Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، سردار سید محمود میرفیضی در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه انقلاب و دفاع مقدس استان اظهار داشت: فرهنگ عاشورا نسل به نسل و سینه‌به‌سینه به ما منتقل شد و جلوه طلایی خود را در طول دوران دفاع مقدس به‌خوبی متبلور ساخت.

وی با اشاره به اینکه ایثار و ازخودگذشتگی از جلوه‌ها و مؤلفه‌های فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است، افزود: به‌رغم وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها، جلوه ایثارگری و همدلی و همراهی مردم  و گروه‌های جهادی را در کمک‌های مومنانه و دیگر موارد مربوط به کرونا شاهد بودیم به‌طوری‌که حتی در پیشرفته‌ترین کشورها ازنظر بهداشتی نیز از آن خبری نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرفیضی پرداختن به امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی مسائل رایج در جبهه‌ها را مورداشاره قرار داد و افزود: در آن زمان باوجود رعایت سلسله‌مراتب، اگر یک نیروی عادی موضوعی را تذکر می‌داد، فرمانده با روی گشاده می‌پذیرفت و ما باید بتوانیم از آمیختگی فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس با موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه به‌درستی بهره ببریم.

فرمانده انتظامی استان قم همچنین موضوع همیار پلیس را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: استفاده از دانش آموزان به‌عنوان همیار پلیس موجب شد تا بافرهنگ سازی صحیح، آمار تصادف‌ها و مرگ‌ومیر سالانه ناشی از آن به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند.

وی مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان را یکی از مراکز بسترساز و فرهنگ‌ساز حوزه ایثار و شهادت دانست و تاکید کرد: این مرکز که زیر ستاد کل نیروهای مسلح راه‌اندازی می‌شود، تاثیرات عمیقی را در حوزه آشنایی با افتخارات و آموزه‌های دفاع مقدس و درنتیجه افزایش کرامت انسانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد داشت.

بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در موزه دفاع مقدس قم احداث می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در این بازدید از احداث بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی حوزه ایثار و شهادت استان در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم خبر داد.

حجت‌الاسلام علی لقمان پور ادامه داد: موزه انقلاب اسلامی قم کاملا رویکرد مردمی دارد و در همین راستا امکانات و خدماتی برای استفاده عموم بازدیدکنندگان پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: برای بخش‌های مختلف نیروهای مسلح و گروه‌های مردمی فعال در دوران دفاع مقدس، نصب نمادها و المان‌هایی در موزه پیش‌بینی‌شده و ضرورت دارد از نیروی انتظامی هم نمادی که یادآور رشادت این نیرو به‌عنوان شهربانی و ژاندارمری در آن دوران باشد، مشخص گردد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ضرورت پیوست علمی را برای موزه مورد تأکید قرارداد و تصریح کرد: موزه قم باید به دانشگاهی برای آموزش مولفه های ایثار و شهادت تبدیل شود و اساتید و دانشجویانی از سراسر کشور در این مرکز حضور یابند.

وی افزود: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی حوزه ایثار و شهادت در استان قم در موزه انقلاب و دفاع مقدس استان راه‌اندازی می‌شود تا پاسخگوی مناسبی برای محققان و پژوهشگران این حوزه باشد.

لقمان پور ضرورت پیوست انتظامی را نیز جزء لاینفک راه‌اندازی موزه برشمرد و گفت: ان‌شاءالله با تمهیدات صورت گرفته، شاهد افتتاح مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم در هفته دفاع مقدس امسال باشیم.

ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس قم به‌عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم بود. این طرح که از سال ۹۲ روند اجرایی آن به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف‌شده بود در ماه‌های گذشته بار دیگر مراحل ساخت آن ادامه یافته است.

بنای اصلی طرح درمساحتی به ابعاد هشت هزار مترمربع احداث می‌شود که درکل محوطه با مساحتی حدود ۳۰هکتار در اختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، در این مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته‌شده است. همچنین در این مجموعه بخش‌های دیگری ازجمله کتابخانه، آمفی‌تئاتر و سالن کنفرانس نیز راه‌اندازی می‌شود.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فرماندهی نیروی انتظامی قم دفاع مقدس قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فرماندهی نیروی انتظامی قم دفاع مقدس قم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فرماندهی نیروی انتظامی قم دفاع مقدس قم حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مرکز فرهنگی و موزه انقلاب موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس استان دفاع مقدس ایثار و شهادت دفاع مقدس قم دفاع مقدس راه اندازی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، گفت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام علی لقمان‌پور با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی افزود: یکی از دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال 1365 در شلمچه به شهادت رسیده است و دیگری در عملیات عاشورای 2 در سال 1364 در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، تصریح کرد: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه دهم فروردین، هجدهم ماه مبارک رمضان مصادف با نخستین شب قدر، پس از مراسم استقبال، به معراج الشهدای گمنام واقع در ضلع غربی ساختمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم (ورودی بلوار شهید آوینی) منتقل خواهند شد.

لقمان‌پور بیان کرد: این لاله‌های فاطمی از زمان حضور در معراج الشهدا تا زمان تشییع و خاکسپاری، میهمان جمع عاشقان و ارادتمندان شهیدان در آیین وداع هیئات عزاداری سطح استان خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: مراسم تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس، بعد از ظهر روز یکشنبه 21 ماه مبارک رمضان سالروز شهادت امام علی (ع) و روز سیزدهم فروردین، از میدان سلام مجاور مسجد مقدس جمکران و منتهی الیه بلوار پیامبر اعظم (ص)، به سمت این مسجد مقدس تشییع و در صحن اصلی خاکسپاری خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • طرح «زندگی با آیه‌ها»زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی است
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • انتقادات قائم مقام سازمان تبلیغات در موضوع حجاب