Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت نام شاغلان و بنگاه‌های فاقد بیمه برای دریافت تسهیلات کرونا از طریق سامانه کارا آغاز شد.

به گزارش ایمنا در حالی که تا پیش از این پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که دارای کد بیمه نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند آغاز شده بود، وزارت کار از ثبت‌نام بنگاه‌های فاقد بیمه برای دریافت تسهیلات کرونا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه مشاغلی تسهیلات کرونا شاغلین بدون بیمه دریافت می‌کنند؟

۱۳ گروه شغلی که می‌توانستند وام کرونا را دریافت کنند شامل مراکز تولید و توزیع صنایع دستی، مراکز تولید و عرضه پوشاک، مراکز تولید و توزیع کیف و کفش، آژانس‌های خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، مراکز باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مؤسسات فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و آموزشی، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، بستنی و آبمیوه و قنادی‌ها، رانندگان مسافر برون شهری جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی، آموزشگاه‌های رانندگی، گرمابه‌ها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، مراکز تولید و فروش غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها و بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، مراکز مربوط به گردشگری، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، موزه‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری و بوم گردی و مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی و آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند.

کسب و کارهای جدیدی که به لیست مذکور افزوده شده شامل واحدهای حوزه پرورش مرغ و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی‌جات صادراتی، مراکز تولید و عرضه گیاهان زینتی و ماهیان زینتی است و در حال حاضر ۱۴ رسته اصلی و ۵۵۰ زیر رسته شامل این تسهیلات می‌شوند.

مبلغ تسهیلات کرونا

تسهیلات کرونا شاغلین بدون بیمه به سه گروه با مبالغ مختلف پرداخت می‌شود که برای دسته رانندگان درون شهری و برون شهری هر فرد ۶ میلیون تومان، برای افراد متأثر از کرونا، هر شاغل ۱۲ میلیون تومان و برای افرادی که به دستور دولت تعطیل شده بودند این مبلغ برای هر شاغل ۱۶ میلیون تومان است.

برای دانلود فایل لیست مساغل و مبلغ تسهیلات کلیک کنید

سایت ثبت نام وام کرونا

متقاضیان مشمول وام مشاغل کرونا بدون بیمه می‌توانند مراجعه به سامانه کارا به نشانی www.corona-kara.mcls.gov.ir برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا ثبت‌نام کنند.

سود تسهیلات کرونا برای مشاغل بدون بیمه

نرخ سود تسهیلات کرونا ۱۲ درصد است.

بازپرداخت تسهیلات کرونا

تسهیلات با تنفس سه ماهه و مدت بازپرداخت آن ۲۴ ماه است.

شرایط دریافت تسهیلات مشاغل بدون بیمه

همه بنگاه‌های فاقد بیمه مشمول این طرح نبوده و بنگاه‌هایی مشمول هستند که شغل آن‌ها قابل احصا باشد؛ در واقع باید قابلیت سرشماری و آمار اشتغال به صورت فعال وجود داشته باشد که این موضوع در مورد مشاغلی که در دسته خود اشتغال‌ها دسته بندی می‌شوند حائز اهمیت است؛ به همین دلیل نیز وزارت تعاون با همه دستگاه‌های ذیربط هماهنگی‌های لازم را انجام داده است تا احراز هویت به درستی انجام شود، در این رابطه معاون وزیر کار گفته است: «ما به سراغ کسانی می‌رویم که امکان احصاء شاغل بودنشان وجود داشته باشد. مثلاً اگر یک دست فروش در نمایشگاهی حضور داشته و اطلاعاتش توسط وزارت کشور یا شهرداری ثبت شده باشد، شغل این فرد برای ما قابل احصاء است اما صرف ادعای فرد نمی‌تواند قابل قبول باشد زیرا در این صورت افرادی که هیچ گونه شغلی ندارند می‌توانند با معرفی کذب خود سیستم را دچار مشکل کنند.»

مهلت ثبت نام تسهیلات مشاغل

ثبت نام تسهیلات مشاغل و بنگاه‌های بدون بیمه از ۱۶ تیر آغاز و تا آخر تیرماه ۹۹ ادامه دارد.

تعداد تسهیلات مشاغل بدون بیمه

پیش بینی می‌شود حدود ۲ میلیون ۸۰۰ هزار نفر از افرادی که کار می‌کردند، اما کد کارگاهی و یا شماره بیمه نداشتند متقاضی دریافت این تسهیلات باشند.

