Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا موافقت خود را درباره فروش سلاح و تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی، فرانسه، لیتوانی، اندونزی و آرژانتین به ارزش حدود ۷.۵ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که واشنگتن طی هفته‌های گذشته تحرکات و فشارهای خود را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تشدید کرده است، وزارت خارجه آمریکا موافقت خود را با فروش سلاح و تجهیزات به چندین کشور به ارزش ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار اعلام کرد. 

به نوشته پایگاه «دیفنس نیوز»، روز دوشنبه (دیروز) برای شرکت‌های دفاعی و نظامی آمریکایی «یک روز خوب و خوشحال کننده» بود.

بنا بر گزارش این پایگاه آمریکایی، دلیل این موضوع، موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش حدودا ۷.۵ میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی، فرانسه، لیتوانی، اندونزی و آرژانتین بود.

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته کنگره این کشور را در جریان موافقتش با فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به به رژیم صهیونیستی، فرانسه، لیتوانی، اندونزی و آرژانتین قرار داد تا در صورت عدم مخالفت کنگره با این فروش‌های تسلیحاتی قراردادهای فروش با خریداران اجرایی شود.

طبق گزارش دیفنس نیوز، قرار است آمریکا طی قراردادی به ارزش ۳ میلیارد دلار ۹۹۰ میلیون گالن سوخت  شامل سوخت هواپیما، دیزل و بنزین بدون سرب بفروشد.

فرانسه هم درصدد خرید سه هواپیمای نسل جدید ئی-۲ هاوکی آمریکا به ارزش تقریبی ۲ میلیارد دلار است. قرار است این هواپیماها جایگزین نسل قدیمی ئی-۲ هاوکی شوند. فرانسه همچنین از آمریکا همچنین ۱۰ موتور تی-۵۶-۴۲۷ ای به همراه سه تجهیزات راداری و دیگر فناوریهای الکترونیکی مرتبط با آن خریداری می‌کند.

آمریکا همچنین درصدد فروش تقریبا ۲ میلیارد دلاری تسلیحاتی به اندونزی است. طبق گزارش‌ها، اندونزی می‌خواهد ۸ هواگرد دو ملخه «وی-۲۲ آسپری» به همراه ۲۴ موتور اِی ای ۱۱۰۷ سی رولز رویز و دیگر تجهیزات راداری و تسلیحاتی مرتبط با آن بخرد.

لیتوانی یکی دیگر از کشورهایی است که طبق موافقت وزارت خارجه آمریکا قرار است مشتری تسلیحات و تجهیزات این کشور شود.

این کشور کوچک حوزه دریای بالتیک درصد خرید ۳۸۰ میلیون دلاری ۶ فروند بالگرد بلک هاوک آمریکا به همراه ۱۴ موتور تی ۷۰۰-جی ای-۷۰۱دی به همراه تجیهزات تسلیحاتی، رادیویی و مهمات مرتبط با آن است.

طبق گزارش‌ها، بالگردهای بلک هاوک آمریکا در لیتوانی جایگزین ناوگان ام آی-۸ ساخت شوروی خواهد شد.

آرژانتین هم درصدد آن است که از آمریکا ۲۷ فروند نفربر زره‌پوش «ام۱۱۲۶» خریداری کند که ارزش تقریبی این قرارداد ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

 این کشور آمریکای جنوبی علاوه بر نفربرها خواستار خریداری تجهیزات سلاحهای اتوماتیک، رادیویی و نارنجک انداز مرتبط با آنها هم شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا وزارت خارجه آمریکا فروش سلاح رژیم صهیونیستی فرانسه اندونزی لیتوانی آرژانتین وزارت خارجه آمریکا اندونزی و آرژانتین ۷ ۵ میلیارد دلار مرتبط با آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش

به گزارش قدس آنلاین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، بدون موافقت آمریکا ممکن نبود و سه سال قبل نیز «کریم‌خان» دادستان کل لاهه با کمک آمریکا در این سمت انتخاب شد، پس از آن، کریم‌خان دو پرونده که تا حد زیادی موجب نگرانی آمریکایی‌ها شده بود، مختومه کرد، یکی پرونده مربوط به سلول‌های بازداشت اعلام نشده مربوط به افغانستان در اروپا و دیگری جنایات جنگی انجام شده در افغانستان بود.

این شبکه عبری زبان در ادامه به نقل از برخی منابع در لاهه درباره قصد صدور حکم‌های بازداشت برای مقامات ارشد این رژیم مدعی شد، «غیرممکن است دادستان در جنگی که هنوز ادامه دارد، اگر دستکم چراغ‌سبزی از سوی آمریکایی‌ها وجود نداشته باشد، چنین اقدام چشمگیری را با شواهد و مدارک بسیار اندک در پیش بگیرد.»

تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد، «اگر این مساله درست باشد، به منزله کاهش دوباره و بی‌سابقه روابط میان اسرائیل و آمریکا آن هم در شرایطی بسیار حساس در آستانه یورش زمینی به رفح است.»

این رسانه عبری زبان تاکید کرد، گزارش‌هایی که اخیرا به اسرائیل رسیده، حاکی از این است که فرصت صدور حکم‌های بازداشت چه بسا در ماه آتی‌، به شکل گسترده‌ای افزایش یافته است.

هفته گذشته درباره این مساله در دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشست فوری برگزار شد که طی آن نگرانی‌های جدی درخصوص موافقت با صدور حکم‌های بازداشتی در حق مقامات ارشد امنیتی و نظامی از جمله خود نتانیاهو مطرح شدند.

در پایان این نشست، تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از صدور این حکم‌های بازداشت، اقدامات فوری در آخرین لحظه در دادگاه لاهه و در برابر احزاب سیاسی بانفوذ در پیش گرفته شوند.

به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در دیدارهایی که با وزرای خارجه انگلیس و آلمان در شهر قدس اشغالی داشت، از آنها خواست در مورد این پرونده در دادگاه به او کمک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران