Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@15:09:55 GMT

قیمت نفت عربستان برای سومین ماه گرانتر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۹۶۷۴

قیمت نفت عربستان برای سومین ماه گرانتر شد

عربستان سعودی قیمت فروش نفت خود برای ماه اوت به مقصد آسیا، آمریکا و شمال اروپا را در پی نشانه‌های تداوم بهبود تقاضا برای انرژی، افزایش داد.

به گزارش ایسنا، شرکت آرامکوی سعودی قیمت فروش رسمی گرید نفتی سبک عرب لایت به مشتریانش در آسیا را که بزرگترین بازار این شرکت محسوب می‌شود، برای سومین ماه متوالی افزایش داد اما این افزایش کمتر از میزان مورد پیش بینی بازرگانان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گرید در آسیا یک دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص قیمت نفت خاورمیانه فروخته خواهد شد در حالی که در ژوییه ۲۰ سنت پایینتر از این شاخص بود.

بازرگانان و پالایشگاه‌هایی که اکنون با حاشیه سود اندک پالایش نفت دست و پنجه نرم می‌کنند، پیش‌بینی کرده بودند قیمت عرب لایت در اوت یک دلار و ۴۵ سنت افزایش خواهد داشت.

آرامکو قیمت همه گریدهای نفتی خود به مقصد آسیا برای فروش در اوت را یک دلار در هر بشکه افزایش داد و قیمت فروش نفت سبک به مقصد آمریکا را بین ۲۰ تا ۴۰ سنت بالا برد و نفت عرب لایت با ۳۰ سنت افزایش، یک دلار و ۶۵ سنت بالاتر از شاخص قیمت بازار شد. قیمت اکثر گریدهایی که به مشتریان شمال غربی اروپا فروخته خواهند شد هم افزایش داده شد. تنها منطقه ای که آرامکو قیمت فروش نفت خود را به مشتریانش کاهش داد، مدیترانه با یک دلار در هر بشکه کاهش قیمت فروش بود.

عربستان سعودی و روسیه در چارچوب گروه اوپک پلاس سرگرم اجرای داوطلبانه کاهش عرضه به منظور کاهش سطح ذخایر و متعادل کردن بازار هستند. این کشورها با کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوییه موافقت کرده‌اند و قصد دارند از آغاز اوت کاهش تولید خود را محدود کنند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اواسط ژوئن گفت: اوپک پلاس در مسیر درستی قرار دارد اما برای دستیبابی به تعادل مجدد بازارهای نفت، راه طولانی در پیش دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سعودیها صادرات نفتشان را در ژوئن به پایینترین میزان در چند سال گذشته کاهش دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت فروش نفت عربستان توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک قیمت فروش یک دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست

قیمت طلا امروز، چهارشنبه (۲۷ مارس) به دلیل بازدهی پایین‌تر خزانه‌داری ایالات‌متحده ثابت ماند، اگرچه طلا در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد سیاست فدرال‌رزرو بودند.

به گزارش ایسنا، بهای طلا پس از دو جلسه افزایش قیمت، در ۲۱۷۸ دلار و ۳۱ سنت در هر اونس ثابت بود. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۷۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده در روز سه شنبه اندکی کاهش یافت. سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود. داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که سفارش‌ها برای کالاهای تولیدی ایالات‌متحده در ماه فوریه بیش از حد انتظار افزایش یافته است، در حالی که هزینه‌های تجاری برای تجهیزات نشانه‌های اولیه بهبود را نشان می‌دهد.

قیمت طلا در هفته گذشته پس از اینکه سیاستگذاران فدرال رزرو اعلام کردند که با وجود بالا بودن تورم اخیر، همچنان انتظار دارند تا پایان سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را تا سه چهارم درصد کاهش دهند، به بالاترین حد خود رسید. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که سه کاهش نرخ بهره را برای سال جاری در نظر گرفته است.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله گران به احتمال ۷۲ درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در جلسه قبل از ۸۳۵.۳۳ تن در روز دوشنبه ۰.۶۲ درصد کاهش یافت و به ۸۳۰.۱۵ تن رسید. در همین حال، داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه فوریه حدود ۴۸ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از نوامبر رسید.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۲۴.۴۲ دلار ثابت ماند، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳.۷۰ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۹۰.۹۸ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی رشد نرخ ارز در دولت سیزدهم
  • قیمت نفت بیش از یک دلار بالا رفت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • سقوط بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • تحلیلگران در مسیر صعود بیت‌کوین سردرگم شدند
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • غول خودروهای برقی چین لرزید