بانک‌های تسهیلات مشاغل بدون بیمه

۲۰ بانک عامل برای دریافت تسهیلات مشاغل بدون بیمه کرونا معرفی شده است و افراد بر اساس حساب خود بانک را هنگام ثبت نام انتخاب می‌کنند.

نحوه ثبت نام در سامانه مشاغل آسیب دیده از کرونا

۱- در قسمت جستجوگر برنامه گوگل کروم آدرس سایت سامانه کارا را وارد و جست جو کنید.

۲- پس از ورود به سایت سامانه کارا بر روی گزینه تسهیلات کرونا کلیک کرده تا وارد صفحه ثبت نام سامانه مذکور شوید.

۳- ثبت نام متقاضی فاقد بیمه را انتخاب کنید.

۴- قبل از ثبت نام در سامانه است قوانین و مقررات مربوط را به دقت مطالعه کنید و سپس گزینه موافقم را انتخاب کنید.

۵- با وارد کردن دقیق اطلاعات از جمله تاریخ تولد، کد ملی، شماره موبایل و رمز عبور دلخواه در سامانه ثبت نام کنید.

۶- اطلاعات پایه و تکمیلی را وارد کنید.

۷- اطلاعات کارگاه را به درستی وارد کنید.

۸- بانک پیشنهادی را انتخاب کنید.

۹- پس از پایان مراحل ثبت نام کد پیگیری را نزد خود نگه دارید.

۱۰- جهت مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات و گردش پرونده گزینه ورود متقاضی را انتخاب کنید.

دریافت وام کرونای مشاغل بدون بیمه

پس از شناسایی صاحبان مشاغل و راستی آزمایی اطلاعات، مجدد اطلاعات به دستگاه‌ها ارجاع داده می‌شود تا پس از تأیید نهایی به بانک داده شود و پیامک مشمول شدن به افراد ارسال می‌شود تا فرایند ثبت نام خود را دنبال کنند و تسهیلات را از بانک انتخابی زمان ثبت نام دریافت کنند.

کد خبر 432419

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وام کرونایی وام کرونا تسهیلات کرونا پرداخت وام تسهیلات چگونه وام کرونا مشاغل مهلت ثبت نام وام کرونا نحوه ثبت نام وام کرونا تسهیلات مشاغل کرونا وام مشاغل آسیب دیده وام مشاغل آسیب دیده از کرونا وام مشاغل کرونایی مبلغ وام کرونا مشاغل وام کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برای دریافت تسهیلات انتخاب کنید تسهیلات کرونا مراکز تولید سامانه کارا فاقد بیمه وام کرونا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده 35 قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال تعیین می‌شود و کارفرمایان مکلفند برمبنای دستمزد تعیین شده برای هر رشته شغلی، نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کنند.

به‌عنوان نمونه در این فهرست؛ دستمزد مقطوعی برای فروشنده در فروشگاه لباس به تفکیک فروشنده درجه یک و درجه 2 تعیین شده و کارفرمای فروشگاه لباس در صورتی‌که شغل یکی از کارمندان خود را به عنوان فروشنده در فهرست حق بیمه ثبت کند، ملزم خواهد بود در محاسبه و پرداخت حق بیمه مربوط به این شخص، دستمزد مقطوع اعلامی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی را به عنوان مبنای کسر حق بیمه مورد نظر داشته باشد.

براساس این گزارش، فهرست دستمزد مقطوع مشاغل صنوف در دو جدول شامل 322 نوع فعالیت از جمله مشاغلی چون مشاغل مرتبط با هتل‌ها و مهمان‌سراها، نجاری، انواع نانوایی، نقاشی ساختمان، مؤسسات نشر و فروش کتاب، مؤسسات بارکشی شهری و بسته‌بندی اثاثیه، مؤسسات تاکسی تلفنی، فروشگاه‌های لباس و پوشاک و ... و به‌طور جداگانه برای هر یک از رشته‌های شغلی این مشاغل به تفکیک شهرهای با جمعیت کمتر از 500 هزار نفر و شهرهای با جمعیت بیش از 500 هزار نفر از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی منتشر شده و در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir  قابل دسترسی و دانلود است.

برای مشاهده و دانلود فهرست مشاغل مشمول دستمزد مقطوع و نرخ دستمزد مقطوع سال 1403 این صنوف، اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • بیمه مجدد شاغلین فصلی الزامی نیست
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان