌کنی، صحبت از کرونا است.

بدون شک با بروز این ویروس، همگان به این باور رسیدند که سلامتی مهم‌ترین داشته هر انسانی است و در صورت عدم سلامتی، دیگر داشته‌ها تقریباً هیچ است و این مسئله امروز برای همه ما به‌خوبی ملموس بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت همدان را از صحبت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به‌راحتی می‌توان به تحلیل نشست، چراکه پیش‌ازاین آماری از شمار مبتلایان از جمع مدیران استان ذکر نمی‌شد، اما این مرتبه ابتلای تعدادی از معاونان استاندار همدان و شهردار همدان و شمار دیگری از مسئولان رده‌بالای استان در صدر صحبت‌ها قرار داشت.

رشید حیدری مقدم در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: امروز نگرانی اصلی شرایط متفاوت بیماری کرونا بازمان آغاز اپیدمی است، استان همدان در ۴. ۵ ماه گذشته عملکرد قابل‌قبولی در کنترل بیماری داشته است.

وی گفت: طبق شاخص از هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۰۰ نفر در کشور به ویروس کرونا آلوده‌شده‌اند، این شاخص در استان همدان ۱۱۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه بیماری کرونا تا حدودی کنترل‌شده ولی شکننده است، یادآور شد: در صورت عدم رعایت وضعیت استان همدان می‌تواند از حالت هشدار به وضعیت قرمز تبدیل شود.

وی اشاره کرد: دو هزار و ۳۴ نفر در استان همدان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، در استان همدان ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند.

حیدری مقدم گفت: از هفت هزار و ۵۰۰ مورد تست کرونا دو هزار و ۳۰۰ مورد مثبت بوده است، تست کرونای ۳۰ درصد افرادی که علامت کرونا دارند با مراجعه به مراکز درمانی مثبت بوده است.

دورهمی‌های خانوادگی نگران‌کننده است

وی بیان کرد: خانم‌های خانه‌دار و دور همی‌های خانوادگی نگرانی جدی ما است، اکنون اغلب مراسم به‌صورت زیرزمینی برگزار می‌شود.

حیدری مقدم تصریح کرد: نگرانی دیگر ما مربوط به کارکنان دستگاه‌های اجرایی است، با دستور استاندار همدان از هفته جاری استفاده از ماسک برای تمام دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، مراکز پیشخوان، مطب‌ها و هر محلی که تراکم جمعیتی وجود دارد، الزامی شده است.

وی افزود: به‌هیچ‌عنوان کارکنان دولت نمی‌توانند ماسک نداشته باشند، گیرندگان خدمت در صورت نداشتن ماسک به آنها خدمات داده نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که کنترل کرونا بیشتر از استفاده از ماسک و شستشوی دست و رعایت فاصله اجتماعی، نیاز به مسئولیت اجتماعی دارد، سه کار ساده استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از مبتلا شدن به کرونا اولویت دارد.

حیدری مقدم با تأکید بر اینکه کرونا گرفتن انگ اجتماعی، جرم، جنایت و یک رفتار غیرمعمول نیست، افزود: رسانه‌ها درزمینهٔ فرهنگ‌سازی در این رابطه بیشتر تلاش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه به وضعیت بیمارستان‌های دولتی استان اشاره کرد و بیان کرد: در کل استان همدان در بخش دولتی کمتر از سه هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد افزود: اگر در شهر همدان اتفاقی رخ دهد و فقط پنج درصد جمعیت به کرونا آلوده شود، به ۳۵ هزار تخت بیمارستانی نیاز پیدا می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با توزیع ماسک رایگان در دستگاه‌های اجرایی یا ایجاد محدودیت در برخی مشاغل بیان کرد: یکسری قوانین که پروتکل ملی است و باید از ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما اعلام شود.
وی اضافه کرد: وضعیت بیمارستانی، تجهیزات، کادر درمانی و پزشکی استان همدان از ۷۰ درصد استان‌ها وضعیت بهتری است اما این وضعیت می‌تواند به‌شدت شکننده باشد.

تعداد مبتلایان به کرونا در کادر درمان استان همدان ۳۵۰ نفر بوده است

وی در ادامه به واکسن کرونا نیز اشاره کرد و بیان کرد: یک‌هزار و ۷۰۰ پروژه تولید واکسن کرونا در دنیا در حال انجام است، پروژه تولید واکسن کرونای ما روی نمونه حیوانی جواب داده و پروژه انگلیس هم جواب داده و امیدواریم نیمه دوم سال واکسن به داد ما برسد.

حیدری مقدم ادامه داد: تعداد مبتلایان به کرونا در کادر درمان استان همدان ۳۵۰ نفر بوده است و خوشبختانه هیچ فوتی نداشته‌ایم، ۴۳ نفر از کادر درمان کرونا مثبت نیاز به بستری داشتند.

وی در ادامه افزود: برخی از مدیران هم به کرونا مبتلا شده‌اند، مدیرانی از استانداری، دستگاه‌های اجرایی، سازمان برنامه‌وبودجه، مسکن و شهرسازی، دادگستری به کرونا مبتلا شده‌اند و اما هیچ‌کدام بدحال نبودند و نیاز به بستری نداشتند و درمجموع کارمندان دستگاه‌های اجرایی چهار درصد افراد آلوده به کرونا را تشکیل می‌دهند.

مهرداد نادری فر اظهارکرد: همان زمان و قبل از تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا، بحث کرونا در کارگروه اجتماعی و سلامت استانداری همدان مطرح شد.

وی افزود: ۳۰ جلسه ستاد استانی کرونا در استان همدان تشکیل و هفت کمیته فعال‌شده که امر هماهنگی و مقابله با کرونا را دنبال می‌کند، ادامه داد: کمیته‌های اطلاع‌رسانی، عملیات روانی، بهداشت و درمان، مشارکت‌های مردمی، بهداشت محیط اجتماعی و امنیتی و بازرسی کارهای مربوط به خود را پیگیری می‌کنند.

کد خبر 528718 برچسب‌ها استان همدان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان كرونا در ايران رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان دستگاه های اجرایی استان همدان حیدری مقدم کادر درمان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) همتی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند

عبدالناصر همتی رییس کل اسبق بانک مرکزی با انتشار ویدیویی از وعده‌های رئیسی در زمان انتخابات نوشت: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند.

وی در این باره نوشت: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند. صادق در قول‌ها و اهل اقدام و عمل در مورد تورم، بورس، دلار، معیشت، سفره مردم ...!

خصوصاً، در مورد وعده برقراری گشت ارشاد مدیران، که قرار بود جایگزین گشت ارشاد کنند، ولی به نسخه ارتقاء یافته آن تبدیل شد که البته نوری هم در آن دیده نمی‌شود!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) همتی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • گوگل ۲۸ کارمند خود را پس از اعتراض به همکاری با دولت اسرائیل اخراج کرد
  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • اعتراض کارمندان گوگل به همکاری این شرکت با اسرائیل
  • برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد
  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • فقط کارمندان دولت تعطیلند؛ بقیه مردم باید پنجشنبه‌ها کار کنند!
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