Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت:‌ سازه‌هایی که به صورت غیرقانونی در حریم جاده‌ها و ورودی شهرهای استان قزوین ایجاد شده‌اند، توسط دادستانی جمع‌آوری و قلع‌وقمع می‌شوند. - اخبار استانها -

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه تعرض به حریم جاده به ویژه در ورودی‌های شهر یکی از مشکلات توسعه راه‌های استان قزوین اظهار داشت: حریم جاده در هر بخشی از استان استاندارد و اندازه مشخصی دارد که متاسفانه بعضی از افراد با انگیزه‌های سودجویانه به این حریم تعرض می‌کنند و در آنها اقدام به راه‌اندازی سازه‌های دائم یا موقت تجاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به محدودیت اجرای طرح ساماندهی ورودی شهر با درختکاری اشاره کرد و افزود:‌ در استان قزوین 3 محور برف‌گیر و کولاک‌گیر داریم که بهتر است برای جلوگیری از مسدود شدن این محورها در زمستان درختکاری را به این محورها انتقال دهیم که البته در این زمینه توافقی هم با اداره کل منابع طبیعی صورت گرفته و آمادگی داریم که حریم جاده را برای این کار تسطیح کرده و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد عرض بیشتری از حاشیه جاده را به این کار اختصاص دهیم.

درخت‌ها توسط معارضان محلی کنده می‌شوند

از سوی دیگر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به مشکلات درختکاری در حریم جاده‌ها و آزادراه‌های استان قرار خواهند گرفت، اظهار داشت: چون زمین‌های موجود در مبادی ورودی شهرها متعلق به اشخاص مختلف است، متاسفانه این افراد حریم جاده‌ را قبول ندارند و هنگامی که درخت‌کاری در حریم جاده انجام می‌دهیم، اقدام به کندن درخت‌ها می‌کنند.

علی‌اکبر اسدالهی اضافه کرد: با توجه به تجاوز زمین‌دارهای محلی به حریم جاده و اینکه حاضر نیستند عقب‌نشینی کنند، اتاق بازرگانی که متولی اجرای طرح درختکاری در ورودی‌های استان است، با وجود این معارضان محلی قادر نبود که در حریم جاده درخت‌کاری انجام دهد و به همین جهت انجام این طرح در سال قبل متوقف شد.

تصادف اتوبوس در آزادراه قزوین ـ کرج/فوت دو نفر و مصدومیت تعدادی زیادی از مسافرانرئیس کل دادگستری استان قزوین: رسیدگی به اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی قزوین به "استاندار" محول شدپروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان ـ قزوین اسیر وعده‌های توخالی مسئولان / این پروژه چه زمانی افتتاح می‌شود؟

وی ادامه داد: بنابراین قرار شده که اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حریم جاده‌ها را مشخص کند و آن قسمت‌هایی که باید درخت‌کاری شود را تحویل اتاق بازرگانی بدهد. اگر چند سال کاشت نهال درخت در ورودی‌های استان ادامه پیدا کند، مردم به آنها عادت خواهند کرد و مشکل کندن درخت‌ها در ورودی‌ها از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین بیشتر بخوانید... تصادف اتوبوس در آزادراه قزوین ـ کرج/فوت دو نفر و مصدومیت تعدادی زیادی از مسافران رئیس کل دادگستری استان قزوین: رسیدگی به اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی قزوین به "استاندار" محول شد پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان ـ قزوین اسیر وعده‌های توخالی مسئولان / این پروژه چه زمانی افتتاح می‌شود؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین استانداری قزوین حریم جاده ها حریم جاده استان قزوین ورودی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شدند

محمد پورتیموری گفت: طی این مدت سه هزار و ۲۰۶ سفر توسط اتوبوس‌های برون‌شهری قم انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کمتر بوده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم،  همچنین با اشاره به آمار ورودی خودرو به استان قم، گفت: تاکنون سه میلیون و هفت هزار خودروی سواری وارد استان و ۲ میلیون و ۷۰۹ خودرو سواری نیز وارد شهر قم شده‌اند.

او ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی حدود ۳۴۰ سانحه رانندگی نیز در طول جاده‌های استان قم به وقوع پیوسته‌است.

پورتیموری با بیان اینکه متوسط سرعت در محور‌های قم طی این مدت ۸۹ کیلومتر بر ساعت بوده‌است، ادامه داد: در مجموع ۱۷ درصد رانندگان ورودی به قم سرعت غیرمجاز داشته‌اند.

او بیان کرد: در این مدت ۹۱ درصد از خودرو‌های ورودی به استان قم وسایل نقلیه سبک بوده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در پایان گفت: به صورت متوسط هر ساعت ۲۷ هزار خودرو از محور‌های مواصلاتی این استان تردد داشته‌اند.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آزادراه قزوین - رشت پر ترددترین محور ورودی گیلان
  • تردد خودروها در محورهای ورودی استان بوشهر ۶ درصد کاهش دارد
  • ۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شدند
  • ثبت تردد بیش از ۶۱۴ هزار خودرو در مبادی ورودی بوشهر
  • جان دوباره برای بلوط ۳۵ ساله در لنده
  • بیانیه سازمان منابع طبیعی درباره خبر قطع ۴ هزار درخت در منطقه الیمالات
  • رفت‌ وآمد بیش از ۷ میلیون خودرو در راه‌های دورن‌ استانی بوشهر
  • رفت‌وآمد بیش از ۷ میلیون خودرو در راه‌های دورن‌استانی بوشهر
  • روشنگری منابع طبیعی پیرو انتشار خبر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در الیملات شهرستان نور
  • کاهش ۵ درصدی تردد در راه‌های استان اردبیل