Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@12:49:33 GMT

باید سوداگران را از بازار مسکن بیرون کنیم

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۹۹۱۴

باید سوداگران را از بازار مسکن بیرون کنیم

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید سوداگران را از بازار مسکن بیرون کشیده و فقط کسانی در بازار مسکن بمانند که مصرف کننده هستند.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات لازم برای ساماندهی بازار مسکن، بیان کرد: ساماندهی بازار مسکن در گام اول نیاز به یک برنامه بلند مدت دارد ما تا زمانی که مشکل عرضه مسکن را حل نکنیم و به راحتی مسکن عرضه نشود با مشکل روبرو خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: تا زمانی که زمین که مهمترین عامل تاثیرگذار در قیمت مسکن است با قیمت پایین در اختیار تولید کنندگان قرار نگیرد ما در عرضه با مشکل روبرو خواهیم بود، ولی زمانی که این مشکل را حل کنیم متوسط به طور دو سال طول می کشد تا خانه هایی که با زمین ارزان ساخته شده اند به بازار عرضه شوند. مسئله اصلی مسکن که بحث عرضه است در کمیسیون عمران در حال دنبال شدن است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اما آنچه که به کمیسیون اقتصادی مربوط می شود این است که ما سوداگران را از بازار مسکن بیرون بکشیم. یعنی فقط کسانی در بازار مسکن بمانند که مصرف کننده هستند. برای این امر طرحی در حال جمع آوری امضا است که همان قانون مالیات بر خانه های خالی را با اصلاحاتی تسهیل کنیم تا قانون راحت تر اجرا شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه تاکید کرد: به جای اینکه کار را به اطلاعات دستگاه های مختلف گره بزنیم که ممکن است نواقصی داشته باشد و ما را به هدف نرساند، مهلتی تعیین می شود تا مردم در سامانه املاک و اسکان راه و شهرسازی وضعیت خود را روشن کنند. به عنوان مثال بنده سرپرست خانوار هستم و کدملی و کدپستی خود را وارد و موجر یا مستاجر بودن خود را تعیین می کند. هرکس پس از مهلت معین شده در سامانه ثبت نام نکرده باشد و هر محل ثبت نشده از نظر ما خانه خالی تلقی و مشمول مالیات می شود. هدف این است که دو و نیم میلیون واحد مسکونی ساخته شده که در دست سوداگران است بازگردد به چرخه استفاده مردم.

طغیانی در پایان افزود: همچنین بحث مالیات بر عایدی سرمایه را دنبال می کنیم تا حرکت های سوداگرانه ای که در بازار مسکن دنبال می شود و عایدی که از این محل بدست می آید و بیشتر از نرخ تورم است‌،‌ از بین برود. گاهی ما ۶ ماه تورم داریم می گوییم هرچه شما در این ۶ ماه ضرر کردی اشکال ندارد ولی مازاد آن مشمول مالیات است. در سایر کشورها نیز ۹۰ درصد عایدی سرمایه های غیر مولد را مالیات می گیرند. نرخ آن معلوم نیست اما باید عایدی از این حوزه ها حذف شده و به سمت حوزه تولید و کسب کار برود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M۷ پرو 5G لو رفت

به‌ تازگی جزئیات غیررسمی پیرامون مشخصات سخت‌افزاری دو محصول اقتصادی آتی شیائومی منتشر شده است که شامل ردمی ۱۳، ۵G و پوکو M۷ پرو ۵G می شود.

مشخصات احتمالی ردمی 13 5G و پوکو M۷ پرو 5G

ردمی 13 5G یکی از خوش قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند شیائومی خواهد بود که انتظار فروش میلیونی آن می‌رود. البته احتمالاً در ابتدا خبری از عرضه جهانی این محصول نخواهد بود و تنها در بازار چین ارائه خواهد شد. با وجود انتظارات بالا، به نظر می‌رسد که شیائومی تصمیم گرفته است تا تغییرات محسوسی در نسل جدید محصول مذکور ایجاد نکند و بسیاری از مشخصات را مشابه با ردمی ۱۲ ثابت نگاه دارد. طبق گزارش‌های غیررسمی، تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ (SM4450) وظیفه تأمین قدرت پردازشی دستگاه را بر عهده خواهد داشت که در نسل قبل هم شاهد استفاده از آن بوده‌ایم.

از دیگر جزئیات مرتبط با ردمی 13 5G می‌توان به شماره مدل داخلی N19 اشاره کرد؛ درحالی‌که شماره مدل داخلی نسل قبل نیز M19 بوده است. با درنظرگرفتن این نکته، می‌توان فهمید که خبری از عرضه جهانی این محصول نخواهد بود و تنها شاهد حضور آن در بازار چین و هند خواهیم بود. البته نسخه مخصوص به بازار هند تحت زیر برند دیگر شیائومی و با نام پوکو M۷ پرو 5G عرضه خواهد شد. از سایر مشخصات تأییدشده می‌توان به رابط کاربری پیش‌فرض هایپراواس مبتنی بر اندروید ۱۴ اشاره کرد.

گوشی ردمی 12 5G با صفحه‌نمایش ۶.۷۹ اینچی IPS و نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز عرضه شده است و در چندین پیکربندی مختلف قابل خرید است. ارزان‌ترین پیکربندی از ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد؛ درحالی‌که این مقادیر برای گران‌قیمت‌ترین مدل شامل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم می‌شود. دوربین اصلی دوگانه با لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و لنز عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۸ وات از دیگر مشخصات این محصول محسوب می‌شوند.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟
  • عرضه زمین مشارکت های مردمی را در اجرای پروژه‌های مسکونی تقویت می‌کند
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت
  • مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M۷ پرو 5G لو رفت
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • گشتی در چهارشنبه بازار گرگان
  • با افزایش نرخ رسمی ارز، بازار غیررسمی مهار نمی‌شود