Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@19:57:01 GMT

۱۶۰ نیرو آتش بهار را خاموش کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۹۷۴۹

۱۶۰ نیرو آتش بهار را خاموش کردند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: حدود ساعت هشت و نیم شب گذشته وقوع آتش سوزی در کوه بهار واقع در حوزه استحفاظی شهرستان‌های گرمه و جاجرم اطلاع داده شد که در همین راستا ۱۶۰ نیروی امدادی و مردمی از شهرستان‌های گرمه، جاجرم، بجنورد و مانه و سملقان به منطقه اعزام شدند و این نیرو‌ها تا ساعت چهار بامداد امروز صبح در حال مهار و خاموش کردن آتش بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد نظری، با یادآوری این مطلب که بیشترین منطقه استحفاظی آتش گرفته در کوه بهار در شهرستان گرمه بوده است که این آتش به سوی حوزه استحفاظی شهرستان جاجرم نیز گسترش یافت، افزود: هنوز علت اصلی در بروز این اتفاق مشخص نشده و موضوع در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید

کوه بهار جاجرم آرام گرفت آتش سوزی وسیع در ارتفاعات کوه بهار جاجرم

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در برآورد اولیه به نظر می‌رسد که ۹۰ هکتار از این منطقه جنگلی که دارای پوشش گیاهی درختان ارس نیز بوده در آتش سوخته است.

منبع: عصر اترک

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران کوه بهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مجلس ایرانشهر» در تنگستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن برزگر بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن دعوت از علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی گفت: با توجه به نشست‌های متعدد تخصصی و رایزنی‌های فراوان و تاکید در امسال، تصمیم گرفته شد موضوع پانزدهمین سالانه بهار تنگستان را به حوزه تمدنی ایران بزرگ تحت عنوان «مجلس ایرانشهر» اختصاص دهیم.

دبیر همایش بهار تنگستان افزود: تنوع در آئین‌ها و سنت‌های نیاکان، ما را بر آن داشت که نخست، اشتراکات فرهنگی را در شعر پارسی که جلوه گاهی از ماهیت یکپارچگی ایران بزرگ است را دست مایه اصلی مجلس ایرانشهر قرار دهیم، از این روی با دعوت از ادیبان و فردوسی پژوهان کشورهای پاکستان، افغانستان و ایران و همچنین سفیر و رایزنان فرهنگی کشورهای ازبکستان و تاجیکستان مجلسی برای هم آوایی و هم پایگی ایران در مرزهای سیاسی و فرهنگی برگزار کنیم.

دبیر همایش بهار تنگستان در پاسخ به این سوال که با توجه به ظرفیت‌های حوزه تمدنی ایران، آیا می‌توانیم بار دیگر شاهد یکپارچگی فرهنگی شویم.؟ وی گفت یکپارچگی فرهنگی محصول سال‌ها تلاش در این عرصه است، ادیبان و شعرای بی بدیلی پا به عرصه وجود گذاشتند تا ما اکنون بر خود ببالیم که زبان فارسی به مدد فردوسی، رودکی در کشورهای آسیای میانه، پاکستان و بخشی از هند و کشمیر تکلم و در مدارس تدریس می‌شود.

برزگر گفت نه تنها زبان بلکه آئین‌ها و از جمله نوروز این پیوند را عمیق و نا گسسته می‌کند و ما نیز به لطف تنوع آئین در حوزه تمدنی بزرگ می‌توانیم اشتراکات خود را تقویت و مطالبات جهانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: لذا بر این باوریم که مهندسی فرهنگی و در ادامه شناسایی ظرفیت‌های استان می‌تواند حوزه تمدنی ایران بزرگ را در پیدا و پنهان تاریخ فراموش شده منطقه و حتی کرانه خلیج فارس باز یابد.

وی افزود: شهرستان تنگستان با ۱۰۳ روستا و ۳ شهر نیازمند داشتن «مرکز پایش و مطالعات روستایی» است تا بتواند تاریخ گذشته و افق پیش روی را مطالعه و مستند کند، البته تأسیس «بنیاد تنگستان شناسی» از مطالبات جدی مورخین و فرهیختگان این شهرستان است.

عبدالرحمن برزگر با اشاره به بخش‌های جنبی این همایش افزود: امسال طرحی نو در انداختیم و از هنرمندان خوشنویس، نویسنده و عکاس شهرستان تنگستان با بر پایی غرفه کتابت سروده‌های فردوسی بزرگ، بر پایی نمایشگاه آثار نویسندگان هم استانی و همچنین برگزاری اردو و نمایشگاه عکس بهره بردیم.

برزگر خاطر نشان کرد: خانواده بزرگ زنده یاد غلامعلی خلیلی توانسته‌اند در روستای گاهی از توابع شهرستان تنگستان، طی پانزده سال با برگزاری نشست‌های مختلف ادبی چراغ فروزنده فرهنگ و هنر این مرز و بوم را فروزان‌تر کنند، از این روی جا دارد از آقای خضر خلیلی به نمایندگی خانواده و مردم دوست داشتنی دهستان بوالخیر صمیمانه تشکر کنم.

وی گفت: می‌توانیم مجلس ایرانشهر را در جای جای استانمان برگزار کنیم.

کد خبر 6080200

دیگر خبرها

  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • گشت فوریت‌های اجتماعی در منطقه ۷ تهران
  • جلوه نمایی لاله‌های واژگون در دشت خمبی گرمه
  • جلوه نمایی لاله‌های واژگون در دشت‌ خمبی گرمه
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • تیمار و رهاسازی چهار گونه جانوری در طبیعت میاندشت جاجرم
  • «مجلس ایرانشهر» در تنگستان برگزار می‌شود
  • نگاهی به طبیعت بهاری شهر اردل+ تصاویر