Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: اگرچه مسئولان صنعت نفت می گفتند با برجام تولید قطعات داخلی رونق می گیرد اما به وضوح دیدم با بهم خوردن برجام انقلاب صنعتی در داخل صورت گرفت.

رضا شایانمهر، عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه پیش از برجام مسئولان صنعت نفت در جلسات خود با اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت همواره تاکید می کردند که با آغاز برجام شرایط برای تولید تجهیزات بهبود پیدا می کند گفت: اما وقتی که برجام به امضا رسید دیدیم که سهم اعضای انجمن و سازندگان صنعت نفت بسیار ناچیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: در قراردادهایی که بین وزارت نفت و شرکت‌های خارجی منعقد می‌شد همواره تاکید شده بود که شرکت های خارجی خودشان قطعات مورد نیاز را تامین می کنند هرچند که برخی از شرکت های ایرانی به آنها نیز معرفی شدند.

شایان مهر ادامه داد: از همان روز اول مشخص بود که مسئولان صنعت نفت اعتقادی به تجهیزات و قطعات ساخت داخل ندارند و برجام که امضا شد به طور واضح این موضوع نشان داده شد اما شرایط طوری رقم خورد که برجام به ثمر نرسید و این موضوع به نفع سازندگان تجهیزات صنعت نفت شد.

وی ادامه داد: اگر چه صنعت نفت اکنون دوران رکود خود را سپری می کند اما سازندگان تجهیزات صنعت نفت توانستند انقلاب صنعتی ایجاد کنند و حتی قطعات هایتک را طراحی و تولید کنند.

شایان مهر تصریح کرد: اگر روزی مسئولی در صنعت نفت حضور پیدا کند که اعتقاد به ساخت داخل و توسعه با توانمندی داخلی داشته باشد قطعا می توانیم کارهای بزرگی را رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 70 نوع قلم کالای اساسی در داخل تولید می شود که متاسفانه فقط 30 تا 40 درصد از از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از داخل تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/س

منبع: دانا

کلیدواژه: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 

حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: با توجه به شعار سال در خصوص تولید، باید برنامه ریزی در زمینه جهش تولید انجام شود. سیاست سازمان غذا و دارو حمایت از تولید داخلی خواهد بود و این کار بدون مشارکت ذینفعان نتیجه مطلوبی نمی‌دهد. 

وی بیان کرد: برای انجام برون سپاری باید یکسری اقدامات را انجام بدهیم. عدم تعارض منافع یکی از اصول نظارت است. 

محمدی ادامه داد: الکترونیکی شدن فرآیندها باید انجام شود اکنون تمام کارها در اتوماسیون بارگذاری شده است. منع واردات کالاهای داخلی همچنان پا بر جا است. 

وی ادامه داد: توسعه صادرات یکی از برنامه های سازمان غذا و دارو است. 

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی به خود کفایی رسیده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • ببینید | لحظه عبور موشک‌های روسی از روی سر اوکراینی‌ها؛ مردم به وحشت افتادند
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • سلاح‌ها و گزینه‌های کمکی
  • صنعت نشر با حبس سرمایه رو به روست
  • (ویدئو) جاسازی محموله گران‌قیمت مواد مخدر داخل قطعات پنیر