Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیر شورای فنی شهرداری تهران، از تصویب "دستورالعمل تهیه پوسته طرح برای تونل های شهری" خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، پژمان اللهوردیزاده ضمن اعلام خبر فوق، تعیین پوسته یا حریم تونل های شهری را یکی از چالش های مهم مدیریت شهری در بخش طراحی و احداث فضاهای زیرسطحی ذکر و اضافه کرد: دستورالعمل تهیه پوسته طرح برای تونل های شهری، در 2 بخش ضوابط حاکم بر طرح و الزامات طراحی فضاهای زیرسطحی در شهر تهران تهیه شده است و ضمن در نظر گرفتن ملاحظات ایمنی، مدیریت خطر و آسیب های احتمالی برای اراضی و سازه های مجاور، راهکارهای موثری را برای تسهیل این موضوع چالش برانگیز مطرح ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان آنکه طرح پوسته فضاهای زیرسطحی موضوعی گسترده، چندوجهی و دارای ضوابط مختلف است، گردآوری این ضوابط در قالب یک دستورالعمل را از دیگر ضرورت های تدوین دستورالعمل تهیه پوسته طرح برای تونل های شهری دانست و یادآور شد: ضوابط حاکم بر طراحی پوسته تونل های شهری که مبنای تهیه این دستورالعمل بوده است، هدف و دامنه کاربرد، استانداردها و دستورالعمل های لازم الاجرا و نیز تعاریف مرتبط با هر ضابطه را به تفکیک ارائه کرده است.
دبیر شورای فنی شهرداری تهران، در تشریح سایر موارد مطرح شده در بیست و هفتمین نشست شورای فنی شهرداری تهران از تصویب "فهرست بهای تجمیعی شبکه فرعی جمع آوری و هدایت رواناب سطحی سال 1399 "  خبر داد و گفت: هدف از تدوین و تصویب این فهرست بها، یکسان سازی و ایجاد وحدت رویه در برآورد هزینه عملیات احداث، بازسازی و ترمیم شبکه فرعی هدایت رواناب ها طی سال جاری بوده است.
وی همچنین با اعلام ابلاغ فهرست بهای پیاده روسازی سال 1399 توسط معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از ابلاغ شاخص های قطعی تعدیل مربوط به دوره های سه ماهه سوم و چهارم سال 98 توسط دبیرخانه شورای فنی شهرداری تهران خبر داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای فنی شهرداری تهران تونل های شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام در غرب تهران | ۴۲ ملک معارض این ساختمان تعیین تکلیف شدند

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد رحیم مرتضوی روز پنجشنبه در جریان بازدید جمعی از مدیران شهری از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام با بیان اینکه رفع معارضین در مرحله نهایی قرار دارد، گفت: مردم منطقه ۹ از بار ترافیکی رنج می‌بردند و در مسیر میدان آزادی نیز با ترافیک مواجه بودند که امیدواریم با اقدامات در حال انجام معاونت فنی و عمرانی، گشایش ترافیکی در این محدوده حاصل شود.

او افزود: ۴ هزار میلیارد ریال برای تملک بخشی از معارضین، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تملک اراضی ارتش و ۸ هزار میلیارد ریال برای تملک سوله‌های آموزش و پرورش و در مجموع نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد ریال در این راستا هزینه شده ضمن اینکه برای رفع معارضین شخصی نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

مرتضوی با بیان اینکه ۴۲ ملک با قیمت ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال شناسایی و قیمت‌گذاری شده‌اند، اضافه کرد: ما پنچ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سازمان املاک و مستغلات دریافت و این درخواست را مطرح کردیم که اولویت‌ها از بین این ۴۲ ساختمان اعلام شود تا بتوان تملک آنها را به نتیجه رساند.

کد خبر 845494 منبع: ایرنا برچسب‌ها ترافیک - شهری شهردارى تهران بزرگراه تهران

دیگر خبرها

  • احداث ۵ هتل در بوستان‌های جنگلی مصوبه شورای شهر است
  • آرامستان‌های جدید شهر تهران کجا هستند؟
  • احداث آرامستان‌های جدید در شرق و غرب تهران
  • احداث آرامستان جدید پایتخت در ۲ نقطه تهران
  • طراحی لیگ (INSITU) در بخش پرایمری و سکندری در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • جزییات ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام در غرب تهران | ۴۲ ملک معارض این ساختمان تعیین تکلیف شدند
  • انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • محور یاسوج به سی‌سخت مسدود می‌شود
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان