Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل عاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: به‌زودی منطقه گردشگری تالاب "نئور" به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تحویل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: به‌زودی منطقه گردشگری تالاب "نئور" به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تحویل می‌شود.

فرزاد قلندری 17 تیر در جلسه هماهنگی بهره برداری از تالاب نئور با اشاره به اینکه به زودی منطقه گردشگری تالاب نئور به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تحویل داده می‌شود، افزود: با ایجاد زیرساخت‌های لازم از ظرفیت تالاب نئور که به عنوان یکی از پتانسیل‌های گردشگری در استان اردبیل شناخته می‌شود برای رونق گردشگری استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منطقه گردشکری تالاب نئور به میراث فرهنگی و گردشگری استان در طی چند روز آینده تحویل داده می‌شود تا پس از طی فرآیند قانونی سرمایه‌گذار واجد شرایط برای مجموعه انتخاب و در قالب طرح مصوب مجموعه نسبت به ایجاد زیر ساخت‌ها و امکانات مورد نیاز گردشگران اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: میراث فرهنگی و گردشگری استان در کوتاه مدت نیز اقدامات متناسبی جهت رفاه حال اهالی و گردشگران برای استفاده از مجموعه انجام می‌دهد.

به گزارش گروه دریافت ایسنا، وی اظهار کرد: بدیهی است تولیت سایر مناطق و تالاب با محیط زیست استان است و باید در این راستا با اهتمام ویژه‌ای ضمن انجام هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در سریع‌ترین زمان اقدامات لازم را نیز عملیاتی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دریاچه نئور میراث فرهنگی ساماندهي میراث فرهنگی و گردشگری استان منطقه گردشگری تالاب نئور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳ رویداد فرهنگی خوزستان در تقویم گردشگری کشور

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی خوزستان از ثبت سه رویداد فرهنگی استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در روزهای اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمال عامری‌نسب امروز، اظهار داشت: آیین سنتی‌ مذهبی چوب‌زنی، جشنواره صد روز با رود دز و آیین گرگیعان مردم عرب خوزستان، سه رویداد فرهنگی مهم استان خوزستان هستند که پس از تأیید در کمیته رویدادهای استان، ارسال به معاونت گردشگری کشور و طرح در شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور، در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید و گواهینامه ثبت این رویدادها صادر شد.

وی در ادامه با بیان این‌که آیین سنتی‌مذهبی چوب‌زنی، از آیین‌های سنتی عزاداری حسینی در دزفول است که هر سال در دهه نخست محرم برگزار می‌شود، افزود: این مراسم قدمتی چند صد ساله دارد و تداعی‌ کننده صحنه‌های نبرد امام حسین (ع) و یارانش در کربلا است.

عامری‌نسب اضافه کرد: آیین چوب‎‌زنی یا سنگ‌‎زنی نیز از آیین‌های عزاداری ویژه دزفول است که از 140 سال پیش در محله کلانتریان و برخی دیگر محله‌های قدیمی دزفول از جمله چولیان، میان‎دره، سرمیدان و عباسیه در ماه محرم اجرا می‌‎شود و سال 1401 در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس ثبت شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به این‌ که جشنواره صد روز با رود دز در راستای برندسازی ملی در خصوص یکی از مهم‌ترین شریان‌های حیات استان خوزستان و از سرمایه‌های مهم ملی برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و محیط‌زیستی رود دز در سطح کشور است.

وی ادامه داد: از اهداف این رویداد، معرفی رودخانه دز در سطح ملی، ارتقای وضعیت زیست‌محیطی این رودخانه و ایجاد فرصت مناسب برای بهره‌برداری بهینه از رودخانه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

عامری‌نسب در خصوص سومین رویداد ثبت‌ شده در تقویم گردشگری کشور نیز گفت: جشن گرگیعان، مراسم آیینی میلاد امام‌ حسن (ع) است که توسط عرب‌های خوزستان برگزار می‌شود، این رویداد نیز در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان به مناسبت تولد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود و مردم در شب میلاد و روز میلاد اقدام به برپایی جشن و توزیع شیرینی می‌کنند.

وی افزود: رویداد گرگیعان سال 1395 در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده‌ است. 

به گزارش تسنیم، تعداد دیگری از رویدادهای استان خوزستان به شورای ثبت کشور پیشنهاد شده که در انتظار بررسی و صدور گواهینامه هستند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت ۳ رویداد فرهنگی خوزستان در تقویم گردشگری کشور
  • تالاب مره ثبت ملی شد
  • تالاب مره قم ثبت ملی شد
  • واکنش وزیر به قتل‌عام درختان منطقه جنگلی: به ما ربطی ندارد!
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری
  • واکنش ضرغامی به قطع درختان منطقه جنگلی نور
  • بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی
  • رضایت مسافران نوروزی از سفر به شیراز
  • اقامت مسافران نوروزی در استان اردبیل از مرز ۱۲۵ هزار نفر گذشت