Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@09:21:30 GMT

مشکل بزرگ برای لیگ برتر فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۹۵۴۱

مشکل بزرگ برای لیگ برتر فوتبال ایران

لیگ برتر شروع نشده به مشکل خورد و استقلال و فولاد به علت شیوع گسترده کرونا در میان کادر فنی و بازیکنان، نتوانستند مقابل رقبای خود به میدان بروند. سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ می‌گوید بازی این دو تیم با رقبایشان ۳ بر صفر نیست چرا که تعداد نفرات مبتلا به کرونا در این دو تیم بیش از حد مجاز و ۲۵ درصد اعلام شده در پروتکل بهداشتی لیگ برتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تایید این موضوع از سوی مقام رسمی سازمان لیگ، بررسی پرونده بازی در کمیته انضباطی را متوقف می‌کند و در این صورت بازی‌ها باید در زمان دیگری برگزار شوند تا با تکمیل جدول مسابقات، فصل جاری نیز به پایان برسد، اما در حال حاضر هم جدول برگزاری بازی‌ها با فشردگی بالایی دنبال می‌شود و از الان هشدار برای سازمان لیگ به صدا در آمده است؟

* قرنطینه دو هفته‌ای استقلال و فولاد

تایید ابتلای اعضای دو تیم استقلال و فولاد به ویروس کرونا، به معنای قرنطینه دو هفته‌ای بازیکنان و سایر عوامل این تیم برای جلوگیری از شیوع کرونا است. در واقع این دو تیم بعد از دو هفته استراحت، نیازمند مدت زمان دیگری هستند تا با برگزاری تمرینات خود به مرز آمادگی جسمانی لازم برای برگزاری مسابقه برسند که قطعا این موضوع کمتر از یک هفته نخواهد بود.

با احتساب دو هفته تعطیلی و یک هفته استراحت، استقلال و فولاد ادامه بازی‌های لیگ در تیر و همینطور چندین روز در مرداد را از دست می‌دهند که این اتفاق یک بحران بزرگ برای سازمان لیگ به شمار می‌رود چرا که در این صورت سازمان لیگ قادر به اتمام فصل جاری نخواهد بود و چندین، اما و اگر مختلف برای اهالی فوتبال به وجود می‌آید.

* غیبت استقلال و فولاد در ۴ هفته از لیگ برتر

نگاهی به جدول بازی‌های لیگ نوزدهم نشان می‌دهد این دو تیم در سه هفته آینده چهار بازی مختلف را در پیش رو دارند که به علت شیوع کرونا، نمی‌توانند به میدان بروند. استقلال با تیم‌های تراکتور، صنعت نفت آبادان، نساجی و سپاهان و همچنین فولاد با نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس، ذوب آهن و گل گهر بازی دارند که با غیبت حتمی در این بازی‌ها در سرنوشت سایر تیم‌ها هم تاثیر می‌گذارند و چه بسا در روند تعیین قهرمان و همینطور تیم‌های سقوط کننده به دست پایین‌تر نقش مهمی ایفا کنند.

تا ابتدای مرداد، استقلال و فولاد نمی‌توانند در ۵ بازی خود به میدان بروند و قطعا سه هفته باقی مانده از این ماه برای برگزاری هشت دیدار کافی نیست چرا که بعد از آن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و اردوی تدارکاتی تیم ملی آغاز می‌شود.

اگر در ادامه لیگ مشکل دیگری هم برای هیچ تیمی ایجاد نشود، به پایان رساندن فصل جاری تا پایان مرداد امری محال به نظر می‌رسد و باید دید لیگ برتر ایران به چه سمت و سویی می‌رود. این اتفاق می‌تواند روی تقویم فصل جاری و ادامه دار شدن آن تا مهر ۹۹ و همین‌طور به تعویق افتادن شروع فصل آینده نیز منجر شود. در کنار این موضوع بازی‌های جام حذفی را هم باید در نظر گرفت که حتی یک دیدار از مرحله یک چهارم نهایی آن باقی مانده و استقلال و سپاهان باید در این مسابقه هم به مصاف هم بروند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: لیگ برتر استقلال فولاد استقلال و فولاد سازمان لیگ دو تیم فصل جاری لیگ برتر دو هفته بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد آبشک به استقلال خوزستان پیوست؛ رسمی

محمد آبشک به خوزستان بازگشت

طرفداری | تیم فوتبال استقلال خوزستان یک هافبک دفاعی جذب کرد.

محمد آبشک که سابقه حضور چند فصله در تیم فولاد را در کارنامه دارد، در پایان نیم فصل نخست لیگ بیست و سوم از فولاد کنار گذاشته شد. اما او اکنون به عضویت تیم استقلال خوزستان درآمد.

آبشک سابقه بازی در ملوان، مس کرمان و داماش گیلان را هم در کارنامه دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • هدیه ویژه نکونام به استقلال
  • فولاد خوزستان با ویسی به دنبال نجات در لیگ برتر
  • برنامه ویسی برای نجات فولاد
  • چلسی دنبال پیشرفت، برنتفورد و برنلی خواهان فراری بزرگ، آیا آرسنال از خط پایان قهرمانی می‌گذرد؟
  • بهترین آقای گل لیگ برتر، دوباره در زمین چمن!(عکس)
  • نگرانی بزرگ اینتر: علاقه شدید ستاره‌های تیم به المپیک!
  • محمد آبشک به استقلال خوزستان پیوست؛ رسمی
  • آژیر قرمز برای ۳ تیم خوزستانی/ نابسامانی مدیریتی عامل اصلی ناکامی
  • صعود فولاد سیرجان به مرحله نهایی لیگ برتر والیبال
  • فولاد سیرجان نخستین فینالیست لیگ برتر والیبال