Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@16:06:07 GMT

ترکیه: منتظر عذرخواهی فرانسه هستیم

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۰۱۹۴

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، خلوصی آکار٬ وزیر دفاع ترکیه پس از دیدار با جوزپ بورل٬ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه آنکارا منتظر عذرخواهی فرانسه است٬ گفت: اتخاذ رویکرد بی طرف و بدون پیش‌داوریِ اتحادیه اروپا نسبت به ترکیه٬ نتایج بزرگی برای منافع هر دو طرف در پی خواهد داشت.

اشاره وزیر دفاع ترکیه به برخورد اخیر نیروی دریایی ترکیه و فرانسه، دو عضو ناتو، در آبهای مدیترانه بود که باعث رد و بدل شدن اعتراضات میان دو کشور شد و هر یک دیگری را مسئول این برخورد اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکار با اشاره به اینکه در دیدار با بورل درخصوص فعالیت‌های وزارت دفاع و عملیات‌های ترکیه با او گفتگو کرده است٬‌ افزود: در چارچوب این اطلاعات، ما در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای به ویژه لیبی و سوریه تبادل نظر کردیم. همکاری مؤثر بین اتحادیه اروپا و ترکیه برای منطقه بسیار حائز اهمیت است. ما می‌خواهیم در چارچوب صلح، دوستی و احترام به ارزشهای مشترک خود، همکاری و گفتگو خود را با اتحادیه اروپا بویژه در دفاع و امنیت توسعه دهیم. می‌خواهیم بر این موضوع آگاه باشند که اتخاذ رویکرد بی طرف و بدون پیش‌داوریِ اتحادیه اروپا نسبت به ترکیه٬ نتایج بزرگی برای منافع هر دو طرف در پی خواهد داشت.

آکار با بیان اینکه روابط میان ناتو و اتحادیه اروپا می‌تواند براساس "چهارچوب مصالحه" بیش از این نیز توسعه یابد٬ گفت: ما نیز هر چه از دستمان بربیاید برای تقویت این روابط انجام می‌دهیم. در مورد ادعای فرانسه نیز اطلاعات لازم را در اختیار آقای بورل قرار دادیم. و یک بار دیگر غیرواقعی بودن ادعاهای فرانسه را فاش کردیم. در واقع اینها همان اطلاعاتی بود که ما قبل از آن به مقامات نظامی و غیرنظامی ناتو ارسال کرده بودیم. این اطلاعات البته به دست دوستان فرانسوی نیز خواهد رسید و می‌خواهیم بدانند که منتظر عذرخواهی فرانسه هستیم.

جوزف بورل نیز با تاکید بر لزوم افزایش دیدارها میان ترکیه و اتحادیه اروپا گفت: برای جلوگیری از سوء تفاهم باید با افزایش دیدارهای دوجانبه درخصوص موضوعات گوناگون گفتگو کرد. سوء تفاهم‌های وجود دارد و تنها راه‌حل آن دیالوگ است.

وی درخصوص ادعای فرانسه مبنی بر توقف کشتی این کشور در مدیترانه شرقی توسط ترکیه٬ اظهار داشت: مساله‌ای میان اعضای ناتو به وجود آمده که توسط سازمان در حال بررسی است. جناب آکار اطلاعات مفصلی در این باره در اختیار ما گذاشت. این اطلاعات همچنین با ناتو نیز به اشتراک گذاشته شده است.

بورل همچنین بر لزوم در پیش گرفتن راه حل سیاسی در سوریه و بازگشت پناهجویان به کشورشان تاکید کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی که در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه داشت، با اشاره به اینکه قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۱۰ هزار شهید و زخمی فراتر رفته، اظهار کرد: می‌توانیم بگوییم بیش از ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده و ۳۵ درصد از آنها کاملا ویران شدند.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: شهرهای غزه بیش از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند.

به نقل از ایسنا بورل با اشاره به کشته شدن ۲۴۹ تن از نیروهای امدادگر و حدود ۱۰۰ خبرنگار طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و تدابیر موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و حفظ جان تمامی غیرنظامیان را تضمین کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در واکنش به پرونده‌ای که کشور آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ علیه رژیم صهیونیستی ارائه کرد، در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ به رژیم صهیونیستی دستور داد اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع کشتارهای جمعی در حق فلسطینی‌ها و بهبود شرایط انسانی در نوار غزه در پیش بگیرد.

۲۸ مارس گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری در پاسخ به درخواست دوم آفریقای جنوبی، حکمی با تدابیر موقت جدید صادر کرد که در آن از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم و موثر را بدون تاخیر در تضمین تامین کمک‌های بشردوستانه لازم به غزه در پیش بگیرد.

بورل درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح که ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در آنجا هستند، گفت: این اقدام پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه نیز تاکید کرد: اسرائیل باید به قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت که در آن خواسته شده کمک‌های بشردوستانه به شکل کامل به غزه ارسال شوند، پایبند باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898943

دیگر خبرها

  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند