Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@11:03:03 GMT

قرنطینه کرونا حیات در مدیترانه را قوت بخشید

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۰۱۷۴

قرنطینه کرونا حیات در مدیترانه را قوت بخشید

گارد ساحلی ایتالیا می گوید قرنطینه های کرونا باعث شده است حیات آبی در دریای مدیترانه قوت بگیرد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، گارد ساحلی ایتالیا می گوید با اعمال قرنطینه های دوران کرونا، به دلیل بهبود کیفیت آب و مهاجرت حیات آبی مدیترانه به محل هایی که حالا بشر به آن دسترسی نداشت و کشتی ها از آن عبور نمی کردند، حیات آبی در این دریا را با رشد و نمو مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوانین سفت و سخت دو ماهه این فرصت را پیش آورد تا تاثیرات فعالیت های بشری بر حیات دریاها در ایتالیا بررسی شود.

گارد ساحلی ایتالیا از ماه آوریل نمونه هایی از آب دریا و بستر دریای مدیترانه را بررسی کردند. آنها می گویند در این مدت شاهد شفافیت قابل توجه آب دریا و کاهش مواد معلفق آن بودند.

هرچند قرار است نتایج کامل تحقیقات در اواخر ماه جولای منتشر شود اما این محققان می گویند نتایج فعلی هم ملموس است. آنها می گویند حیات آبی توانست فضایی که بشر از آنها گرفته بود دوباره بازیابد.

با این حال محققین می گویند شیوع بیماری کووید 19 باعث شده است که تهدید جدید در آب دریاها مشاهده شود و آن تخلیه ماسک، دستکش و بطری های مواد ضدعفونی کننده دست در آب دریاهاست.

حالا مشکل جدید به نام «زباله های کووید» به مشکلات قبلی حیات بدنه های آبی اضافه شده است که میزان میکروپلاستیک های موجود در دریاها را بیشتر از گذشته افزایش خواهد داد.

در ماه جولای 2019 گارد ساحلی ایتالیا 75 تن پلاستیک و 5 تن تور ماهیگیری پلاستیکی رها شده در دریا جمع آوری کرده است.

سخنگوی گارد ساحلی می گوید امیدوار است مردم در قرنطینه کرونا به این نتیجه برسند که فعالیت های آنها چقدر بر حیات در بدنه های آبی تاثیر منفی می گذارد.

برچسب هاانرژی امروز ایتالیا کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز ایتالیا کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو گارد ساحلی ایتالیا حیات آبی آب دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • سفارت ایران در پاریس فرد مهاجم را بخشید | این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی بود
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد