Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ روح‌الله بهرامی دانشیار دانشگاه رازی و رئیس انجمن ایرانی تاریخ استان کرمانشاه گفت: در طرح تحول و بازاندیشی رشته‌های علوم تاریخی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با توجه به گسترش و توسعه دانش و مطالعات تاریخی به رشته‌ها، گرایش‌ها و شاخه‌های مختلف و لزوم حرکت به سوی تاسیس دانشکده علوم تاریخی در افق و چشم‌انداز تحولات آموزشی و پژوهشی این رشته علمی، سرفصل‌ها و دروس رشته تاریخ عام یا تاریخ محض در دوره کارشناسی هم مورد بازنگری قرار گرفت و به پنج رشته تخصصی پایه در سطح کارشناسی تقسیم و سرفصل‌ها و منابع این رشته‌ها تعریف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تاکنون چهار رشته مستقل تاریخ برای دوره کارشناسی علوم تاریخی تعریف شده و در شورای تخصصی گسترش و برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شده است که شامل رشته‌های «تاریخ ایران»، «تاریخ اسلام»، «تاریخ جهان» و «تاریخ تمدن» است.

بهرامی بیان کرد: رشته پنجمی هم در دستور کار است که همان رشته عام تاریخ محض است که تقریبا پیش از این هم وجود داشته، ولی با توجه به تاسیس چهار رشته مذکور باید در مورد جزییات و سرفصل‌های این رشته پنجم هم تجدید نظر به عمل می‌آمد و رشته پنجم هنوز نهایی نشده است.

او افزود: در برنامه شورای گسترش و کارگروه تخصصی تاریخ از مهر ۱۳۹۹ تاسیس این رشته‌های پنج‌گانه در دانشگاه‌های کشور برای اولین بار در دستور کار قرار گرفت و دانشگاه رازی نخستین متقاضی رشته تاریخ اسلام بوده است که پس از پیگیری‌های گروه تخصصی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و ریاست محترم دانشگاه با در خواست دانشگاه از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت لازم به عمل آمد.

 بهرامی اظهار داشت: بنا بر این رشته تاریخ اسلام اکنون به صورت تخصصی در سطح کارشناسی به عنوان یک رشته مستقل در برنامه‌های آموزشی وزارت علوم تعریف شده و دانشگاه رازی به خاطر دارا بودن شرایط لازم از نظر تخصصی در حوزه تاریخ اسلام، تعداد اعضای هیات علمی، وضعیت عمومی و منطقه‌ای در این رشته از رشته‌های علوم تاریخی، امسال برای نخستین بار در این رشته در سطح کارشناسی دانشجو می‌پذیرد و اولین دانشگاهی است که این رشته را دایر می‌کند و با اعلام پذیریش ۳۰ نفر دانشجو فعالیت خویش را در ترم مهر ۱۳۹۹ آغاز خواهد کرد.

انتهای  پیام/ز

وی ابراز امیدواری کرد؛ راه‌اندازی رشته تخصصی تاریخ اسلام برای سایر دانشگاه‌هایی که متقاضی تاسیس این رشته در کشور خواهند بود تجارب خوبی را رقم بزند و باعث توسعه و تحول و اصلاح روند آموزشی دانش تاریخ و رشته تاریخ اسلام باشد.
انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه رازی اخبار دانشجویی فرهنگیان دانشگاه رازی علوم تاریخی تاریخ اسلام رشته تاریخ وزارت علوم رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت:رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی به دفترچه کنکور ۱۴۰۳ به عنوان اولین رشته مقطع دکتری تخصصی (phd) به رشته های دانشگاه اضافه شد.
دکتر عباس خاشعی سیوکی افزود:یکی از اولویت‌های کشور اهمیت به حل بحران آب است و با توجه به ماموریت ویژه دانشگاه تربت‌حیدریه در امر کشاورزی، پژوهشگران و اساتید متخصص دانشگاه تربت‌حیدریه توان علمی خود را در رفع این بحران بکار گرفته‌اند.
او گفت:مقطع دکترای مهندسی آب- آبیاری و زهکشی که به تصویب شورای گسترش آموزش عالی وزارت رسیده است دریچه‌ای برای توسعه علم و تحقیقات بیشتر در منطقه شرق کشور فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • کینه صهیونیستی به روایت مصری
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • حشاشین؛ کینه صهیونیستی به روایت مصری