Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به کاهش میزان تصادفات جاده ای آذربایجان شرقی در سال ۹۸، اظهار داشت: هم اکنون آذربایجان شرقی از نظر آمار تصادفات جاده ای در سطح کشور در رده یازدهم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی، در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و ارایه آموزش به مردم برای رعایت سرعت مجاز و مطمئن در جاده ها و پرهیز از عجله کردن در رانندگی، افزود: در صورت رعایت رانندگی از سوی رانندگان، ارتقای استاندارد جاده ها، ایمن سازی راه ها و نصب تجهیزات کنترلی در جاده ها میانگین سرعت رانندگان و آمار تصادفات جاده ای کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عامل انسانی و مردم نقش اساسی در تصادفات جاده ای دارند و عدم رعایت قوانین رانندگی و پایین بودن ایمنی جاده ها و خودرو نیز از دیگر عوامل بروز تصادفات در جاده های استان هستند.

رحمتی، با بیان اینکه اعتبارات و منابع مالی موجود برای حفظ وضعیت موجود نیز کفایت نمی کند، ادامه داد: باید از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان استان در مجلس برای تخصیص اعتبارات لازم برای نگهداری راه ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان پیگیری های لازم انجام شود.

وی با اشاره به مشخص نشدن متولی انتقال اجساد تصادفات جاده ای، یادآوری کرد: نباید در این مورد منتظر قوانین و مقررات شد بلکه باید متولی این کار مشخص شود و اگر شهرداری در نزدیکی محل تصادف باشد این کار را به عهده آن ها گذاشت.

رحمتی، افزود: ماندن جنازه ساعت ها در کنار جاده برای بازماندگان متوفی رنج آور است، بنابراین باید با مشخص کردن متولی این کار تلاش شود تا اجساد به موقع به سردخانه منتقل شوند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تصادف تبریز عمران تصادفات جاده ای آذربایجان شرقی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد؛ رتبه نخست پرفروش‌ترین داروها در ایران

محمدحسین متولی، رئیس اداره پایش تامین زنجیره داروی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد، ادالت کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده اند.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم قرار دارند.

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین داروهای تأمینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهایی که نام برده شد، ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

منبع: آنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد؛ رتبه نخست پرفروش‌ترین داروها در ایران
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی